اگر قصد خرید یخچال ساید یا دوقلو داشته باشید حتما به قیمت یخچال فریزرهای مختلف در بازار نگاه کرده اید. پس از بررسی قیمت این محصولات به طور کامل مطمئن می شوید که هیچ گونه جایگاهی برای انتخاب اشتباه وجود ندارد. بنابراین اصلی ترین سوال این است که کدام محصول بهتر است یخچال ساید یا دوقلو؟ در مقایسه یخچال ساید و دوقلو طبق گفته متخصصین تعمیرات یخچال به طور قطع یخچال ساید بای ساید به عنوان محبوب ترین مدل موجود در بازار در سال های اخیر شناخته شده است. اما چندین سال است که علی رغم این که طرفداران این مدل پیشرفته با ظاهر زیبا و تکنولوژی های پیشرفته اش را به دیگران معرفی می کنند، طرفداران یخچال و فریزر دوقلو نیز امکانات آن نظیر انتقال آسان و امکان استفاده جداگانه از هر دو بخش را به عنوان نقطه قوت این مدل ها عنوان می کنند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم با مقایسه انواع یخچال ساید و دوقلو، نقاط مبهم را برای کاربران از بین برده و تصمیم گیری را برای افرادی که قصد خرید یخچال دارند ساده تر کنیم. در این مقاله به بررسی ویژگی های مهم این دو محصول و همچنین تفاوت یخچال ساید و دوقلو خواهیم پرداخت.

مشاوره آنلاین زودکمک

کدام یک بهتر است؟ یخچال ساید یا دوقلو؟

در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های کلی و مقایسه یخچال ساید و دوقلو خواهیم پرداخت تا تفاوت های این دو دستگاه با یکدیگر به صورت کلی مشخص شود. در این مرحله کاربران تا حدودی به جواب سوال خود برای خرید یخچال ساید یا دوقلو نزدیک خواهند شد.

ویژگی های یخچال های ساید بای ساید

در اولین بخش از تفاوت یخچال ساید و دوقلو باید عنوان کنیم که یخچال ساید دارای درهای دو قسمتی است که یک قسمت آن یخچال و قسمت دیگر آن فریزر است. به دلیل داشتن دو درب مجزا می توان گفت که این یخچال برای استفاده از فضاهای کوچک نسبت به سایر مدل ها مناسب تر است. بنابراین برای افرادی که فضای وسیعی در آشپزخانه خود ندارند، یخچال ساید بای ساید بهترین گزینه است. علاوه بر آن یخچال ساید بای ساید فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی، دارد که همین ویژگی آن را به گزینه ای مناسب برای خانواده های بزرگ یا افرادی که میزان طبخ غذای زیادی دارند تبدیل کرده است.

این مطلب جذاب را از دست ندهید: اتصال یخچال به وای فای و گوشی

ویژگی های کلی یخچال های دوقلو

در این بخش از مقایسه یخچال ساید و دوقلو باید عنوان کنیم که یخچال های دوقلو دارای دو بخش مجزا هستند که یک بخش آن یخچال و بخش دیگر آن فریزر است. در این نوع یخچال، فریزر جداگانه و از بخش یخچال جدا است و به دلیل این خاصیت، می توان آن را در هر نقطه ای از آشپزخانه قرار داد. این نوع از یخچال ها نیز به دلیل این که فضای زیادی برای نگهداری مواد غذایی دارند، برای خانواده های بزرگ و خانواده های که طبخ غذای زیادی دارند مناسب است. همچنین قسمت فریزر در یخچال های دوقلو فضای بزرگی داشته و بنابراین افرادی که نیاز زیادی به استفاده از غذاهای آماده طبخ دارند می توانند از این فضا نهایت بهره را ببرند. زمانی که سوال درباره خرید یخچال ساید یا دوقلو مطرح می شود یکی دیگر از ویژگی های یخچال دوقلو که به آن اشاره می شود مقاومت بیشتر فریزر در این مدل ها نسبت به تغییرات دمایی است. این تفاوت یخچال ساید و دوقلو به این دلیل است که در یخچال های دوقلو دو بخش جداگانه وجود دارد که به دو کمپرسور مجزا مجهز است. نکته مهم دیگر در مقایسه یخچال ساید و دوقلو این است که مدل های دوقلو درب ضدبخار دارند که کاهش مصرف انرژی را تضمین می‌ کند.

یخچال ساید بخریم یا دوقلو؟

مقایسه یخچال ساید و دوقلو از نظر ویژگی ها

در این بخش از مقاله برای ساده تر کردن تصمیم گیری درباره خرید یخچال ساید یا دوقلو قصد داریم ویژگی های هریک از این مدل ها را به صورت کامل بررسی کنیم. بیان جداگانه تفاوت یخچال ساید و دوقلو می تواند راهگشایی برای خریداران این محصولات باشد.

ویژگی های یخچال ساید بای ساید

 

1-طراحی ویژه

طراحی یخچال های ساید بای ساید به گونه ای است که در آنها بخش یخچال و فریزر در کنار یکدیگر قرار می گیرد. این امر موجب می شود که این مدل از یخچال ها ظاهری زیبا و منحصر به فرد داشته باشند. علاوه بر آن این طراحی باعث می شود که در عین صرفه جویی در فضا، از همین فضای محدود نیز بیشترین استفاده انجام شده باشد.

2-حجم زیاد یخچال

همان طور که پیشتر اشاره کردیم اگرچه یخچال های ساید بای ساید ممکن است ظاهر کوچکی داشته باشند، اما فضای درونی آنها بزرگ بوده و بنابراین حجم در دسترس برای کاربران زیاد خواهد بود. این حجم می تواند نیازهای تمامی خانواده ها را پوشش دهد.

3-دسترسی آسان

 یکی از مواردی که به عنوان تفاوت یخچال ساید و دوقلو مطرح می شود دسترسی آسان در یخچال های ساید بای ساید به مواد غذایی است. طراحی این یخچال ها به گونه ای است که کاربر می تواند به راحتی به تمامی مواد غذایی درون یخچال خود دسترسی داشته باشد. این ویژگی البته در بخش فریزر نیز به چشم می آید.

اینو بخون حتما به کارت میاد : نحوه ریست کردن یخچال های موجود در بازار

 

4-قابلیت تنظیم دما

 تکنولوژی و طراحی یخچال های ساید بای ساید به گونه ای است که کاربر می تواند دمای آن را بر اساس نیازهای خود تنظیم نماید. بدین صورت مواد غذایی ذر دمای مناسب خود نگهداری خواهند شد.

5-وجود فیلترهای آب و هوا

امروزه در یخچال های ساید بای ساید از فیلترهای پیشرفته ای برای آب و هوا استفاده می شود که موجب از بین رفتن بوی نامطبوع مواد غذایی درون یخچال می شود. بنابراین اگر در انتخاب بین یخچال ساید یا دوقلو مردد هستید بهتر است این گزینه را نیز مدنظر داشته باشید.

6-قیمت بالا

 اگر سری به بازار لوازم خانگی زده باشید قطعا متوجه شده اید که قیمت یخچال های ساید بای ساید از مدل های دوقلو بیشتر است. همین امر موجب شده که در صورت خرابی، هزینه تعمیرات یا تعویض قطعات در آنها نیز بیش از انواع دوقلو باشد.

به طور کلی می توان گفت که یکی از مهم ترین ویژگی های یخچال های ساید بای ساید این است که در طراحی آنها به صرفه جویی در فضا توجه ویژه ای شده است. بنابراین کاربرانی که محدودیت فضا دارند و در عین حال می خواهند که فضای در دسترس یخچال آنها نسبتا زیاد باشد بهتر است از بین یخچال ساید یا دوقلو، گزینه ساید بای ساید را انتخاب کنند.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : فیلم آموزشی تعویض لولا درب یخچال

مقایسه یخچال ساید با دوقلو

ویژگی های یخچال دوقلو

در این بخش به مقایسه یخچال ساید و دوقلو خواهیم پرداخت و مزایای یخچال های دوقلو را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

1-ظرفیت داخلی بالا

 همان طور که اطلاع دارید فضای داخلی یخچال های دوقلو به دو بخش کاملا مجزا تقسیم می شود که همین امر موجب می شود کاربران یخچال های دوقلو نسبت به کاربران یخچال های ساید بای ساید فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی در یخچال یا فریزر داشته باشند.

2-عملکرد بهتر در نگهداری از مواد غذایی

 مجزا بودن بخش کنترل یخچال و فریزر در یخچال های دوقلو باعث شده که عملکرد این مدل از یخچال ها در نگهداری از مواد غذایی بهتر از انواع ساید بای ساید باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید : علت جمع شدن آب در کف یخچال

3-صرفه جویی در انرژی

اگرچه بخش کنترل یخچال و فریزر در یخچال های دوقلو مجزا هستند، اما خوب است بدانید که تکنولوژی های استفاده شده در این یخچال ها باعث کاهش مصرف انرژی می شود. یکی دیگر از موارد تفاوت یخچال ساید و دوقلو این است که به عنوان مثال در صورتی که شما قصد یک مسافرت طولانی را داشته باشید می توانید یخچال را خاموش کنید اما در یخچال های ساید به دلیل مشترک بودن کنترلگر، این امکان وجود ندارد.

4-تنظیم بهتر دما

کنترل دما در یخچال های دوقلو کاملا مجزاست و همین امر این امکان را به کاربر می دهد که دمای یخچال و بخش فریزر را به صورت مجزا تنظیم کند.

5-تکنولوژی های کمتر

مدل های دوقلو نسبت به انواع ساید بای ساید هم رده خود از تکنولوژی کمتری بهره برده اند.

البته در کنار تمامی موارد گفته شده باید به نکات دیگری درباره یخچال ساید یا دوقلو نیز بپردازیم. به عنوان مثال اگرچه حجم در دسترس یخچال های دوقلو بیشتر است، اما بزرگ تر بودن ابعاد این یخچال ها، ممکن است برای برخی کاربران محدودیت هایی را از نظر جاگیری ایجاد کند. علاوه بر آن در برخی مدل های یخچال های دوقلو ممکن است دمای بخش فریزر به یخچال انتقال پیدا کند که این مساله موجب پایین آمدن عمر یخچال و همچنین کاهش کارایی آن خواهد شد. یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام مقایسه یخچال ساید و دوقلو عنوان شود صدای تولید شده توسط این یخچال ها است. یخچال های دوقلو دو سیستم سرمایش مجزا دارند و همین موجب می شود که نسبت به مدل های ساید بای ساید در هنگام کار صدای بیشتری تولید کنند. با وجود تمام مواردی که درباره تفاوت یخچال ساید و دوقلو بیان کردیم، باید بدانید که یخچال های دوقلو انتخابی بسیار عالی برای خانواده های بزرگ و کاربرانی هستند که نیاز به فضای زیادی برای نگهداری مواد غذایی دارند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران