از طریق بازگرداندن کنسول کپی خور شده به حالت اولیه می توانید از بازی های آنلاین لذت ببرید، یا این که دستگاه خود را به راحتی آپدیت نمایید. متاسفانه بعضی از کاربران به دلیل عدم اطلاع از روند انجام این کار، به کپی خور کردن دستگاه خود تن می دهند و با این مشکل کنار می آیند. از این رو در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم که نحوه بازگرداندن پلی استیشن کپی خور شده به حالت اولیه را آموزش دهیم. پیشنهاد می شود مقاله تعمیر کنسول بازی را نیز مطالعه نمایید.

مشاوره آنلاین زودکمک

بازگرداندن کنسول کپی خور شده به حالت اولیه در ps4

این روزها بازی های آنلاین طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است، اما کاربران پلی استیشن ۴ که با کپی خور شدن دستگاه  مواجه می شوند، نمی توانند از این نوع گیم ها بهره ببرند. چون پلی استیشن کپی خور شده نباید به اینترنت متصل شود. همچنین قادر نیستند گیم‌ها و کنسول خود را به روز رسانی نمایند. در چنین شرایطی برای بازگرداندن کنسول کپی خور شده به حالت اولیه یکی از روش های گفته شده در زیر را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانیم: دلایل تصویر نداشتن کنسول بازی

بازگرداندن کنسول کپی خور شده به حالت اولیه

روش اول:

  1. در گام اول وارد قسمت تنظیمات کنسول شوید. سپس در لیست نشان داده شده گزینه Initialise را برگزینید.
  2. اکنون باید روی Initialise PS4 کلیک کنید.
  3. در مرحله بعد برای حذف همه اطلاعات ضروری است که گزینه Full را انتخاب کنید. فرآیند پاک کردن در این حالت ممکن است چند ساعت طول بکشد. پس صبر داشته باشید و منتظر بمانید.

روش دوم:

راه کار بعدی این است که از قابلیت Safe Mode استفاده کنید. پس از این که وارد حالت سیف مود شدید،  روی گزینه Initialise PS4 کلیک نمایید. با این کار تمام اطلاعات به جز سیستم عامل کنسول حذف می شود. اگر مایل باشید که دستگاه را نیز به روز رسانی کنید، می توانید آخرین ورژن سیستم عامل کنسول را دانلود کرده و بر روی یک فلش بریزید. در نهایت با انتخابInitialise PS4 (Reinstall System Software) دستگاه آپدیت می شود.

آموزش برگرداندن پلی استیشن ۵ به حالت اولیه

 اگر پلی استیشن شما از نوع ۵ باشد، برای بازگرداندن کنسول کپی خور شده به حالت اولیه دو راه پیش رو دارید:

 راه اول:

  • وارد بخش تنظیمات شده و سپس گزینه System  را انتخاب کنید.
  • سپس روی System Software کلیک نمایید و بعد Reset Option  را برگزینید.
  • در گام بعدی Reset Your Console را انتخاب کرده و سپس روی Reset  بزنید.
  • اکنون پیغامی به شما نشان داده می شود که باید پاک شدن اطلاعات را تایید نمایید. این کار را با زدن گزینه Yes انجام دهید. پس از سپری کردن این مراحل دستگاه خاموش روشن شده و به تنظیمات اولیه بر می گردد.
بیشتر بخوانیم : تعمیر پلی استیشن

راه دوم:

  • روش دوم استفاده از حالت Safe Mode است. برای این کار باید دکمه پاور کنسول را به مدت ۱۰ ثانیه فشرده و نگهدارید. پس از این که دو بار صدای بیپ شنیدید، دکمه پاور را رها کنید.
  • در مرحله بعد دکمه PS را که در قسمت وسط دسته تعبیه شده است، فشار دهید تا وارد حالت سیف مود شوید.
  • اکنون لازم است که گزینه Reset PS5 را انتخاب کنید، تا دستگاه به تنظیمات کارخانه برگردد. پس از روشن خاموش شدن دستگاه همه چیز مانند روزهای اول خواهد شد.

بازگرداندن پلی استیشن کپی خور شده به حالت اولیه (کنسول Xbox)

اگر دستگاه شما ایکس باکس وان باشد، به منظور بازگرداندن پلی استیشن کپی خور شده به حالت اولیه، مطابق دستورالعمل گفته شده در زیر عمل کنید:

  1. ابتدا باید دکمه Xbox را بر روی کنترلر بفشارید. سپس وارد بخش تنظیمات کنسول شوید.
  2. در گام بعدی روی گزینه System کلیک کنید و بعد Console Info را برگزینید.
  3. سپس لازم است که روی Reset Console کلیک نمایید؛ تا به صفحه بعد هدایت شوید.
  4. در صفحه جدید دو گزینه به شما نشان داده می شود. مورد اول Reset and Remove Everything است که تمام اطلاعات موجود در دستگاه راه پاک می کند و سیستم عامل کنسول را  به نسخه اولیه باز می گرداند. مورد دوم Reset and keep My Games & Apps می باشد که با انتخاب آن فقط اطلاعات کاربری سیستم عامل را پاک می کنید، اما بازی ها از بین نمی روند.

هر کدام از این گزینه ها را که خواستید، می توانید برگزینید. اگر دوست ندارید که گیم ها حذف شوند، مورد دوم انتخاب مناسب تری برای شماست.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/05/09-12:11

درود بر شما p.r عزیز

باید بازی ها دوباره توسط تکنسین نصب شوند.

p.r
1402/02/27-14:36

من بازی ام کپی خور بود و از قسمت آپشن دسته پاک کردم بازی رو و الان میخوام برگردانمش چکار کنم ؟