گوشی شیائومی می لایت 11 یکی از جدیدترین محصولات شرکت چینی شیائومی است که در ماه آوریل سال 2021 به بازار عرضه شده است. این گوشی خوش دست شیائومی از طراحی فوق سبک و قطر بسیار کم بهره می برد و در رنگ های جذابی تولید شده است. شیائومی در گوشی Xiaomi Mi Lite 11، از یک تراشه مرکزی اسنپدراگون 780G با قابلیت اتصال به شبکه 5G استفاده کرده است تا محصولی در حد یک پرچمدار را در اختیار طرفداران خود قرار دهد. این گوشی قدرتمند تنها 159گرم وزن و 6.81 میلی متر قطر دارد. البته وزن کم، باریکی و شبکه 5G تنها نکات هیجان انگیز تعمیر گوشی شیائومی می لایت 11 نیست. با در نقد و بررسی موبایل شیائومی می لایت 11 همراه باشید و جهت دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی تعمیرات موبایل تماس بگیرید.

مشاوران آنلاین زودکمک

مشخصات فنی گوشی شیائومی می لایت 11

ابعاد:   160.53 در 75.73 در 6.81 میلی متر
وزن: 159 گرم
اندازه صفحه نمایش: 6.55 اینچ / نسبت 20 به 9
تراشه: Qualcomm® Snapdragon™ 780G
پردازنده :  Qualcomm® Kryo™ 670 / 8 هسته 2.4 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی: Qualcomm® Adreno™ 642 GPU  
رم:  6 گیگابایت / 8 گیگابایت (LPDDR4X RAM)
حافظه: 128 گیگابایت (UFS 2.2)
دوربین:   64 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 1/1.97 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) ، 8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2) ، 5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4، فوکوس خودکار) ، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
فناوری صفحه نمایش:  FHD / AMOLED DotDisplay
رزولوشن صفحه نمایش:  2400 در 1080 پیکسل / 402 پیکسل بر اینچ / HDR10+ / نرخ نوسازی 90 هرتز
شبکه ارتباطی:   5G
باتری:   4250mAh / USB Type-C

 

گوشی شیائومی می لایت 11

بارزترین مشخصه گوشی شیائومی می لایت 11، وزن و قطر کم ان است.


طراحی می لایت 11

بارزترین مشخصه گوشی شیائومی می لایت 11، وزن و قطر کم ان است. این گوشی تنها 165 گرم وزن و 6.81 میلیمتر قطر دارد که آن را به یک گوشی خوش دست تبدیل می کند. این رویکرد حتی در ماژول دوربین نیز رعایت شده است تا برخلاف اغلب گوشی های این روزهای بازار موبایل، ماژول دوربین حالت برجستگی زیادی نداشته باشد. علاوه بر این سنسور اثر انگشت نیز در داخل دکمه پاوری که در بله کناری گوشی قرار دارد تعبیه شده است و به نظر می رسد که از کیفیت مناسبی برخوردار است. حاشیه ها در صفحه نمایش 6.55 اینچی این گوشی باریک هستند و در تمام جهات از قطری متقارن به اندازه 1.88 میلیمتر بهره می برند. این گوشی در رنگ های هیجان انگیز زرد (Citrus Yellow)، سبز (Mint Green) و مشکی (Truffle Black) طراحی شده است. لبه ههای منحنی و گلس ضد بازتاب نور در برابر اثر انگشت مقاوم است تا ظاهری شیک و تمیز را به گوشی شما اعطا کند. یکی از تغییرات مهم در این مدل در مقایسه با مدل می لایت 10 (نل قبلی این گوشی)، تغییرات در طراحی دوربین سلفی و انتقال ان به گوشه نمایشگر است.

بیشتر بخوانید : نمایندگی موبایل شیائومی

صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi 11 Lite

گوشی شیائومی می لایت 11، یک صفحه نمایشگر Amoled با رزولوشن 1080 در 2400 و نرخ نوسازی 90 هرتز را یدک می کشد که نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز را در اختیار شما قرار می دهد. این صفحه نمایش توانایی نمایش طیف رنگ DCI-P3 با عمق رنگ 10 بیت را با پشتیبانی از فناوری True Color برای کاربر خود فراهم می کند. البته صفحه نمایش در مقایسه با مدل نسل قبل کمی کوچکتر است و از نرخ نوسازی کمتری بهره می برد. نمایشگر همیشه روشن به لطف توانایی نمایشگر برای ایجاد مشکی مطلق از کیفیت بالایی برخوردار است. اما حداکثر روشنایی 800 نیت این نکته را یادآوری می کند که نمایشگر گوشی شیائومی می لایت 11 خوب است اما عالی نیست. اما خبر خوب آخر در رابطه با این نمایشگر استفاده از محافظ صفحه گوریلا گلس 6 برای محافظت بیشتر است.

 

صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi 11 Lite

دوربین موبایل شیائومی می لایت 11

در گوشی شیائومی می لایت 11 از یک ماژول سه گانه استفاده شده که از تعداد کمتری دوربین در مقایسه با نسل قبل برخوردار است. البته در این مدل نیز نباید توقع زیادی از سنسور ماکرو 5P این گوشی داشته باشید. تمرکز شما بیشتر بر روی دوربین 64 مگاپیکسلی  با دیافراگم 1.79و لنز 6 عنصری خواهد بود. عکس های گرفته شده با این دوربین در نور مناسب ا کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این در صورت تامین شرایط محیطی مناسب می توانید عکس هایی با رنگ فوق العاده و بوکه عالی ثبت کنید. هوش مصنوعی شیائومی هم به خوبی از پس تشخیص صحنه بر می آید. اما در رابطه با بنز فوق عریض این دوربین کاملاً ناامید خواهید شد. تصاویر در این لنز ، چه به لحاظ رنگ و چه به لحاظ جزئیات همراه با نویز فراوان و رنگ های بی دقت است که فاصله زیادی از دوربین اصلی دارد. همچنین به علت فقدان لنز تله فوتو قدرت بزرگنمایی شما، تنها به 2 برابر (به لطف تعداد پیکسل) محدود شده است. اما در رابطه با فیلمبرداری، باید گفت که نتیجه کاملاً متفاوت است. با توجه به قیمت این گوشی، امکان فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080p با سرعت 120 فریم بر ثانیه بسیار جذاب است. علاوه بر این کیفیت فیلم نیز قابل قبول بوده و از ثبات خوبی برخوردار است. بیشتر اینکه شما در این مدل برخلاف نسل قبلی از ثبات دهنده تصویر نیز بهره مند می شوید.

 

دوربین موبایل شیائومی می لایت 11

پردازنده و عملکرد  گوشی Xiaomi Mi Lite 11

در نسخه 5G گوشی گوشی شیائومی می لایت 11 از پردازنده بهتری (Snapdragon 780G ) نسبت به مدل پایه این گوشی (Snapdragon 732G) استفاده شده است. باید اذعان کرد که قدرت این پردازنده به مراتب بیشتر از مدل پایه این گوشی است و در آن از معماری و فناوری پردازش مشابه پردازنده پرچمدار Snapdragon 888 استفاده شده است. در حقیقت این پردازنده عملکردی مشابه گوشی Oppo Find X3 Neo از خود نشان داده است که برای خرید آن باید مبلغ بسیار بیشتری پرداخت کرد. تنها موردی که باعث کمی شک و تردید در رابطه با پردازنده این گوشی می شود، استفاده از پردازنده Snapdragon 870 در گوشی Poco F3 است که از نمایشگر 120 هرتزی بهره می برد. شما با خرید این گوشی به 6 یا 8 گیگابایت رم  LPDDR4X دسترسی خواهید داشت. کار با این پردازنده نرم  روان است و تجربه کاربری فوق العاده ی را در اختیار شما قرار می دهد. البته به علت استفاده از پردازنده گرافیکی Adreno 642 GPU، نباید توقع یک گوشی پرچمدار را در بازی و گیمینگ از لایت 11 داشت. اما این به این معنی نیست که نمی توانید با این گوشی از بازی های روز لذت ببرید، تا به حدی که بازی League of Legends: Wild Rift runs را در بالاترین کیفیت و نرخ نوسازی 60 فریم بر ثانیه بازی کنید. علاوه بر این به علت استفاده از صدای استریو لذت بازی برای شما دو چندان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس موبایل شیائومی

پردازنده و عملکرد گوشی Xiaomi Mi Lite 11

باتری Mi Lite 11

شاید باتری 4,250mAh گوشی شیائومی می لایت 11، بزرگترین باتری بازار نباشد، اما به خوبی شارژ گوشی را برای یک روز کاری تامین می کند. برای مثال در یک روز کاری سبک و 3 ساعت صفحه نمایش روشن تنها 50 درصد از باتر شما را مصرف می کند. در کاربری سنگین تر و 4 ساعت روشن بودن صفحه نمایش این عدد به 35 درصد تغییر می کند. البته تماشای فیلم مصرف باتری را افزایش می دهد. در تست حلقه پخش ویدئو با حداکثر روشنایی برای 90 دقیقه، تنها 11 درصد از شارژ گوشی برای ادامه روز باقی ماند. شارژر33 واتی داخل جعبه شاید خیلی چشمگیر نباشد، اما در هر صورت شما را از پرداخت مبلغی مجزا برای شارژر رها می کند. کاری که در صورت خرید محصولات سامسونگ یا اپل مجبور به آن خواهید بود.

 

باتری Mi Lite 11

تعمیر گوشی شیائومی می لایت 11

با توجه به قطر کم گوشی شیائومی می لایت 11، فرایند تعمیر این گوشی از پیچیدگی بیشتری برخوردار است. اما شما می توانید مطمئن باشید که همکاران ما در سامانه زودکمک بهترین خدمات تعمیر گوشی شیائومی می لایت 11را در بالاترین کیفیت و کمترین زمان به همراه ضمانت نامه تعمیر به شما ارائه می دهند. علاوه بر این شما می توانید مطمئن باشید که در هنگام خدمات تعمیر گوشی شیائومی از قبیل تعمیر برد موبایل شیائومی، تعویض ال سی دی، تعویض باتری، و ... از قطعات اصل برای تعمیر و یا تعویض قطعات استفاده می شود. علاوه بر این شما می توانید از خدمات تحویل در محل سامانه زود کمک برای راحتی بیشتر استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران