بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون یکی از مواردی است که می تواند تجربه ای دلپذیر از تماشای تلویزیون را برای کاربران به همراه داشته باشد. کیفیت بالای تصویر یکی از شاخصه های تلویزیون خوب است و از همین رو انجام روش هایی برای بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون می تواند مصرف کنندگان زیادی را از خرید تلویزیون جدید منصرف کند. گاهی اوقات نیز ممکن است کاربران متوجه افت کیفیت تصویر در طی زمان شده و به دنبال راهی برای بالابردن کیفیت تصویر تلویزیون باشند. در ادامه این مقاله با روش های مختلفی که می توانند منجر به بهبود کیفیت تصویر تلویزیون شوند آشنا خواهید شد.

ثبت درخواست تعمیر تلویزیون

بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون با تغییر mode

تلویزیون ها عموما مود یا حالت های متفاوتی برای نمایش تصویر دارند که استفاده از برخی از آنها موجب بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون می شود. فیلم ها و سریال هایی که از شبکه های ایران پخش می شود بعضا ممکن است بی کیفیت باشند و تماشای این فیلم ها در تلویزیون های FHD یا UHD باعث می شود که به نظر رسد ایراد از تلویزیون شما است. در زمان خرید اصولا تنظیمات تصاویر تلویزیون به صورت پیش فرض توسط کارخانه تعیین شده است و این مساله می تواند موجب ناسازگاری در تصاویر شود. بنابراین برای بالابردن کیفیت تصویر تلویزیون می توانید این modeهای پیش فرض را تغییر دهید. به عنوان مثال تغییر مودهای گرم و سرد می تواند با ایجاد تغییر در رنگ تصاویر پخش شده موجب افزایش کیفیت تصویر تلویزیون شود. تغییر این مودها علاوه بر تغییر رنگ موجب ایجاد تغییراتی در نور پشتی، کنتراست، میزان درخشندگی تصویر، تیزی و تاری لبه های تصویر و مواردی از این دست می شود.

علت بهم ریخنگی و قاطی شدن رنگ در تلویزیون چیست؟

تغییر رزولوشن برای افزایش کیفیت تصویر در تلویزیون

انتخاب رزولوشن مناسب و متناسب با محتوای در حال پخش نیز یکی دیگر از روش های بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون است. به عنوان مثال رزولوشن 1080p سرعت بالایی داشته و میزان تاری در آن به نسبت کمتر است. از همین رو استفاده از این رزولوشن موجب افزایش کیفیت تصویر تلویزیون در هنگام پخش تصاویر اکشن و ورزشی می شود. استفاده از رزولوشن 1080i برای بالابردن کیفیت تصویر نتیجه بخش نخواهد بود زیرا این رزولوشن مخصوصا در تلویزیون های بزرگ منجر به تاری تصویر و کیفیت پایین آن خواهد شد. نکته قابل توجه این است که رزولوشن بستگی به مدل تلویزیون نیز دارد و تلویزیون های 4k رزولوشن بسیار بالاتری را در اختیار کاربر قرار می دهند.

استفاده از گزینه های gaming و sport

در اکثر تلویزیون های جدید دو گزینه پیش فرض gaming و sport در مودها وجود دارد که فعال کردن آنها باعث بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون می شود. این مودها داده ها را با سرعت بیشتری انتقال می دهند و همین امر در نهایت موجب افزایش کیفیت تصویر تلویزیون خواهد بود. بنابراین در صورتی که احساس می کنید کیفیت تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون شما کم است می توانید این دو مود را نیز امتحان کرده و کیفیت تصاویر را در آنها بررسی کنید.

بهبود کیفیت تصویر تلویزیون

افزایش کیفیت تصویر تلویزیون با تغییر sharpness

Sharpness از طریق تیز شدن تصویر موجب بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون می شود. sharpness پایین باعث پایین رفتن کیفیت تصاویر و همچنین تاری آنها می شود. sharpness تاثیر زیادی در کیفیت تصویر نمایش داده شده دارد. در واقع این گزینه مسئول تیزی و لبه دار بودن تصاویر نمایش داده شده است. بالابردن sharpness یکی از تکنیک هایی است که باعث افزایش کیفیت تصویر تلویزیون می شود. برای افزایش کیفیت تصویر تلویزیون باید میزان sharpness را روی بیشترین حالت خود تنظیم کنید. تاثیر این گزینه به ویژه در تصاویر نمایشی 4K و full HD بیشتر مشخص است. در هنگام تغییر sharpness برای بالابردن کیفیت تصویر تلویزیون لازم است مدنظر داشته باشید که در برخی افراد بالا بودن میزان sharpness موجب اذیت شدن چشم می شود، بنابراین تا زمانی sharpness را زیاد کنید که در هنگام تماشای تلویزیون چشمتان اذیت نشود. در ادامه شیوه های کلی بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون های مختلف را بازگو خواهیم کرد:

پیشنهاد ویژه: رفع مشکل نقاط سفید روی تصویر تلویزیون

بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون

بالابردن کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ

بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون های سامسونگ از طریق منوی تنظیمات قابل انجام است. بدین منظور باید ابتدا با استفاده از ریموت کنترل وارد قسمت تنظیمات یا همان settings دستگاه شوید. در ادامه به بخش حالت های تصویر رفته و گزینه ای که حالت استاندارد دارد را انتخاب نمایید. افزایش کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ با ایجاد تغییر در گزینه هایی نظیر کم کردن میزان تاری و لرزش تصویر، روشن کردن حالت تصویر سفارشی، تنظیم رنگ تصاویر بر اساس حالت بومی و مواردی از این دست امکان پذیر است.

افزایش کیفیت تصویر در تلویزیون های ال جی

در تلویزیون های ال جی همانند تلویزیون های سامسونگ امکان بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون وجود دارد. بدین منظور کافی است به بخش تنظیمات بروید. رفتن به بخش کنتراست و خاموش کردن کنتراست دینامیک به راحتی می تواند موجب بالابردن کیفیت تصویر تلویزیون ال جی شود. در این بخش همچنین می توانید با تغییر رنگ تصاویر بهترین گزینه ای را که با تصاویر و چشم شما سازگاری دارد انتخاب کنید. کاهش رنگ دینامیک نیز می تواند تا حدودی موجب افزایش کیفیت تصویر تلویزیون شود.

بیشتر بخوانید: لکه های سیاه روی تلویزیون نمایان شده ؟ ؛ نگران نباش با 1662 تماس بگیر.

بالابردن کیفیت تصویر در تلویزیون های سونی

کاربرانی که از تلویزیون های سونی استفاده می کنند برای بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون می توانند با وارد شدن به بخش تنظیمات و تغییر رزولوشن کیفیت تصاویر را مطابق میل خود تغییر دهند. توجه کنید که کیفیت تصاویر باید متناسب با محتوای در حال پخش باشد و چنانچه زمانی احساس کردید کیفیت تصاویر مناسب محتوا نیست می توانید باز هم گزینه های گفته شده را تغییر داده و آن را مطابق میل خود تنظیم نمایید.

تعمیر مشکل پایین بودن کیفیت تصویر تلویزیون

در صورتی که پایین آمدن کیفیت تصویر تلویزیون به دلیل ایراد در برخی قسمت های سخت افزاری باشد امکان افزایش کیفیت تصویر تلویزیون با اقدامات ساده امکان پذیر نبوده و باید از متخصصین مرکز زودکمک برای این کار مشورت بگیرید. تکنسین های تعمیر تلویزیون به صورت تمام وقت مشغول تعمیر انواع ایرادات در تلویزیون های کاربران هستند. دانش بالا در کنار تجربه زیاد باعث شده که کیفیت خدمات ارائه شده در این مرکز به طور قابل توجهی متمایز از سایر مراکز باشد. همچنین برای راحتی خیال مراجعه کنندگان، تمامی خدمات دارای گارانتی هستند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران