اگر به دنبال خرید لپ تاپ هستید، ایسوس یکی از برند هایی است که به راحتی نمی توانید از کنار آن بگذرید مخصوصا اگر درباره مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس بدانید.  چون در کنار مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، محصولات این برند، علاوه بر کیفیت بالای مادربُرد، ویژگی ها و قابلیت های زیادی دارند که باعث شده بین افراد حرفه ای و کاربران ساده، بسیار محبوب باشند. اما به هر حال، دانستن مزایا و معایب لپ تاپ های asus ، قبل از خرید، باعث می شود شما دید بهتری داشته باشید. بنابر این در این مقاله، با یک دید کلی نسبت به همه محصولات این برند، ویژگی های لپ تاپ Asus  را برای تان نوشته ایم.

 

مشاوران آنلاین زودکمک

مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس در تولید

انواع لپ تاپ های ایسوس با دو فاکتور قیمت و تنوع کالا تولید و عرضه می شوند. به همین دلیل اگر به بازار های کامپیوتر یا فروشگاه های اینترنتی سر بزنید، به هر طرف نگاه کنید، یکی از مدل های آن را می بینید. Asus، طیف گسترده ای از محصولات را تولید کرده و مشتریان می توانند با توجه به سلیقه و بودجه مورد نظر شان، یکی از مدل های آن را بخرند. همین رویکرد مشتری مدارانه باعث شده تا برند ایسوس، بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد. همچنین این برند، در کنار همه مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، با نوآوری های جذابش، به رقیب سر سختی برای برند های لپ تاپ دیگر بدل شود.


با چه قیمتی می توانیم لپ تاپ ایسوس بخریم؟

یکی از مواردی که شما قطعا در هنگام تحقیق درباره مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، به دنبال آن هستید، قیمت دستگاه است. خوب است بدانید، ایسوس، در هر رده قیمتی، لپ تاپی فوق العاده تولید کرده که در بیشتر موارد هم قابل ارتقا است و شما هر زمان که خواستید می توانید آن را با سخت افزار های متنوع ارتقا دهید. لپ تاپ های ایسوس نسبت به سایر برند ها، نسبتا ارزان هستند و قیمت خیلی مناسبی دارند اما کارایی شان را فدای قیمت نمی کنند. همین ویژگی باعث پر طرفدار بودن این برند می شود.

 

مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس

یکی از مواردی که شما قطعا در هنگام تحقیق درباره مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، به دنبال آن هستید، قیمت دستگاه است.

 


مزایا لپ تاپ های ایسوس

طراحی لپ تاپ های ایسوس

یکی از مشخصات ظاهری لپ تاپ های ایسوس، ظریف و سبک بودن آن ها است و با اینکه این محصولات به صورت مینیمال طراحی شده اند، اما به هیچ وجه استحکام شان زیر سوال نمی رود. همین ویژگی های لپ تاپ Asus ، جایزه طراحی سری  ROG و ZenBook  را برای این برند به ارمغان آورده است.

 

 

طراحی لپ تاپ های ایسوس

 

تنوع لپ تاپ های ایسوس

لپ تاپ های ایسوس تنوع بالایی دارند و اخیرا این شرکت، مدل هایی روانه بازار کرده که هم لپ تاپ هستند و هم می توانند به تبلت تبدیل شوند. در پشت این لپ تاپ ها، لولا هایی وجود دارد که باعث می شود صفحه کلید به راحتی جدا شود و شما یک تبلت قابل حمل داشته باشید. اگر هنوز دارید درباره مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس می خوانید، این ویژگی حتما نظر تان را جلب می کند. لپ تاپ مورد نظر تان را می توانید از بین انواع مدل های ایسوس انتخاب کنید:

  • ZenBook:  برای کارهای گرافیکی و سنگین مناسب است.
  • VivoBook  : برای کارهای روزمره و اداری و کار با نرم‌افزارهای ویرایش عکس مناسب است.
  • ASUSPRO  : از قدرت پردازش مناسبی برخوردار است و برای کارهای روزمره‌ی نیمه سنگین مناسب است.
  •  ExpertBook  : برای کارهای اداری مناسب است.
  • ProArt StudioBook  : مناسب برای بازی و کارهای طولانی‌مدت.
  • TUF Gaming : برای بازی مناسب است، اما از قدرت کمتری نسبت به ROG برخوردار است.
  • (Republic Of Gamers) ROG Gaming  : برای بازی‌‌‌های سنگین مناسب است.
  • Chromebook  : برای کارهای دانشجویی و انجام کارهایی با قدرت پردازش پایین مناسب است.
  • N Series  : برای کار با مولتی مدیا و برنامه‌‌های گرافیکی مناسب است.

سری‌های ‌K، X، E، Q، U، B، V، F، A و T از محصولات دیگر ایسوس هستند که قدرت و سخت افزارشان، برای انجام کار های سبک، روزمره و حرفه ای مناسب است.

 

تنوع لپ تاپ های ایسوس

 

کیفیت لپ تاپ های ایسوس

یکی از مهم ترین ویژگی های Asus و از مهم ترین فاکتور های مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، کیفیت آن است. سرعت بالای پردازش این لپ تاپ، اجازه می دهد کاربران با سرعت بیشتر و بدون نگرانی از هنگ کردن، روی وظایف شان کار کنند. ضمن اینکه، ایسوس، برای تست کیفیت لپ تاپ هایش، مراحل بسیار سختی را طی می کند که شامل این موارد است:

  • تست لرزش: لپ تاپ‌ها در این آزمایش تحت لرزش ۵ تا ۵۰۰ هرتزی همه جانبه قرار می‌گیرند.
  • تست شوک مکانیکی: برای آزمایش مقاومت لپ تاپ‌ها در برابر پرش و ضربه انجام می‌شود.
  • تست سقوط: در این آزمایش، حوادث میز کار شبیه‌سازی می‌شوند و لپ تاپ از زوایای مختلفی روی سطح چوبی انداخته می‌شود.
  • تست لولاها: لپ تاپ‌‌ها در این آزمایش ۲۰‌هزار مرتبه باز و بسته می‌شوند.
  • تست دقت صفحات لمسی: در این آزمایش سرعت واکنش به لمس و دقت آن بررسی می‌شود.
  • تست فشار روی پنل: سطح رویی و زیرین لپ‌ تاپ‌ها در این آزمایش تحت فشار ۲۵ کیلوگرم قرار می‌گیرد تا مقاومت بدنه سنجیده شود.
  • تست دوام صفحه کلید: این تست برای ۱۰ میلیون بار ضربه به کیبورد طراحی شده است.
  • تست رطوبت: لپ‌ تاپ‌ها در رطوبت ۹۰٪ و دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرند.
  • تست ارتفاع: شبیه‌سازی حالت پرواز.
  • تست دمای بسیار بالا و بسیار پایین: لپ تاپ‌ها در دمای منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۶۰ درجه نگهداری می‌شوند.
  • تست دوام پورت‌ها: برای ۵ هزار بار استفاده.
  • تست آکوستیک: برای آزمایش کیفیت صدای لپ تاپ‌ها.

 

کیفیت لپ تاپ های ایسوس

 

نمایشگر های فوق العاده ایسوس

 لپ تاپ های ایسوس، دارای نمایشگر هایی با وضوح و شفافیت بالا و گرافیک و کیفیت خوبی هستند. همچنین بسیاری از لپ تاپ های این شرکت، نمایشگر لمسی دارند و برای وقتی که نمی خواهید از ترک پد یا موس استفاده کنید، بسیار کارایی دارند. این ویژگی ها در هنگام جستجو درباره مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، جزو فاکتور های اصلی همه افراد به شمار می رود.

 

نمایشگر های فوق العاده ایسوس

 

طول عمر بالای باتری لپ تاپ های ایسوس

در لیست مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، طول عمر دستگاه، یکی از ویژگی های خیلی خوب برند ایسوس است. چون شما روی لپ تاپی دست می گذارید که به راحتی خراب نمی شود. اگر پروژه های گرافیکی، معماری، مهندسی و کار های سنگینی دارید که به پردازش بالا نیاز دارند، عمر طولانی باتری این لپ تاپ ها، خیال تان را راحت می کند. کم صدا بودن و سیستم خنک کننده جالب لپ تاپ های ایسوس، از دیگر ویژگی های این برند هستند.

 

 

طول عمر بالای باتری لپ تاپ های ایسوس

 


معایب لپ تاپ های ایسوس

ماندگاری باتری 4 تا 5 ساعت

در بررسی مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، نکاتی وجود دارد که باید به آنها اشاره کرد. برخی از لپ تاپ های جدید ایسوس، فقط 4 تا 5 ساعت ماندگاری باتری دارند که برای یک لپ تاپ قدرتمند و چند منظوره کمی ضعیف است. بنابر این، قبل از خرید، این نکته را در نظر داشته باشید. همچنین صفحه نمایش در بعضی از مدل ها، نسبت به رقبای دیگر، کیفیت پایین تری دارد که گاهی موجب نارضایتی است. ایسوس، در مدل های جدید خود بیشتر به دنبال استفاده از تکنولوژی های برتر بوده که برای بسیاری، بدون کارایی است.

 

ماندگاری باتری 4 تا 5 ساعت

 

به روز رسانی سریع محصولات ایسوس

به روز رسانی سریع محصولات را هم در لیست مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، یکی از معایب آن به حساب بیاورید. چون ایسوس تقریبا هر ماه، یک محصول معرفی می کند و همین تنوع بالا، مشتری را گیج می کند. ضمن اینکه مدل قبلی سریع قدیمی می شود و بسیاری از کاربران از اینکه مدل قدیمی تر را خریده اند، پشیمان می شوند. در بعضی از لپ تاپ های تبدیل شونده به تبلت هم، وقتی قصد تبدیل لپ تاپ به تبلت را دارید، صفحه افقی دستگاه، برای جا به جایی به صفحه عمودی، کمی مشکل پیدا می کند که مربوط به ویندوز به کار رفته در لپ تاپ است. 

 

به روز رسانی سریع محصولات ایسوس

 


نتیجه گیری

در پایان بررسی مزایا و معایب لپ تاپ های ایسوس، متوجه می شوید که مزایای سری های مختلف این برند، به قدری زیاد است که به راحتی می توانید از معایب آن چشم پوشی کنید. پس از خرید لپ تاپ ایسوس جهت خدمات پشتیبانی و تعمیر لپ تاپ با زود کمک تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران