بسیاری از کاربران برای ورود به لپ تاپ یا کامپیوتر خود یک رمز عبور را انتخاب کرده و می گذارند تا به این ترتیب بتوانند حریم خصوصی خود را حفظ کرده و امنیت سیستم خود را افزایش دهند. اما گاهی ممکن است این رمز عبور را فراموش کنند و همین می تواند بسیار دردسرساز شود. در صورت فراموش کردن رمز عبور کاربران باید به دنبال راهی جهت بازیابی آن باشند. اما خبر خوب اینکه در صورت فراموشی پسورد می توان از چند راه حل برای بازیابی رمز و ورود مجدد به سیستم استفاده کرد. در این مقاله می خواهیم بهترین روش هایی که می توان در صورت فراموش کردن رمز عبور کامپیوتر و لپ تاپ از آنها استفاده کرد را به شما معرفی کنیم تا در صورت فراموشی رمز سیستم از آنها کمک بگیرید.

مشاوره آنلاین زودکمک

روش های رفع مشکل فراموش کردن رمز عبور لپ تاپ و کامپیوتر

برای رفع مشکل فراموشی پسورد چندین راه حل وجود دارد که بسته به شرایط می توان از آنها استفاده کرد. بهترین روش ها برای رفع مشکل فراموش کردن رمز عبور لپ تاپ و کامپیوتر شامل موارد زیر می شوند:

فراموش کردن رمز عبور لپ تاپ و کامپیوتر

عوض کردن سیستم عامل لپ تاپ یا کامپیوتر

اولین روشی که می توان به عنوان راه حل رفع مشکل فراموش کردن رمز عبور لپ تاپ و کامپیوتر به آن اشاره کرد، تعویض سیستم عامل است. با عوض کردن سیستم عامل لپ تاپ یا کامپیوتر، تمامی تنظیمات به حالت اولیه بازمی گردند و رمز عبور نیز به خودی خود کنسل می شود. بنابراین می توان مجددا وارد سیستم شد و یک رمز جدید را انتخاب کرد. با این حال این روشی نیست که کاربران چندان از انجام دادن آن راضی باشند؛ چرا که با این کار تمامی فایل ها و برنامه های درایو سیستم عامل حذف شده و تنظیمات اعمال شده روی سیستم نیز تغییر می کند. از طرفی تعویض سیستم عامل بسیار زمان بر است. در نتیجه بهتر است مابقی راه حل ها را امتحان کرد.

بازیابی رمز عبور از طریق حساب کاربری مایکروسافت

در صورتی که سیستم عامل نصب شده روی لپ تاپ یا کامپیوتر، ویندوز 10 یا 8 باشد، می توان از این روش برای رفع مشکل فراموش کردن رمز عبور لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کرد. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نام حساب کاربری مایکروسافت خود را در صفحه ورود به لپ تاپ یا کامپیوتر وارد کرده و در ادامه گزینه فراموشی پسورد را بزنید.

بازیابی رمز عبور از طریق حساب کاربری مایکروسافت

  • در ادامه وارد صفحه retrieve your Account screen می شوید که در کادر این صفحه باید شماره تلفن، نام کاربری اسکایپ یا ایمیلی که با آن به حساب مایکروسافت متصل شده اید را وارد کرده و سپس گزینه next را بزنید.

بازیابی رمز عبور از طریق حساب کاربری مایکروسافت

  • در ادامه یک کد امنیتی به ایمیل یا شماره همراه شما ارسال می شود که باید برای تایید، آن را در صفحه Verify your identity وارد کنید و سپس گزینه next را بزنید.

بازیابی رمز عبور از طریق حساب کاربری مایکروسافت

  • حال وارد صفحه ای می شوید که می توانید با انتخاب گزینه Reset your password screen، یک رمز عبور جدید را برای ورود به سیستم انتخاب نمایید.

بازیابی رمز عبور از طریق حساب کاربری مایکروسافت

  • گزینه next را بزنید تا وارد صفحه ورود شوید؛ حال با این پسورد جدید مجددا وارد سیستم شوید.

استفاده از دیسک نجات برای ورود به سیستم

یکی از گزینه هایی که می تواند همیشه در صورت فراموش کردن رمز عبور لپ تاپ و کامپیوتر به کار بیاید، ساخت یک دیسک نجات است. درست است که این راه حل را بیشتر به عنوان یک روش پیشگیرانه می شناسند تا راه حل؛ با این حال در صورتی که قبل از فراموشی پسورد، یک دیسک نجات ساخته باشید، می توان در صورت فراموش کردن رمز عبور کامپیوتر و لپ تاپ، از آن برای ورود به سیستم استفاده کرد.

  • برای ساخت دیسک نجات کافی است در بخش تنظیمات کنترل پنل، روی گزینه User Accounts

استفاده از دیسک نجات برای ورود به سیستم

  • و سپس Account Name کلیک کنید تا یک پنجره جدید باز شود.

استفاده از دیسک نجات برای ورود به سیستم

  • در ادامه در قسمت Related Tasks، گزینه Prevent a forgotten password را انتخاب کنید تا پنجره Forgotten Password Wizard باز شود. این پنجره به شما برای ساخت یک دیسک نجات کمک می کند تا در صورت فراموش کردن رمز عبور سیستم، با استفاده از این دیسک رمز را غیر فعال کنید.

استفاده از دیسک نجات برای ورود به سیستم

روش دیگری که می توان با استفاده از آن مشکل فراموش کردن رمز عبور را برطرف کرد، ورود به سیستم از طریق منوی حالت امن است. از این روش می توان در تمامی سیستم عامل ها استفاده کرد. برای ورود به حالت safe mode باید مراحل زیر را دنبال کرد:

1- سیستم را روشن کرده و در زمان بالا آمدن سیستم عامل، کلید میانبر f8 را فشار دهید. البته ممکن است در سیستم های مختلف این کلید متفاوت باشد. با فشار دادن این کلید، صفحه Advanced Boot Options نمایان می شود.

2- حال باید در بین گزینه های موجود؛ گزینه safe mode را انتخاب کرد تا سیستم در این حالت راه اندازی شود.

ورود به سیستم از طریق Safe Mode

  • در مرحله بعدی در صفحه ورود به ویندوز روی حساب ادمین کلیک کنید.
  • با این کار وارد سیستم می شوید و می توانید با ورود به قسمت کنترل پنل، رمز ورود سیستم را تغییر دهید تا در ادامه بدون مشکل وارد لپ تاپ یا کامپیوتر شوید.

رفع مشکل فراموش کردن رمز عبور لپ تاپ و کامپیوتر با نرم افزار

یکی از بهترین روش هایی که می توان از آن برای رفع مشکل فراموشی پسورد لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کرد، کمک گرفتن از نرم افزارهای تخصصی است که در این زمینه طراحی شده اند. این برنامه ها تنوع زیادی دارند و هریک می توانند به نحوی برای بازیابی رمز و ورود به سیستم به شما کمک کنند. در بین این برنامه ها برخی با دسترسی رایگان و برخی نیز با پرداخت هزینه قابل استفاده هستند. با این حال کار با اکثر این نرم افزارها به کمی مهارت نیاز دارد و باید تا حدودی با کامپیوتر و برنامه های مرتبط با آن آشنا بود. از بین نرم افزارهای متعددی که در این خصوص می توان از آنها استفاده کرد می توان به ابزار Windows Password Recovery اشاره کرد. این نرم افزار که از آن چندین نسخه در دسترس است، می تواند بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور وارد سیستم شود و رمز ویندوز را بازیابی کند. گزینه دیگری که می توان از آن در صورت فراموش کردن رمز عبور لپ تاپ و کامپیوتر استفاده کرد، نرم افزار Pass Fab 4 Win Key است که راه حلی سریع و آسان برای بازیابی رمز و ورود مجدد به سیستم است.

v

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/10-10:32

درود بر شما تنهایی عزیز

در این صورت باید ویندوز دستگاه خود را عوض کنید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 1662 تماس بگیرید.

تنهایی
1402/02/05-13:31

با سلام

در روش safe mode هم رمز میخواد

چه کنیم؟