اپل در آخرین رویداد خود که WWDC 2023 نام داشت از آپدیت IOS 17 رونمایی کرد. آپدیت IOS 17 ویژگی های جذاب و منحصر به فردی دارد که آن را برای مخاطبین هیجان انگیز می کند. در این بخش می خواهیم به بررسی جزئیات سیستم عامل IOS 17 که در این کنفرانس ارائه شد بپردازیم. در ادامه مقاله همچنین لیستی از مدل هایی که قابلیت دریافت آی او اس 17 دارند را تهیه کرده ایم تا کاربران بتوانند به راحتی متوجه شوند که آیا گوشی آنها امکان دریافت این سیستم عامل را دارد یا خیر. در صورتی که قصد به روزرسانی سیستم عامل گوشی آیفون خود را دارید و به هر دلیلی نمی توانید شخصا آن را انجام دهید می توانید به مرکز زودکمک مراجعه کرده و از تکنسین های فنی این مرکز برای نصب آپدیت جدید روی گوشی خود کمک بگیرید. در این مرکز همچنین می توانید انواع خدمات مربوط به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری آیفون را در بالاترین کیفیت دریافت کنید.

آشنایی با  قابلیت های ios 17 

طراحی جدید آپدیت IOS 17 برای مخاطبین

یکی از بخش هایی که در آپدیت IOS 17 نسبت به ورژن های قبلی این سیستم عامل متفاوت شده طراحی بخش مخاطبین است. قسمت مخاطبین در سیستم عامل IOS 17 با ویژگی هایی آپدیت شده که posters نام دارد. در این به روزرسانی دیگر مخاطبین را به شکل سابق نمی بینیم بلکه لیست مخاطبین در آی او اس 17 به صورت عکس های زیبا در تمام صفحه نمایش داده می شود. همچنین کاربر می تواند تصویر جلوه های ویژه و متن با فونت یا رنگ دلخواه را نیز به پوستر اضافه کند. علاوه بر این در voicemail هم تغییراتی صورت گرفته که موجب می شود کاربر بتواند به صورت همزمان به پیام های صوتی گوش کند. قابلیت پیام صوتی در این سیستم عامل را می توان تا حدودی مشابه آنچه در گوشی های پیکسل 7 شاهد بوده ایم دانست. در این به روزرسانی کاربر قادر خواهد بود موقعیت مکانی و وضعیت خود را نیز در زمان تماس مشخص کند. استیکرهای طراحی شده در IOS 17 کاملا جدید بوده و کاربران می توانند ایموجی و عکس نیز در پیام های خود ارسال کنند.

بهتر شدن AirDrop در آی او اس 17

یکی دیگر از بخش هایی که در آپدیت IOS 17 به روزرسانی شده AirDrop است. در واقع بخشی به AirDrop اضافه شده به نام NameDrop که کاربران را قادر می سازد که اطلاعات مخاطب های خود نیز با ایردراپ ارسال کنند. در سیستم عامل IOS 17 زمانی که دو گوشی آیفون در نزدیکی یکدیگر قرار گیرند می توانند اطلاعات مخاطبین خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در این بخش حتی امکان ارسال عکس نیز فراهم شده است. علاوه بر این در آی او اس 17 قسمت کیبورد نیز مورد به روزرسانی قرار گرفته است. در این به روزرسانی جدید نه تنها زبان های جدیدی به کیبورد اضافه شده، بلکه عملکرد بخش autocorrect نیز با کمک هوش مصنوعی بسیار بهبود یافته است.

بهتر شدن AirDrop در آی او اس 17

امکان ضبط پیام در فیس تایم سیستم عامل IOS 17

از ویژگی هایی که بسیاری از کاربران آیفون مدت های زیادی چشم انتظار اضافه شدن آن بوده اند امکان ضبط پیام در فیس تایم است. در نهایت اما اپل در IOS 17 این نیاز کاربران را نیز مرتفع کرد. به روزرسانی این بخش بدین صورت است که در صورتی که در هنگام تماس فیس تایم مخاطب پاسخ ندهد، کاربر می تواند با ضبط یک پیام ویدیویی و ارسال آن با مخاطب ارتباط برقرار کند.

ویژگی standby در آی او اس 17

زین پس کاربران گوشی های اپل مدل های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس که از سیستم عامل IOS 17 استفاده می کنند می توانند با افقی کردن گوشی خود اطلاعات مورد نیاز و مهم خود را روی آن مشاهده کنند. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که از گوشی خود به عنوان یک تابلوی اعلان دیجیتالی کوچک یا ساعت دیجیتالی در محل کار خود استفاده کند. برای استفاده از قابلیت استندبای لازم است کاربر اطلاعات مورد نیاز خود را تنظیم کرده و سپس گوشی را به صورت افقی روی میز قرار دهد.

ساخت استیکر و ویژگی ژورنال

در آپدیت IOS 17 کاربر به راحتی می تواند عکس های خود را به استیکر تبدیل کند. البته این تبدیل استیکر در سیستم عامل IOS 17 کمی با آنچه در ذهن داریم متفاوت است و استیکرهای طراحی شده در این سیستم عامل حالت live دارند. شرکت اپل این استیکرها را به گونه طراحی کرده که با بسیاری از پلتفرم های مورد استفاده سازگاری دارند و بدین ترتیب کاربر می تواند از آنها حتی در شبکه های اجتماعی نیز استفاده کند. در آی او اس 17 ویژگی journal نیز به امکانات سیستم اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت کاربر قادر خواهد بود که اطلاعات مختلف مورد نیاز خود را به سرعت یادداشت کند. البته این یادداشت می تواند شامل محتوای متنی یا حتی عکسی باشد. در قابلیت ژورنال حتی امکان زمان بندی برای نوشتن نیز فراهم شده است.

قابلیت های ios 17

کار کردن با سیری و قفل صفحه در سیستم عامل آی او اس 17

در آپدیت IOS 17 بدون گفتن عبارت hey Siri، سیری متوجه فرمان های شما شده و بدون تعلل آنها را اجرا می کند. در این آپدیت جدید سیستم عامل همچنین قفل صفحه با iMessage همراه شده و امکان ویرایش اطلاعات مختلف نیز برای کاربر فراهم شده است. یکی دیگر از بهبودها و به روزرسانی های سیستم عامل IOS 17 این است که امکان نشان دادن live activities نیز روی صفحه قفل شده فراهم شده است.

گوشی هایی که قابلیت دریافت سیستم عامل IOS 17 را دارند

طبق گفته های شرکت اپل آپدیت IOS 17 برای گوشی های آیفون Xs به بعد ارائه شده است. بدین ترتیب می توان متوجه شد که گوشی های زیر می توانند از سیستم عامل آی او اس 17 استفاده کنند و نمایندگی اپل خدمات آن را ارائه می دهد.

  • خانواده آیفون 15
  • خانواده آیفون 14
  • خانواده آیفون 13
  • خانواده آیفون 12
  • خانواده آیفون 11
  • خانواده آیفون XS
  • آیفون XR
  • آیفون SE 2020
  • آیفون SE 2022

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران