استفاده از اسکرین سیور تلویزیون اندروید یک روش ایده آل برای ممانعت از سوختگی پیکسل است. اصولا زمانی که تصاویر با رنگ‌های گوناگون به نمایش در می آیند، اثر مطلوبی بر پایین آمدن سوختگی پیکسل دارند. با توجه به این مطلب اگر تلویزیون شما از نوع اندرویدی است، توصیه می شود که یک اسکرین سیور رنگی برای آن انتخاب کنید، تا در صورت استفاده نکردن از صفحه نمایش این صفحه خاموش شده و به آن صدمه نرسد.

در این نوشتار قصد داریم که شما را با نحوه نصب و فعال کردن Screen Saver تلویزیون اندروید آشنا کنیم. درصورت مواجهه با هر گونه مشکل در تلویزیون، با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین زودکمک

نصب اسکرین سیور تلویزیون اندروید

امروزه تعداد زیادی اپ‌ در زمینه Screen Saver در گوگل پلی وجود دارد که می توانید از آن ها برای نصب اسکرین سیور تلویزیون اندروید استفاده کنید. با نصب این اپ ها علاوه بر این که از زیبایی آن بهره‌مند می شوید، از آسیب رسیدن به صفحه نمایش دستگاه خود نیز جلوگیری می کنید.

برای این کار در  کادر جستجوی اپلیکیشن Google Play Store عبارت screen saver را وارد کنید. البته با جستجوی عبارت daydream نیز مجموعه ای از اسکرین سیورهای زیبا برای شما نمایش داده می شود. پس از اینکه اسکرین سیور دلخواه خود را پیدا کردید، روی گزینه نصب بزنید، تا عملیات نصب آن به راحتی انجام شود.

تعدادی از این screen saver زیبایی چندانی نداشته و بیشتر جنبه اطلاعاتی دارند. برای مثال ممکن است تنها پیش‌بینی وضعیت آب و هوا را به کاربر نشان دهند.

اسکرین سیور تلویزیون اندروید

نحوه اعمال تنظیمات در اسکرین سیور

در صفحه تنظیمات اسکرین سیور برای اعمال تنظیمات مورد نظر خود از این گزینه ها استفاده کنید:

  • When to Start : 

توسط این گزینه تعداد دقایق بی کاری را پیش از به نمایش درآمدن اسکرین سیور تلویزیون انتخاب کنید. این میزان را با توجه به سلیقه خود تنظیم کنید.

  • Put Device to Sleep:

این گزینه به شما کمک می کند که تعداد دقایق بیکار ماندن دستگاه خود را پیش خاموش شدن آن تنظیم کنید.

  • Stay Awake on Music:

این گزینه برای افرادی مناسب است که به گوش کردن موزیک علاقه دارند. چنانچه این گزینه فعال باشد، هنگام پخش شدن موسیقی تلویزیون روشن می ماند و وارد حالت sleep نمی شود.

  • Start Now:

اگر این گزینه را فعال کنید، اسکرین سیور از همان لحظات ابتدایی به نمایش در می آید.

  • Sleep Now:

گاهی کاری ضروری پیش می آید و نیاز دارید که تلویزیون همان لحظه وارد حالت خواب شود. برای این منظور از این گزینه استفاده کنید. 

 تنظیمات مدت زمان نمایش اسکرین سیور

در بعضی از مدلهای تلویزیون در قسمت تنظیمات Screen saver میتوان مدت زمان نمایش آن را تنظیم کرد. برای این کار ابتدا وارد منوی زمان شوید. علاوه بر تنظیمات زمان از همین بخش نیز می توانید اسکرین سیور را خاموش کنید. اکنون با استفاده از قسمت تایمر به راحتی زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فعال نمودن اسکرین سیور در تلویزیون اندرویدی

بعد از این که اسکرین سیور تلویزیون را نصب کردید، اکنون نوبت انجام تنظیمات آن است. برای این منظور از آیکن چرخ دنده تنظیمات استفاده کنید. در پنل تنظیمات روی گزینه Device Preferences بزنید، سپس در صفحه بعدی روی Screen Saver کلیک کنید. در لیست نمایش داده شده، اسکرین سیور دلخواه خود را برگزینید.

تنظیماتی مانند پخش صدا، حالت تمام صفحه و انواع افکت ها را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید. بعد از این که تنظیماتی را که مطابق با سلیقه شماست، اعمال کردید، دکمه بازگشت ریموت را بفشارید.

روش تغییر Screen Saver تلویزیون اندروید در اپل

برای این که بتوانید از Apple TV خود در زمان بیکار ماندن محافظت کنید، بهترین کار نصب اسکرین سیور است. برای تغییر Screen Saver تلویزیون اندروید به به گوشه سمت چپ بالای صفحه تلویزیون خود بروید و سپس دکمه منو را بر روی کنترل دستگاه بفشارید. به منظور تغییر تعداد به بخش تنظیمات بروید و گزینه General را انتخاب کنید، بعد از آن به قسمت Screen saver وارد شوید و گزینه شروع را برگزینید.

Screen Saver تلویزیون اندروید

زمانی که تصویر دلخواه شما در حال پخش است، روی سطح Touch در ریموت دستگاه ضربه بزنید. در صورت تمایل می توانید مکان نمایش اسکرین سیور و موزیک های پخش شده را تغییر دهید. به عنوان مثال هنگامی که آهنگ در حال پخش است، با ضربه زدن روی موزیک سمت چپ و یا راست Touch، آن را تغییر دهید و آهنگ قبلی یا بعدی را پخش کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران