در سال های گذشته بازی در لپ تاپ به عنوان یک نیاز ثانویه تلقی می شد، اما امروزه بازی و صنعت بازی در لپ تاپ ها، اصل اساسی است. به همین دلیل در این مقاله به بررسی لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro می پردازیم. شرکت لنوو نیز از این موج عقب نمانده است و سری Legion را به لپ تاپ های گیمینگ خود اختصاص داده است. لپ تاپ لنوو لژیون 5 پرو، یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو در سال 2022 است که از پردازنده مرکزی AMD بهره می برد. این لپ تاپ علاوه بر عملکرد بسیار قدرتمند و توان بالای اجرای بازی های AAA، از قیمت بسیار معقولی برخوردار است. با ما در بررسی لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro همراه باشید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro، هارمونی چشم نواز AMD و NVIDIA

اگر به دنبال اجرای بازی های برتر در لپ تاپ خود هستید، نمی توانید به حداقل ها بسنده کنید. لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro، با استفاده از پردازنده مرکزی Ryzen 7 5800H، و ترکیب قدرت آن با پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 3070 و 6 گیگابایت رم، هر آنچه که برای اجرای این بازی ها نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. لنوو لجیون 5 پرو ، ثابت کرده است که می توان دو نیروی متضاد را برای خلق قدرت بیشتر در یک جا جمع کرد تا جامعه گیمرها از بهترین ها بهره مند شوند. اما از نظر لنوو این برای ساخت لپ تاپ ایده آل گیمینگ کافی نیست، به همین دلیل از نمایشگر QHD، با نرخ نوسازی 165 هرتز و باتری قدرتمند خود با 6 ساعت طول عمر برای کامل کردن این مجموعه استفاده کرده است.

  • پردازنده مرکزی: Ryzen 7 5800H
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 3070
  • رم: 16 گیگابایت
  • حافظه: 512 گیگابایت SSD
  • نمایشگر: QHD IPS  / 2560 در 1600
  • باتری: 4 ساعت
  • ابعاد: 355 در 264 در 27 میلیمتر
  • وزن: 2.44 کیلوگرم

 

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro

طراحی لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro ساده است، و این رویکرد یک هدف مشخص را دنبال میکند.

طراحی لجیون 5 پرو، ساده و متمرکز بر عملکرد

طراحی لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro ساده است، و این رویکرد یک هدف مشخص را دنبال میکند، تمرکز بر روی آن چیزی که مهم است، یعنی عملکرد. لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro جذابیت های لپ تاپ های گیمینگ را ندارد، اما زیبایی آن برای کاربران در عملکرد آن تجربه می شود. شاسی این لپ تاپ رنگ خاکستری ساده و یکدستی دارد که تنها نقطه متفاوت َآن لوگوی Y شکل لژیون در قاب پشتی است. این یکدستی در کیبورد شکسته می شود و نورپردازی RGB در کیبورد چهار منطقه ای این لپ تاپ زیبایی خاصی به آن می بخشد.

 

 

حاشیه های نمایشگر نیز اگرچه زیبا طراحی نشده اند، اما به قدر کافی باریک هستند تا تمرکز شما بر بازی در حال اجرا باشد. کیبورد و ترک پد گسترده نیز کار را برای گیمرهای علاقه مند به بازی با کیبورد راحت می کند. لولوها نیز راحت تری کار روزمره با این لپ تاپ را تضمین می کنند و شما می توانید به راحتی لپ تاپ را با یک انگشت باز کنید. لنوو پوشش اختیاری وب کم را نیز فراموش نکرده است تا حریم خصوصی بازیکنان در دنیای کاربران حرفه ای گیمینگ به خطر نیفتد. پایه های لاستیکی و ضربه گیر در زیر لپ تاپ نیز فضای کافی برای گردش هوا و انتقال هوای گرم از طریق 4 فن به کار رفته در این لپ تاپ را ایجاد می کند. بیشتر پورت ها نیز در لبه پشتی لپ تاپ قرار گرفته اند تا فضای کافی برای فن های پر تعداد این لپ تاپ ایجاد شود.

 

طراحی لجیون 5 پرو، ساده و متمرکز بر عملکرد

 


اتصالات و پورت های لژیون 5 پرو

پورت ها در سه لبه لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro قرار گرفته اند، اما بیشترین تجمع آنها در لبه پشتی لپ تاپ است. علاوه بر این لنوو در این لپ تاپ از انواع مختلف پورت و شیوه های اتصال استفاده کرده است تا کاربران بتوانند به سریعترین اتصال اینترنت و انتقال داده دسترسی داشته باشند. در سمت چپ به یک پورت USB Type-C با امکان انتقال اطلاعات و یا شارژ لپ تاپ دسترسی دارید که در کنار جک 3.5 میلیمتری صدا قرار گرفته است. در سمت راست نیز به پورت USB 3.2 Type -A دسترسی دارید که هنوز هم پرکاربردترین پورت موجود در لپ تاپ هاست.

 

 

اما در لبه پشتی به پورت های اصلی دیگر دسترسی دارید. پورت شبکه کابلی (Ethernet Rj-45)، پورت USB 3.2 Type-C دوم با امکان شارژ و یک پورت USB 3.2 Type-A در کنار پورت HDMI 2.1 و سوکت شارژر پورت های پشتی این لپ تاپ را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه پردازنده به کار رفته در این لپ تاپ محصول شرکت AMD است، خبری از فناوری تاندربولت نسخه 4 در این لپ تاپ نیست و به همین دلیل امکان اتصال لپ تاپ به چند مانیتور 4K وجود ندارد.

 

اتصالات و پورت های لژیون 5 پرو

 


نمایشگر مات و قدرتمند با طراحی نه چندان زیبا

نمایشگر 16 اینچی لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro، در حقیقت در شاسی 15 اینچی لنوو قرار گرفته است . استفاده از حاشیه های باریک و قرار دادن نمایشگر های بزرگ در شاسی های کوچک تر به یک روند رایج بین تولید کنندگان لپ تاپ تبدیل شده است. این قاعده در لپ تاپ لنوو اجرا شده است تا محیط بازی در گستردگی تمام پیش روی گیمر به نمایش در بیاید. اگر به سراغ مشخصات فنی این نمایشگر برویم، باید گفت که لجیون 5 پرواز رزولوشن 2560 در 1600 و پنل IPS بهره می برد و کیفیتی معادل QHD را به تصویر می کشد.

 

 

نرخ بروزرسانی 165 هرتز و نسبت تصویر 16 به 10 از دیگر ویژگی های این نمایشگر است. روکش مات، به خوبی از پس بازتاب نور بر می آید تا شما تصویری با رنگ های چشم نواز را مشاهده کنید. این نمایشگر 82 درصد طیف زنگ DCI-P3 را پوش می دهد که آن را در رتبه دوم پس از Blade 15 قرار می دهد. علاوه بر این این نمایشگر روشنایی معادل 472 نیت را ایجاد میکند که از بسیاری از رقبای خود با اختلاف پیشی میگیرد. جزئیات در تصویر این نمایشگر به خوبی نمایش داده میشوند. در کل این نمایشگر کیفیت لازم برای اجرای بازی های به روز را با خود به همراه دارد.

 

نمایشگر مات و قدرتمند با طراحی نه چندان زیبا

 


عملکرد در بازی و دیگر کاربری ها

پردازنده گرافیکی به کار رفته در لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro (Nvidia GeForce RTX 3070) با 8 گیگابایت VRAM GDDR6 هیچ مشکلی در اجرای بازی های بروز دنیا ندارد تا به حدی که بازی Assassin's Creed Odyssey با کیفیت FHD در مقایسه با ROG Strix G15 (46 فریم بر ثانیه ) در این لپ تاپ با کیفیت 64 فریم بر ثانیه اجرا می شود. در کل اجرای بازی ها در بالاترین تنظیمات گرافیک در این لپ تاپ بی هیچ مشکلی ممکن است. شما می توانید Middle-earth: Shadow of War یا Tomb Raider را با 80 فریم در ثانیه اجرا کنید.

 

 

البته به نظر می رسد لجیون 5 پرو در اجرای بازی Grand Theft Auto V، در بالاترین حد کیفیت کمی از رقبای خود عقب می ماند و برخلاف رقبای خود این بازی را زیر 90 فریم بر ثانیه (بین 72 تا 86 فریم بر ثانیه) اجرا میکند. ترکیب اعجاب انگیز AMD و NVIDIA در این لپ تاپ بسیار اشتیاق آور است. عملکرد لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro به حدی خوب است که شاید هیچ گاه نتوانید محدودیت های سخت افزار آن را در اجرای برنامه های تجربه کنید. فرض کنید که در 4 تب از 32 تب باز شده در مایکروسافت Edge، 4 و ویدئو با کیفیت FHD در حال پخش است و لپ تاپ شما نه تنها توان کافی برای باز کردن سریع صفحه جدید و پخش آنلاین یک مسابقه ورزشی را با کیفیت بالا داشته باشد، بلکه هیچ شانه ای از کند شدن در آن مشاهده نشود.

 

عملکرد در بازی و دیگر کاربری ها

 


عمر باتری لنوو لژیون 5 پرو

عمر باتری 6 ساعت 16 دقیقه ای لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro هیچ از رکورد های ثبت شده برای باتری لپ تاپ گیمینگ را جا به جا نمی کند، اما به قدر کافی خوب است تا مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد. شاید این باتری توان رقابت با ROG Strix G15 را نداشته باشد، اما به خوبی از پس رقبایی همچون Predator Helios 300 با 4 ساعت و 40 بر می آید.

 

عمر باتری لنوو لژیون 5 پرو

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران