یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین کنسول های بازی نسل 7 ام کنسول بازی ایکس باکس است. استفاده از لوازم جانبی در کنار کنسول ایکس باکس 360 می تواند جذابیت دستگاه را چند برابر کند. کاربر گرامی در صورت نیاز به تعمیر کنسول ایکس باکس در محل با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید. کینکت ایکس باکس به عنوان یک وسیله کاربردی برای کنسول است که کاربران با استفاده از دوربین می توانند به بازی های حرکتی مختلف بپردازند. همچنین با کمک کینکت کنسول بازی می توانید بدون نیاز به کنترلر به انجام بازی های متنوع بپردازید. باید توجه کنید که بازی های قابل اجرا با کینکت بسیار محدود است و شما نمی توانید تمام بازی ها را در این حالت اجرا کنید البته شرکت مایکروسافت بازی های متنوعی را برای این وسیله عرضه کرده است. در ادامه این مقاله نحوه اجرای بازی در کنسول ایکس باکس با کینکت را بیان می کنیم.

کینکت ایکس باکس

مراحل استفاده از کینکت ایکس باکس 360

درون جعبه کینکت ایکس باکس محتویات مختلفی وجود دارد که کاربران می توانند با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه با نحوه اتصال و کار هر یک از این قطعات آشنا شوند. همچنین درون جعبه یک کابل یو اس بی برای اتصال کینکت به کنسول های بازی قدیمی مانند ایکس باکس 360 قرار گرفته است. در ادامه به آموزش کینکت ایکس باکس 360 می پردازیم.

مشاوره آنلاین زود کمک

  1. در مرحله اول درب جعبه کینکت خریداری شده را باز کنید و محتویات داخل را بیرون بیاورید. به صورت کلی یک کابل اتصال یو اس بی، دفترچه راهنما، دستگاه کینکت و یک بازی اورجینال ادونچر در جعبه قرار گرفته است.

  2. برای داشتن اتصال پایدار بهتر است یک مکان مناسب را برای اتصال کینکت در نظر بگیرید. کینکت ایکس باکس 360 به گونه ای است که برای اجرای بازی ها باید فاصله مناسب 3 متری داشته باشید. قرار گیری کینکت در محل مناسب باعث می شود دید مناسب تری نسبت به محیط داشته باشد و همین امر باعث اجرای بهتر حرکات شما خواهد شد.

  3. اگر کنسول شما به روز نیست، کنسول ایکس باکس خود را به آخرین نسخ به روز رسانی کنید. بعد از انجام به روز رسانی کینکت از شما می خواهد که در تست های متنوع شرکت کنید. این تست ها به صورت صوتی هستند تا دستگاه شناخت بهتری نسبت به محیط اطراف خود پیدا کند.

  4. بعد از اطمینان از میزان صدای شما دستگاه از شما می خواهد تا مدل ایستادن و صورت خود را به نحوی تنظیم کنید که برای کینکت قابل شناسایی باشد. این کار به شما کمک می کند که در هنگام انجام بازی های حرکتی بتوانید حرکات خود را به صورت دقیق به دستگاه بشناسانید. دوربین قرار گرفته داخل دستگاه دارای دید بسیار وسیعی برای شناسایی حرکات شما است.

  5. بعد از شناسایی دقیق صدا و حرکات کینکت ایکس باکس راه اندازی می شود. به کمک دوربین کینکت می توانید به راحتی فرمان صوتی را اجرا کرده و کارهای مختلفی را انجام دهید. برای مثال با استفاده از فرمان صوتی می توانید به بخش داشبورد کنسول خود رفته و تغییرات مورد نظر را در کنسول اعمال کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر فوری دسته بازی کنسول

نحوه اتصال کینکت ایکس باکس وان به کنسول

برای وصل کردن کینکت به ایکس باکس وان باید کابل موجود در کینکت ایکس باکس را به کنسول وصل کنید. توجه داشته باشید که این کابل 3 متر طول دارد و باید به درستی در جای خود قرار بگیرید. برای وصل کردن دستگاه کینکت مراحل زیر را انجام دهید:

  • کابل را به پریز وصل کنید.

  • حالا فیشی که به شکل دایره می باشد را به قطعه چراغ کینکت متصل کنید.

  • بعد از اتصال فیش کابل را به قطعه چراغ کینکت متصل کنید.

  • بعد از وصل کردن USB کینکت آماده استفاده است و باید فقط آن را به کنسول تان وصل کنید.

  • بعد از انجام مراحل بالا باید کابل USB را به درگاه کنسول وصل کنید حالا می توانید از کینکت استفاده کنید. توجه داشته باشید که سنسور دستگاه کینکت را روی مبدل خود کنسول بگذارید.

تنظیمات راه اندازی کینکت ایکس باکس وان

برای انجام تنظیمات مربوط به کینکت در کنسول Xbox One باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با رفتن روی گزینه Begin sensor setup (شروع به کار کردن سنسور) بروید.

  • کنسول سؤال می کند که کینکت می تواند شما را ببیند؟ (Does kinecet see you)

  • اگر چنانچه تصاویر شما مشخص است بله را بزنید. (Yes. It can see me)

  • اگر تصویرتان دیده نمی شود سنسور را جابه جا کنید شاید جلوی سنسور چیزی باشد که مانع دیدن شما شود.

  • حالا باید صدا را تنظیم کنید، اگر صدا کمی بالاتر از صدای معمولی است Start audio check (شروع به چک کردن صدا) را بزنید.

  • اگر با sound great مواجه شدید پس کار تنظیم صدایتان به پایان رسیده و Next را بزنید.

آموزش نصب و راه اندازی کینکت در کنسول Xbox One

برای شروع باید جای مناسبی را برای نصب کینکت ایکس باکس در نظر بگیرید و کینکت را در آنجا قرار دهید. با تست کردن های صوتی و تکرار صدا دستگاه صدای شما را شناسایی می کند تا به صوت شما عمل کند و فرمانتان را انجام دهد. توجه کنید که صداهای اضافی در هنگام اجرای فرمان صورتی وجود نداشته باشد. بعد از تشخیص فرمان صوتی حالا کینکت باید حرکات شما را تشخیص دهد و بعد از آن می تواند در بازی ها به جای کنترلر از آن استفاده کنید.

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در کنسول های بازی و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست تعمیر کنسول خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران