امروزه امکان ردیابی لپ تاپ گم شده به دلیل قابلیت هایی که کمپانی های اپل و مایکروسافت در سیستم عامل های خود قرار داده اند، فراهم شده است. اما ضروری است که حتما این ویژگی ها را از قبل در دستگاه فعال کرده باشید، تا به راحتی بتوانید مکان لپ تاپ دزدیده یا مفقود شده را بیابید.

توجه داشته باشید، لوکیشن هایی که توسط این ابزار در اختیار شما قرار می گیرد، تقریبی هستند و مکان لپ تاپ را به طور صد در صد و دقیق نشان نمی دهند. از طریق راه کارهایی که در این مقاله بیان می شود، می توانید دستگاه خود را پیدا کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

روش های ردیابی لپ تاپ گمشده

گم کردن لپ تاپ به خصوص برای افرادی که اطلاعات مهمی را در آن ذخیره کرده اند، می تواند عواقب بسیار بدی را به دنبال داشته باشد. خوشبختانه این روزها قابلیت ها و امکانات بسیاری طراحی شده که به شما کمک می کند، با موفقیت عملیات ردیابی لپ تاپ گم شده خود را انجام دهید. تعدادی از مهم ترین این ابزارها و روش کار با آن در ادامه بحث آورده شده است.

ردیابی لپ تاپ گم شده

1- ردیابی لپ تاپ از طریق Find My Device

این قابلیت در نسخه ۱۰ ویندوز وجود دارد و از طریق آن می توانید مکان تقریبی کامپیوتر گمشده خود را بیابید. برای فعال کردن ویژگی Find my Device مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • بر روی منوی ویندوز رایانه کلیک کنید و سپس به بخش Settings بروید.
  • گزینه Update & Security را انتخاب نموده و Find My Device را بر روی حالت On قرار دهید، تا امکان ردیابی لپ تاپ فعال گردد.

چنانچه به هر دلیلی به دستگاه خود دسترسی نداشته باشید، می توانید از موقعیت آن به راحتی توسط حساب کاربری مایکروسافت اطلاعات حاصل نمایید. برای این کار لازم است که از طریق نام کاربری و پسورد وارد اکانت خود شوید، تا بتوانید رایانه را ردیابی کنید. حتی این امکان برایتان فراهم است که آن را از راه دور قفل نمایید.

ردیابی لپ تاپ از طریق Find My Device

2- مکان یابی لپ تاپ از طریق Find my Mac

اگر جز کاربران مک بوک هستید،  می توانید برای ردیابی لپ تاپ گم شده خود از قابلیت Find my Mac  استفاده کنید. البته ضروری است که این ویژگی را از قبل فعال نمایید، تا امکان قفل کردن، مکان یابی و یا ارسال پیام به سارق را داشته باشید.

3- ردیابی لپ تاپ توسط جیمیل

چنانچه قابلیت هایی را که در بالا ذکر شد، فعال نکرده باشید، جای نگرانی نیست؛ زیرا می توانید IP لپ تاپ خود را در صورتی که فردی آن را مورد استفاده قرار دهد، ردیابی نمایید. البته توجه داشته باشید که توسط آدرس آی پی تنها محدوده قرار گرفتن دستگاه شناسایی می شود.

برای پی بردن به مکان تقریبی لپ تاپ در این روش، وارد اکانت جیمیل خود شوید و در سمت راست و پایین صفحه روی گزینه Details کلیک کنید. اکنون به پنجره ای هدایت می شوید که تمام اطلاعات دستگاه هایی که جدیدا وارد جیمیل شما شده اند، در اختیارتان قرار می گیرد. با کلیک بر روی گزینه Show Details می توانید آدرس آی پی لپ تاپ سرقت شده خود را مشاهده کنید. این آدرس را یادداشت کرده و در اختیار مراجع قضایی قرار دهید.

ردیابی لپ تاپ توسط جیمیل

4- مکان یابی لپ تاپ به کمک دراپ باکس

می توانید آی پی لپ تاپ گمشده را طریق نسخه وب دراپ باکس نیز به دست بیاورید. برای این کار باید نخست آیکون حساب کاربری خود را که در بالای صفحه و سمت راست قرار گرفته، انتخاب کنید. سپس روی گزینه Setting کلیک کرده و وارد بخش Security شوید. در مرحله بعد در ستون Most recent activity، لپ تاپ سرقت شده خود را پیدا کنید و آدرس آی پی آن را یادداشت نمایید.

5- استفاده از جی پی اس

یکی از بهترین روش ها برای ردیابی لپ تاپ گمشده، به‌کاربردن جی پی اس می باشد. این ابزارها بسیار کوچک هستند و می توانید آن را داخل دستگاه خود تعبیه کنید. مزیت استفاده از جی پی اس این است که رایانه را از فاصله یک متری پیدا می یابند، چون با ماهواره ها در ارتباط هستند، پس مکان دقیق لپ تاپ را پیدا می کنند. علاوه بر آن این ابزار بر روی عملکرد کامپیوتر هیچ گونه اثر منفی نمی گذارد.

بیشتر بخوانیم : تعمیر لپ تاپ ، آشنایی با نحوه انجام خدمات

6- ردیابی لپ تاپ تاپ از طریق برنامه PREY

از جمله نرم افزارهای که برای ردیابی لپ تاپ گم شده پیشنهاد می شود، PREY است. در صورتی که رایانه شما  به سرقت رفته باشد و شخصی توسط آن به اینترنت متصل شود، این نرم افزار کاربردی اطلاعات بسیار مفیدی را برایتان می فرستد.

از جمله اطلاعاتی که PREY ارسال می کند، می توان به وضعیت عمومی سیستم، لیستی از نرم افزارهای در حال اجرا، تصاویری از صفحه دسکتاپ، شبکه وای فای و غیره اشاره کرد. همچنین این برنامه منحصر به فرد و جالب به طور اتوماتیک وب کم لپ تاپ را روشن می کند و از چهره کاربری که در حال استفاده از دستگاه  است، عکس می گیرد و آن را برایتان می فرستند.

نرم افزار Prey قابل نصب برای انواع مختلف سیستم عامل ها مانند مک، ویندوز و لینوکس می باشد. حتی نسخه های مخصوص تلفن های هوشمند اندروید و ios نیز طراحی شده است، تا کاربران بتوانند گوشی های دزدیده شده خود را به سهولت مکان یابی نمایند.

ردیابی لپ تاپ تاپ گمشده با برنامهPREY

آموزش کار با برنامه PREY

برای ردیابی لپ تاپ گم شده، سارق باید امکان ورود به لپ تاپ را داشته باشد. پس بهتر است یک اکانت مهمان بسازید و هیچ رمزی برای آن قرار ندهید. سپس در وب سایت Prey ثبت نام کرده و اقدام به دانلود افزار مربوطه نمایید. پس از آن با استفاده از ایمیل و پسوردی که با آن در سایت ثبت نام کرده اید، وارد نرم افزار شده و بر روی گزینه Sign in کلیک کنید.

این برنامه ممکن است برای کاربران ایرانی قابل استفاده نباشد، پس بهتر است آی پی خود را تغییر دهید. اکنون لپ تاپ به کنترل پنل سایت Prey افزوده می گردد و می توانید آن را ردیابی کنید. یکی از ابزارهای بسیار مهمی که در بخش تنظیمات کنترل پنل وجود دارد، Missing است. با انتخاب این گزینه در صورت به سرقت رفتن لپ تاپ گزارش های بسیار مفیدی برای تان ارسال می شود.

آموزش کار با برنامه PREY

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران