اگر کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ برای شما اهمیت زیادی دارد، هنگام خرید لپ تاپ باید به حداکثر رزولوشن نمایشگر آن دقت کنید. فرقی نمی کند با کامپیوتر خود ویدیو مونتاژ می کنید، بازی های ویدیویی را اجرا می کنید یا به تماشای فیلم های سینمایی می نشینید؛ بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ به شما کمک می کند تجربه دلپذیرتری را از استفاده آن کسب کنید. در این مقاله راهکارهایی برای بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ را در اختیار شما خواهیم گذاشت که می تواند با افزایش رزولوشن لپ تاپ، تماشای فیلم، بازی کردن یا هر چیز دیگری در لپ تاپ شما را لذت بخش تر کند.

خدمتی ویژه از زودکمک

بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ به چه معناست؟

بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ به این معنی نیست که بتوانید رزولوشن نمایشگر لپ تاپ خود را بیش تر از آن چه که ظرفیتش را دارد افزایش دهید. بلکه در واقع شما می توانید حداکثر کارایی را از نمایشگر لپ تاپ خود دریافت کنید. کارت های گرافیک دو شرکت AMD و Nvidia تنظیماتی را در اختیار شما قرار می دهند که می تواند به صورت مجازی کیفیت تصویر را ارتقا دهد. اما پیش از آن که بخواهید تنظیمات کارت گرافیک خود را تغییر دهید، ابتدا باید تنظیمات نمایشگر خود لپ تاپ خود را بررسی کنید.

بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ


نحوه بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ

شما برای بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ خود باید اقدامات مختلفی را انجام دهید. یکی از آن ها تنظیم رزولوشن نمایشگر است. شاید به صورت پیش فرض رزولوشن نمایشگر لپ تاپ شما در بالاترین سطح تنظیم نشده باشد. شما به صورت دستی می توانید آن را تغییر دهید. مورد بعدی تنظیم عمق رنگ است. هر چه عدد کنار عمق رنگ بیشتر باشد، این یعنی نمایشگر لپ تاپ شما می تواند تعداد رنگ های بیشتری را به نمایش بگذارد و در نتیجه تصویر باکیفیت تری را پخش خواهد کرد. در نهایت نیز می توانید تنظیمات کارت گرافیک خود را تغییر دهید.

 

 

افزایش رزولوشن لپ تاپ

اول از هر چیزی برای بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ شما باید رزولوشن نمایشگر را تنظیم کنید. برای افزایش رزولوشن لپ تاپ خود ابتدا باید وارد صفحه تنظیمات شوید، سپس به بخش System رفته و روی گزینه Advanced Display Settings کلیک کنید. در این صفحه منوی کشویی ظاهر می شود که از طریق آن می توانید رزولوشن مورد نظر را انتخاب کنید. توصیه می کنیم حتماً رزولوشنی را انتخاب کنید که توسط سیستم به شما پیشنهاد شده است. جلوی این رزولوشن عبارت Recommended مشاهده می شود. همچنین، هر چه رزولوشن بالاتر باشد، کیفیت تصویر نیز بالاتر است. در پایان روی دکمه Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تنظیم عمق رنگ لپ تاپ

برای تنظیم عمق رنگ لپ تاپ خود ابتدا روی دکمه Start  کلیک کنید، سپس عبارت Control Panel را وارد کنید و وارد این بخش شوید. در اینجا به بخش Appearance and Personalization رفته و روی گزینه Adjust Resolution کلیک کنید. سپس روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید و وارد بخش Monitor شوید. در بخش Colors گزینه True Color 32bit را انتخاب کنید و دکمه OK را بفشارید. با این گزینه شما تنظیم کرده اید که نمایشگر لپ تاپ شما عمق رنگ ۳۲ بیتی را به نمایش بگذارد که شامل بیش از ۱۶.۷ میلیون رنگ خواهد بود و مستقیماً روی بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ تأثیرگذار است.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تنظیم کارت گرافیک AMD

اگر دستگاه شما به کارت گرافیک AMD مجهز است، برای بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ می توانید در نوار وظیفه ویندوز ۱۰ به دنبال گزینه ای به نام Radeon Settings بگردید. با کلیک روی آن وارد اپلیکیشن تنظیمات Radeon خواهید شد. اکنون به زبانه Display در سمت راست صفحه بروید. در اینجا شما می توانید تنظیمات مختلفی از جمله حرارت رنگ، روشنایی، کنتراست و غیره را تغییر دهید تا به کیفیت تصویر دلخواه خود برسید.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تنظیم کارت گرافیک Nvidia

بالا بردن کیفیت تصویر لپ تاپ هایی با کارت گرافیک Nvidia نیز امکان پذیر است. برای این کار در نوار وضعیت ویندوز ۱۰ به دنبال آیکون انویدیا بگردید، روی آن کلیک کنید و از منوی آبشاری به نمایش درآمده، روی گزینه Nvidia Control Panel کلیک کنید. در پنجره باز شده، از گوشه سمت چپ صفحه و از زیرمجموعه های Display روی گزینه Adjust desktop color settings کلیک کنید. در این صفحه ابتدا گزینه Use NVIDIA settings را به حالت فعال درآورید، سپس تنظیمات مختلف از جمله کانال رنگی، روشنایی، کنتراست و گاما را تا رسیدن به کیفیت تصویر دلخواه، تغییر دهید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1401/06/20-14:17

سلام دوست عزیز. لطفا برند و مدل دستگاه خود را ذکر کنید.

امیر محمد گوروی
1401/06/17-16:02

ببخشید من یه داخل بازی ها خیلی لگ دارم اگه میشه یکی بهم کمک کنه🥲🥲❤️