بهم ریختن فونت کلمات در زمان چاپ به دلایل مختلفی رخ می دهد. گاه این مشکل ناشی از خرابی پرینتر بوده و گاه عوامل دیگری موجب بروز این مشکل می شوند. البته بهم ریختن فونت کلمات در زمان چاپ می تواند به انواع مختلفی بروز پیدا کند. گاهی حروف به صورت شکسته و جدا از هم چاپ می شوند و گاهی نیز حروف برعکس می شود. حتی ممکن است فونت به طور کلی تغییر کند. در صورت شناخت علت بهم ریختگی فونت کلمات در زمان چاپ می توانید در صورت بروز آن را برطرف کرده و سند خود را بدون مشکل چاپ کنید. در این مقاله به بررسی علل بروز این ایراد و همچنین روش های رفع آن خواهیم پرداخت.

بهم ریختن فونت کلمات در زمان چاپ

دلایل بهم ریختن فونت کلمات در زمان چاپ

بهم ریختگی فونت کلمات در زمان چاپ در واقع به معنی عدم نمایش درست این فونت ها است. این مساله به این دلیل رخ می دهد که فونت های انتخاب شده توسط دستگاه پرینتر پشتیبانی نشده و بنابراین دستگاه قادر به خوانش صحیح فونت استفاده شده نخواهد بود. گاهی اوقات نیز ممکن است این بهم ریختن فونت کلمات در زمان چاپ به دلیل آلودگی سیستم عامل به ویروس ها یا سایر مشکلات نرم افزاری موجود در سیستم باشد. بهم ریختگی تنظیمات سیستم نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث شود فونت کلمات در زمان چاپ بهم بریزد. در هنگام تبدیل فایل ورد یا اکسل به پی دی اف نیز ممکن است فونت ها دچار بهم ریختگی شوند. برای اینکه پیش از چاپ بتوانید تشخیص دهید که آیا فونت ها به صورت صحیح چاپ خواهند شد یا خیر می توانید از گزینه های normal style یا true font در سیستم عامل ویندوز استفاده کرده و فونت کلمات در فایل های ورد یا اکسل را مرتب کنید.

بیشتر بخوانیم : تعمیر دستگاه کپی

بهم ریختن فونت کلمات در زمان چاپ

روش رفع مشکل بهم ریختگی فونت کلمات در زمان چاپ

چنانچه متوجه بهم ریختن فونت کلمات در زمان چاپ شدید نگران نباشید زیرا روش رفع این مساله نسبتا ساده بوده و پیچیدگی چندانی ندارد. ساده ترین روش برای رفع مشکل بهم ریختگی فونت کلمات در زمان چاپ استفاده از نرم افزارهای ثانویه است. البته با اعمال یک سری تغییرات در بخش تنظیمات نیز می توان این اختلال را رفع کرد. برای برطرف کردن این مساله می توانید به یکی از روش های زیر اقدام کنید:

  • اولین و ساده ترین راهکار برای حل این مساله ذخیره کردن فایل مورد نظر به صورت فایل PDF است. بدین منظور پس از مشخص شدن فایل مورد نظر کافی است از تب file گزینه save as را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن محل ذخیره، در قسمت save as type گزینه PDF را انتخاب نمایید. فایل های پی دی اف معمولا بدون ایراد چاپ می شوند.
  • راهکار دیگری که می توانید اتخاذ کنید استفاده از نرم افزارهای واسط است. یکی از بهترین نرم افزارها در این زمینه BackRex Internet Explore Backup نام دارد. این نرم افزار به کاربر کمک می کند تا بهم ریختن فونت ها در زمان چاپ را برطرف کند.

بیشتر بخوانیم : رفع مشکل سفید پرینت گرفتن چاپگر جوهرافشان

بهم ریختن فونت کلمات موقع چاپ

رفع بهم ریختگی فونت کلمات در زمان چاپ برای کلمات فارسی

چاپ اسناد به زبان فارسی نسبت به اسناد به زبان انگلیسی برای دستگاه پیچیده تر بوده و به همین علت بیشتر احتمال دارد با ایراد بهم ریختن فونت کلمات در زمان چاپ مواجه شوند. در بسیاری از مواقع چنانچه سند چاپی به زبان فارسی باشد دلیل بهم ریختگی فونت کلمات در زمان چاپ مربوط به اشکال در تنظیمات است. برای رفع این مساله کافی است به روش زیر پیش بروید:

1- در بخش پرینتر گزینه properties را پیدا کرده و آن را انتخاب نمایید.

2- در ادامه گزینه plotter configuration editor را انتخاب کنید.

3- وارد تب device and document settings شوید.

4- حال روی گزینه graphics کلیک کنید تا گزینه های زیرمجموعه آن باز شود.

5- گزینه true type as text را انتخاب کنید. در این صورت پرینتر قادر به شناسایی فونت های فارسی خواهد بود.

6- در آخرین مرحله کافی است گزینه ok را انتخاب کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند.

بهم ریختگی کلمات در زمان چاپ

مرکز زودکمک یکی از مراکز تخصصی ارائه خدمات مربوط به تعمیر پرینتر است. کاربران عزیزی که در هنگام کار با پرینتر خود دچار هرنوع مشکلی شده اند می توانند با این مرکز تماس گرفته و از کارشناسان تلفنی آن کمک بگیرند. علاوه بر آن در صورتی که پرینتر نیاز به تعمیر داشته باشد کارشناسان آدرس شما را ثبت کرده و سپس با تکنسین های فنی تماس می گیرند. تکنسین های فنی در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شده و اقدام به تعمیر چاپگر می نمایند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران