کنسول های بازی مانند پی اس فایو و پی اس فور، طرفداران بسیار زیادی دارند. این دستگاه های پر استفاده و محبوب اما معمولا در ظاهری ساده و در رنگ های سیاه یا سفید طراحی می شوند. بسیاری از کاربران این دستگاه ها علاقه دارند با رنگ آمیزی دسته بازی خود، این دسته ها را منحصر به فردتر و سفارشی کنند. بهترین روش برای انجام اینکار، روش هیدرو دیپینگ است. رنگ آمیزی دسته بازی کار چندان پیچیده ای نیست، اما برای انجام آن به کمی دقت و حوصله نیاز است. در ادامه به صورت ساده شده نحوه انجام اینکار را آموزش می دهیم.

رنگ آمیزی دسته بازی

مراحل رنگ آمیزی دسته بازی

برای اینکه بتوان یک دسته بازی را سفارشی کرد، باید رنگ مورد نیاز را در مرحله اول انتخاب و تهیه کرد. سپس مراحل کار شامل موارد زیر می شود:

  • آماده سازی دسته ها برای رنگ آمیزی
  • آماده سازی رنگ
  • رنگ آمیزی دسته های بازی

 رنگ آمیزی دسته بازی

آماده سازی دسته ها برای رنگ آمیزی

اولین مرحله برای رنگ آمیزی دسته بازی، آماده کردن دسته هاست. منظور از آماده سازی جداسازی بخش های مختلف دسته بازی از هم است. ابتدا باید پیچ و مهره های دسته را باز کرد و به آرامی و با نهایت دقت تمامی بخش های الکترونیکی داخلی آن را جدا کرد. دقت کنید که اینکار را به آرامی و با نهایت دقت انجام دهید تا مدارها و کابل های دسته بازی قطع نشود. سپس تمامی دکمه ها، لاستیک ها و هر بخشی که در معرض رنگ و آب ممکن است آسیب ببیند را جدا سازی کرده تا تنها قاب پلاستیکی دسته باقی بماند.

-------------------------------------------------------------------------------------------

آماده سازی رنگ ها

در قدم بعدی باید رنگ مورد نیاز برای رنگ آمیزی دسته بازی را آماده کنید. ابتدا رنگ های دلخواه را انتخاب نمایید. می توانید تنها از یک رنگ برای رنگ کردن دسته های بازی استفاده کنید یا اینکه رنگ آمیزی را با ترکیب چند رنگ انجام دهید. قطعا با گزینه دوم کار منحصر به فردتری انجام می دهید. سپس یک ظرف آب را آماده کرده و اسپری های رنگ مخصوص را در آن بزنید. رنگ ها را ترکیبی دلخواه و مطابق سلیقه خود ترکیب نمایید. بهترین رنگ هایی که می توان برای رنگ کردن دسته های بازی از آنها استفاده کرد، اسپری های رنگ اکریلیکی یا رنگ های روغنی است. این رنگ ها به خوبی روی سطح آب شناور می مانند و می توانند جذب دسته بازی شوند.

-------------------------------------------------------------------------------------------

رنگ آمیزی دسته بازی

در مرحله آخر نوبت به رنگ آمیزی دسته بازی می رسد. دسته را به آرامی در محلول رنگی که آماده کرده اید قرار داده و اجازه دهید رنگ جذب بدنه دسته بازی شود. سپس دسته را خارج کرده و منتظر بمانید رنگ روی آن خشک شود. سپس در پایان کار مجدد تمام بخش ها و مدارهای الکتریکی دسته بازی را سوار کرده و پیچ و مهره های آن را محکم ببندید. با این مراحل ساده می توانید یک دسته بازی ساده را سفارشی سازی کرده و به دسته ای بسیار زیبا و شیک تبدیل کنید.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران