شارژ سریع گوشی اندرویدی با به کار گرفتن روش هایی که برای این کار موثر است و باعث می شود با باقی ماندن درصد بیشتری از شارژ گوشی در پایان روز، احساس کنید که گوشی شما بسیار مفیدتر از قبل کار می کند! البته بسیاری از بهترین گوشی‌های اندرویدی، دارای فناوری شارژ سریع داخلی هستند و برخی از آنها، حتی می‌توانند تنها در 30 دقیقه به طور کامل شارژ شوند. با این حال، همه تلفن ‌ها فناوری شارژ سریع گوشی اندروید را ندارند. اگر شما هم از یک گوشی اندرویدی قدیمی استفاده می‌کنید که شارژ سریع ندارد، باید از روش های دیگری برای افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید خود استفاده کنید که تقریبا روش های ساده ای هستند.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

روش های شارژ سریع گوشی اندروید

در بسیاری از موارد، بسته به اینکه باتری چقدر ضعیف شده است، شارژ کامل گوشی شما زمان زیادی طول می‌کشد. حتی برای برخی از گوشی ها، مدت چهار ساعت بودن در شارژ، امری عادی است! اما برای اینکه این روند اینقدر خسته کننده نباشد، شما می توانید از روش های شارژ سریع گوشی اندروید استفاده کنید. همچنین ماندگاری بیشتر شارژ گوشی، ارزش این را دارد که با بررسی کردن برنامه های گوشی خود، قاتل باتری را از بین آنها پیدا کنید! خاموش کردن گوشی، استفاده از حالت هواپیما، استفاده از سوکت شارژ دیواری، خنک نگه داشتن دمای گوشی و استفاده از شارژر سریع تر، از روش های افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید هستند که در این مقاله آنها را شرح می دهیم.

 

شارژ سریع گوشی اندروید

در بسیاری از موارد، بسته به اینکه باتری چقدر ضعیف شده است، شارژ کامل گوشی شما زمان زیادی طول می‌کشد.

خاموش کردن گوشی

وقتی تلفن Android شما روشن است، برنامه ها و سایر فرایندها در پس زمینه اجرا می شوند. همین عوامل، زمان شارژ شدن دستگاه شما را افزایش می دهند، بنابراین بهتر است قبل از اینکه کابل شارژ را به گوشی خود وصل کنید، آن را خاموش کنید. وقتی گوشی خاموش است، شارژ باتری به صورت ثابت انجام می شود که برای سلامت کلی دستگاه بهتر است. البته، امکان دارد شما نتوانید پیشرفت خوب شارژ شدن گوشی را به دلیل خاموش بودن صفحه نمایش مشاهده کنی، اما قبل از روشن کردن دوباره دستگاه، 30 دقیقه به آن فرصت دهید. شما پس از استفاده از این روش شارژ سریع گوشی اندروید، حتی ممکن است از عملکرد خوب گوشی خود شگفت زده شوید.

 

خاموش کردن گوشی

 


استفاده از حالت هواپیما

اگر ترجیح می دهید گوشی را در هنگام شارژ روشن نگه دارید، می توانید روش فعال کردن حالت هواپیما را برای کاهش تخلیه باتری و شارژ سریع گوشی اندروید خود امتحان کنید. این کار، فناوری های بی سیم مانند شبکه های داده سلولی، وای ه را شارژ میکنید، از شارژ باتری گوشی اندروید شما استفاده می کنند. برای فعال کردن حالت هواپیما، مراحل زیر انجام دهید:

1- قبل از اینکه گوشی اندرویدی خود را به شارژ وصل کنید، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا پنل تنظیمات سریع باز شود.

2- حالا روی نماد حالت هواپیما ضربه بزنید.

3- شما همچنین می توانید برنامه تنظیمات را راه اندازی کنید و به شبکه و اینترنت بروید.

4- سوئیچ حالت هواپیما را روی on قرار دهید و آن را فعال کنید.

با استفاده از حالت هواپیما، می توانید زمان شارژ را تا 25 درصد کاهش دهید زیرا دستگاه شما وظایف کمتری برای انجام دارد. انجام این روش از شارژ سریع گوشی اندروید، به ویژه اگر در منطقه ای با اینترنت ضعیف ساکن هستید، بسیار موثر است. چون عدم دریافت سیگنال مناسب، یکی از بزرگترین دلایل تخلیه باتری است. فقط توجه داشته باشید که وقتی حالت هواپیما فعال است، نمی توانید تماس یا پیامی دریافت کنید. بنابراین اگر منتظر پیام یا تلفن شخصی مهم هستید، از این ترفند استفاده نکنید. اما اگر زمان درستی را انتخاب کنید حتما به مزایای آن پی خواهید برد.

 

 


استفاده از سوکت شارژ دیواری

شارژ تلفن همراه خود با وصل کردن آن به پورت USB لپ تاپ یا کنسول بازی، روشی استاندارد است. شما حتی ممکن است تصمیم بگیرید که از شارژر داخل ماشین خود استفاده کنید. اما خوب است بدانید، این روش ها آهسته ترین راه ها برای شارژ کردن هستند، چون حداکثر توان خروجی این پورت ها، تنها 0.5 آمپر است. شارژرهای بی سیم نیز کندتر از این دستگاه ها هستند و مدت زمان شارژ آنها، دو برابر شارژرهای سیمی طول می کشد. در این مواقع، به جز استفاده از شارژرهای سیمی معمولی که برای شارژ گوشی از برق شهری استفاده می کنند و استفاده از سوکت های شارژ دیواری، از بهترین گزینه های شارژ سریع گوشی اندروید محسوب می شوند. چون خروجی آنها دو برابر است و سرعت بیشتری را برای شارژ کردن به شما ارائه می دهند. اگر بیشتر اوقات در حال حرکت هستید و باید سریع گوشی خود را شارژ کنید، یکی از بهترین راه ها، شارژرها و پاوربانک های پرتابل یا قابل حمل هستند. این دستگاه ها ارزان قیمت هستند و در برخی مواقع می توانند گوشی را در کمتر از دو ساعت شارژ کنند.

 

استفاده از سوکت شارژ دیواری

 


خنک نگه داشتن دمای گوشی

دمای بالا برای باتری ها مضر است، بنابراین ترفند دیگر شارژ سریع اندروید، این است که گوشی خود را هنگام شارژ کردن، تا حد ممکن خنک نگه دارید. همچنین، مطمئن شوید که دستگاه شما از منبع گرما مانند نور خورشید که از پنجره می تابد یا گرمای رادیاتور، دور باشد. حتی در صورت امکان، د آن را از محافظ خود خارج کنید تا هوای بیشتری برای جریان داشته باشد. در حالت ایده آل، گوشی شما نباید به دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد برسد و به طور کلی، باید دمای دستگاه را در هنگام شارژ، بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد نگه دارید. البته به جز هوای گرم، شما باید مراقب دمای سرد نیز باشید. مثلا اگر در هوای سرد به بیرون رفته اید، قبل از شارژ کردن گوشی، اجازه دهید دستگاه شما کمی با گرمای محیط گرم شود. ممکن است این کار کمی زمان بیشتری ببرد، اما حداقل از طول عمر کلی باتری خود محافظت خواهید کرد.

 

 


استفاده از شارژر سریع تر

شما اگرچه می توانید از شارژر همراه تلفن اندرویدی خود استفاده کنید اما ممکن است بخواهید یک جایگزین سریع تر برای شارژ سریع گوشی اندروید خود در نظر بگیرید. استفاده از آداپتورهای قوی، برای این کار بسیار موثر هستند. اما شما باید مطمئن شوید که کابل شارژ گوشی تان به خوبی کار می کند. در شرایط مطلوب، شما یک کابل USB-C با کیفیت 24 گیج می خواهید که بتواند جریان های دو آمپر یا بیشتر را حمل کند. این کابل ها، سیم های داخلی بزرگتری دارن و برای شارژ کردن سریع گوشی شما بسیار کارآمد هستند.

علاوه بر استفاده از افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید، نکاتی ساده هم هستند که رعایت آنها به عمر گوشی شما می افزاید. یکی از اصلی ترین و مهم ترین کارها این است که هنگام شارژ گوشی وسوسه نشوید و با آن کار نکنید. چون هر کاری که با گوشی خود انجام می دهید باعث تخلیه باتری می شود. همچنین، این کار باعث می شود باتری کندتر شارژ شود. البته این کار، آسان نیست، مخصوصا اگر تصمیم گرفته اید گوشی خود را در حالت هواپیما قرار ندهید و همچنان پیام ها و اعلان ها را دریافت می کنید. اما اگر می خواهید گوشی خود را به سرعت شارژ کنید و شارژ سریع گوشی اندروید را تجربه کنید، ارزش دارد که کمی صبر کنید.

 

استفاده از شارژر سریع تر

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران