راه های تشخیص شنود موبایل

حفظ امنیت و حریم شخصی همواره یکی از دغدغه های کاربران تلفن های همراه بوده است. حتما تابحال برای شما نیز اتفاق افتاده است که به شنود موبایل خود مشکوک شوید و احساس کنید که مکالمات شما توسط شخص دیگری شنیده می شود. در این مواقع می خواهید بدانید که علائم و نشانه های شنود گوشی موبایل چیست؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید تا انتهای این مقاله با زودکمک همراه باشید تا باهم به بررسی شنود تلفن همراه بپردازیم.

راه های تشخیص شنود موبایل

نشانه های شنود موبایل کدامند؟

در این بخش، به مهم ترین علائم شنود شدن موبایل اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • شنیده شدن صدا و نویز در پس زمینه هنگام مکالمه

  • داغ شدن غیرعادی باتری گوشی در حین مکالمه و زود خالی شدن آن

  • فعالیت های خودبخود عجیب گوشی

  • دریافت پیامک های مشکوک

در ادامه، هر یک از این نشانه های شنود مکالمات موبایل را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیرات تخصصی گوشی موبایل با گارانتی معتبر زودکمک. 

شنیده شدن صدا و نویز در پس زمینه هنگام مکالمه

صداهای ضعیف، خش خش کردن و نویزهای پی در پی، صدای کلیک و صداهایی مانند اکو شدن در پس زمینه مکالمه شما با تلفن همراه، می توانند از نشانه های شنود مکالمات گوشی باشند.

داغ شدن بیش از حد باتری گوشی و زود خالی شدن آن

از دیگر علائم شنود موبایل، داغ شدن غیرعادی و بیش از اندازه باتری دستگاه و زود خالی شدن آن است. در صورتی که در حین مکالمه متوجه این مشکل شدید، این مورد می تواند دلیلی برای شنود شدن گوشی موبایل شما باشد.

البته زود خالی شدن باتری گوشی دلایل دیگری مانند زیاد بودن نور صفحه دستگاه، روشن بودن بلوتوث، وای فای یا GPS، باز بودن برنامه ها در پس زمینه، نصب بودن برنامه های پرمصرف روی گوشی و خراب بودن باتری نیز دارد، اما اگر مطمئن هستید که در رابطه با این موارد مشکلی وجود ندارد ، می توانید به شنود تلفن همراه خود شک کنید.  

📳 رفع مشکل ریستارت شدن خودکار آیفون

شنود تلفن همراه

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر ویبره موبایل به صورت کاملا تخصصی.

فعالیت های خودبخود عجیب گوشی

در صورتی که به تازگی متوجه فعالیت های مشکوک و عجیب خودبخود در گوشی خود شده اید، باید بدانید که این مورد هم یکی از نشانه های شنود موبایل می باشد. این فعالیت های عجیب می توانند شامل روشن و خاموش شدن خود به خود گوشی یا صفحه آن به دلایل نامشخص، باز شدن خودبخود برنامه ها، شنیدن صدای پیام هنگام سایلنت بودن دستگاه و زود خالی شدن باتری به دلایل نامعلوم باشند. پس در این مواقع هم باید به شنود شدن موبایل شک کرد.

دریافت پیامک های مشکوک

یکی دیگر از مواردی که می تواند نشانه شنود گوشی موبایل شما باشد، دریافت پیامک های مشکوک است. اگر از شماره های ناشناس پیامک هایی دریافت می کنید که در آن ها کد ها و رمز های عجیب و غریبی مشاهده می شود احتمال می رود که این پیام ها از طریق برنامه های جاسوسی و برای ضبط و شنود مکالمات تلفن همراه شما طراحی شده باشند.

روش های جلوگیری از شنود موبایل

پس از بیان علائم و نشانه های شنود شدن گوشی موبایل، اکنون به روش های جلوگیری از شنود تلفن همراه اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • قفل کردن گوشی و قرار ندادن آن در معرض دسترس دیگران

  • متصل نشدن به وای فای های عمومی

  • تغییر دادن دوره ای رمز حساب های کاربری

  • خاموش کردن بلوتوث گوشی

  • نصب آنتی ویروس روی گوشی

  • چک کردن ایمیل های دریافت شده

در ادامه، هر یک از این موارد را بازگو می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمکنحوه انتقال تماس در گوشی های اندرویدی و آیفون

قفل کردن گوشی و قرار ندادن آن در معرض دسترس دیگران

از ساده ترین راه های جلوگیری از شنود موبایل، قفل کردن گوشی و قرار ندادن آن در معرض دسترس دیگران است. سعی کنید که همیشه گوشی را با یک رمز عبور مطمئن قفل کنید و همچنین موبایل خود را به راحتی در دسترس دیگران قرار ندهید.

متصل نشدن به وای فای های عمومی

اتصالات وای فای غیر ایمن هم می توانند راهی برای جاسوسی و شنود گوشی موبایل شما باشند. بهتر است که در اماکن شلوغ به وای فای های عمومی متصل نشوید.

تغییر دادن دوره ای رمز حساب های کاربری

یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از ضبط مکالمات و شنود شدن موبایل، تغییر دادن دوره ای رمز حساب های کاربری است. با این اقدام اگر فردی رمز حساب های شما را داشته باشد، دیگر نمی تواند به حساب های شما وارد شده و فعالیت های مخرب داشته باشد.

خاموش کردن بلوتوث گوشی

برای جلوگیری از شنود موبایل، بهتر است در زمان هایی که به بلوتوث گوشی خود نیازی ندارید، آن را خاموش کنید. چرا که بلوتوث موبایل یکی از راه های نفوذ به گوشی برای ظبط و شنود تلفن همراه شما است.

شنود شدن گوشی موبایل

نصب آنتی ویروس روی گوشی

نصب آنتی ویروس روی گوشی هم از طریق شناسایی بدافزارها و برنامه های مخرب می تواند کمک بزرگی به جلوگیری کردن از شنود گوشی موبایل کند. آنتی ویروس ها با اسکن کردن روزانه گوشی شما، فعالیت مشکوک اپلیکیشن ها را تشخیص داده و شما را از آن آگاه می سازند.

مشاوره آنلاین زودکمکعلت نصب نشدن بازی پابجی موبایل رو می دونستی؟

چک کردن ایمیل های دریافت شده

معمولا ورودهای مشکوک به حساب های کاربری، توسط ایمیل ها به شما هشدار داده می شود. در نتیجه، برای جلوگیری از هک و شنود موبایل خود، همواره صندوق ایمیل های دریافتی خود را چک و بررسی کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران