شما می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید پشت و روی یک مقاله را با اسکنر اسکن کنید و در یک صفحه قرار دهید؟ برای این کار چندین روش وجود دارد، مثلا اگر اسکنر دورو داشته باشید با انتخاب گزینه Doplex می توانید همزمان پشت و رو را اسکن کنید. اگر کاربر حرفه ای باشید روش های مختلفی در ذهن دارید، ولی کارشناسان تعمیر اسکنر زود کمک در اینجا معیار را بر ساده ترین اسکنر و مبتدی ترین حالت کاربر قرار داده ایم، پس سعی می کنیم سه روش سریع و آسان را بیان کنیم.

مشاوره آنلاین زود کمک

اسکن کردن اسناد دو طرفه به سه روش انجام میشود

روش اول: اسکن اصولی و استاندارد دو طرفه

این روش ابتدا اقدام به اسکن یک طرف مقاله می کنیم، در تنظیمات اسکن رنگی یا سیاه و سفید بودن به نیاز شما بستگی دارد ، بهتر است کیفیت یا همان resolution را بر روی ۳۰۰ dpi قرار دهید و گزینه auto Crop را نیز بزنید. ولی اگر هیچ کدام از این ها را نمی دانید نیز نگران نباشید، تنها به روشی که بلد هستید یک روی مقاله را اسکن کنید و آن را ذخیره کنید. سپس با همان تنظیمات، پشت مقاله را اسکن کنید و آن را نیز ذخیره کنید. تا اینجا هر دو طرف اسکن شد، حالا زمان قرار دادن پشت و رو در کنار یکدیگر برای چاپ یا نگهداری به صورت فایل است. برای اینکار به راحتی می توانید از نرم افزارهای گرافیکی استفاده کنید. ولی باز هم ما فکر می کنیم که شما به هیچ یک از نرم افزارهای گرافیکی خارج از نرم افزار های پیش فرض ویندوز دسترسی ندارید یا به آن ها مسلط نیستید. پس کار را با نرم افزار نقاشی یا همان paint ادامه می دهیم. اگر تصویر های اسکن شده شما قسمت های سیاه ندارد و بقول معروف Crop شده است از مرحله چهارم شروع کنید.

چگونه اسکن دو رو بگیرم

پیشنهاد سایت: علت ضعیف اسکن کردن اسکنر

  1. بر روی تصویر اول راست کلیک کرده و از گزینه open with گزینه نقاشی یا paint را انتخاب کنید.
  2.  بعد از باز شدن مقاله در محیط نرم افزار نقاشی، اگر تصویر اسکن شده غیر از مقاله قسمت های سیاه هم داشت با استفاده از ابزار Select تنها قسمت لازم را در حالت انتخاب قرارداده و سپس با راست کلیک کردن گزینه Crop را بزنید تا تنها قسمتی که انتخاب کرده اید باقی بماند. سپس از منو گزینه ذخیره یا Save را بزنید.
  3.  برای تصویر دوم یا پشت مقاله نیز همین مراحل (مرحله ۱ و ۲) را تکرار کنید 
  4. روی هر دو فایل راست کلیک کرده و گزینه Print را بزنید، و تنظیمات را به صورت زیر تعیین کنید. دقت کنید برای سایز مقاله در اصل A4 است، پس برای اینکه سایز تصویر خروجی با اندازه اصلی مقاله برابر باشد، از سمت راست گزینه ای که چهار عکس در یک صفحه را انتخاب کنید  در صورتی که نمی خواهید تصویر را پرینت کنید و قصد شما تنها داشتن فایل دیجیتال حاوی پشت و روی مقاله در کنار هم است، قبل از این مرحله، یک نرم افزار پرینتر مجازی مانند winpdf را نصب کنید و از لیست پرینترها  آن را انتخاب کنید.

روش دوم: اسکن سریع و آسان دو طرفه

در این روش شما نیازی به نرم افزار گرافیکی ندارید و تنها با استفاده از اسکنر و کامپیوتر می توانید پشت و روی مقاله را در یک صفحه اسکن کنید. این روش برای اسکنرهایی که دارای صفحه شیشه ای تخت هستند مناسب است.

  1.  اسکنر را روشن کنید و با یک کابل USB به رایانه وصل کنید.
  2.  پوشش بالایی را بلند کنید و یک روی مقاله را روی تخت شیشه‌ای قرار دهید. سپس، درپوش بالایی را ببندید.
  3. بر روی کامپیوتر خود، نرم افزار اسکنر را اجرا کنید. اگر نرم افزار اسکنر را ندارید، می توانید آن را از وب سایت سازنده اسکنر دانلود و نصب کنید.
  4. در نرم افزار اسکنر، تنظیمات دو رو  را اجرا کنید.

 بیشتر بخوانید: چگونه با گوشی اسکن بگیریم؟

  

روش سوم : اسکن پشت و رو همزمان

این یک روش غیر عادی ولی سریع است. در صورتی که دستگاه اسکنر شما قابلت اسکن دورو را ندارد. می توانید این روش را امتحان کنید.

  • برگه یا کارت ملی را داخل اسکنر قرار دهید.

  • در این روش نیاز به بستن درب اسکنر ندارید.
  • تنظیمات را با توجه به نیاز روی رنگی یا سیاه و سفید قرار دهید.
  • اندازه اسکن را روی بیشترین حالت یا Max Area قرار دهید.
  • رزولوشن را روی 300 دی پی بگذارید.
  • دکمه اسکن را بزنید و زمانی که هد از روز کارت ملی گذشت ، به سرعت کارت ملی را پشت و رو کنید.
  • در این مرحله هد اسکنر پشت برگه یا کارت ملی را نیز اسکن می کند.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران