علت روشن نشدن چراغ قوه گوشی

چراغ قوه موبایل، از قابلیت های کاربردی در این دستگاه ها است. روشن نشدن چراغ قوه گوشی می تواند دردسرساز باشد، به خصوص در زمانی که برای انجام کاری مهم به این قابلیت نیاز دارید. کار نکردن چراغ قوه موبایل می تواند دلایل مختلفی اعم از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با مهم ترین دلایل روشن نشدن چراغ قوه موبایل و روش های رفع این مشکل آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

علت روشن نشدن چراغ قوه گوشی

📱 تعمیر ویبره موبایل در برندهای مختلف

دلایل روشن نشدن چراغ قوه گوشی

در این بخش، به مهم ترین عواملی که موجب کار نکردن چراغ قوه گوشی می شوند اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • مشکلات نرم افزاری

  • مشکلات سخت افزاری و آسیب دیدن گوشی

  • روشن بودن حالات صرفه جویی انرژی موبایل

  • تداخل و عدم هماهنگی برخی از برنامه های گوشی با چراغ قوه

  • حافظه پنهان یا داده های برنامه دوربین

  • بروز ایراد در باتری گوشی

در ادامه، هر یک از این دلایل روشن نشدن چراغ قوه گوشی موبایل و نحوه رفع این مشکل را شرح می دهیم.  

مشاوره آنلاین زودکمک

کار نکردن چراغ قوه گوشی به علت مشکلات نرم افزاری

مشکلات نرم افزاری می توانند یکی از علت های روشن نشدن چراغ قوه گوشی و مشکلات دیگر باشند. این مشکلات و باگ های نرم افزاری می توانند از برنامه های نصب شده روی گوشی یا آپدیت نبودن سیستم عامل دستگاه باشند. در این مواقع، گوشی خود را ری استارت کرده یا گوشی را در حالت ایمن قرار دهید تا بتوانید این مشکلات نرم افزاری را بررسی کنید. همچنین، در صورت آپدیت نبودن سیستم عامل دستگاه و موجود بودن نسخه جدید، برای به روزرسانی سیستم عامل گوشی خود اقدام کنید.

📱 نحوه فعال کردن حالت ایمن در اندروید

مشکلات سخت افزاری و آسیب دیدن گوشی

یکی دیگر از اصلی ترین دلایل روشن نشدن چراغ قوه موبایل، مشکلات سخت افزاری هستند. اگر گوشی شما اخیرا بر اثر ضربه یا افتادن از ارتفاع و موارد مشابه آسیب دیده است، می توانید به این مورد شک کنید. در این صورت، لازم است که دستگاه توسط یک کارشناس تعمیرات موبایل از نزدیک بررسی و عیب یابی شده و برای رفع ایراد سخت افزاری اقدام شود.

روشن بودن حالات صرفه جویی انرژی موبایل

همانطور که می دانید، حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، برای ذخیره و حفظ بیشتر نیروی باتری یک سری از عملکردهای گوشی را متوقف کرده یا آن ها را در سطح مصرف انرژی کمتری نگه می دارد. از این رو، ممکن است که با فعال بودن این حالت، با مشکل روشن نشدن چراغ قوه گوشی مواجه شویم، پس بررسی کنید که حالت صرفه جویی انرژی در گوشی شما روشن است یا خیر.

تداخل و عدم هماهنگی برخی از برنامه های گوشی با چراغ قوه

نصب بودن برنامه هایی که از نظر نرم افزاری با چراغ قوه گوشی تداخل داشته و سازگار نباشند روی گوشی، می تواند علت دیگر کار نکردن چراغ قوه موبایل باشد.

📱 علت کار نکردن سنسور اثر انگشت موبایل و نحوه رفع این مشکل

حافظه پنهان یا داده های برنامه دوربین

از دیگر دلایل روشن نشدن چراغ قوه گوشی موبایل می تواند حافظه پنهان یا داده های برنامه دوربین باشد. برای رفع این مشکل از طریق روش زیر اقدام کرده و داده ها و حافظه پنهان دوربین را پاک کنید.

  • به بخش برنامه ها (applications) در تنظیمات (settings) گوشی بروید.

  • اکنون برنامه دوربین (Camera) را جستجو کرده و انتخاب کنید.

  • حالا روی روی فضای ذخیره سازی (storage) کلیک کرده و پاک کرده داده ها (clear data) و پاک کردن کش (clear cache) را بزنید.

علت روشن نشدن چراغ قوه موبایل

📱 تعمیر دوربین گوشی سامسونگ به صورت تخصصی

مشکل در باتری و روشن نشدن چراغ قوه گوشی

بروز اختلال و ایراد در باتری گوشی نیز می تواند یکی دیگر از علت های روشن نشدن چراغ قوه موبایل باشد. اگر متوجه عملکرد غیرطبیعی باتری مانند زود خالی شدن آن شده اید، این ایراد می تواند مربوط به باتری دستگاه باشد که لازم است برای تعویض باتری گوشی خود اقدام کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران