با توجه به قیمت بالای پلی استیشن، نحوه تشخیص دسته فیک پلی استیشن یکی از تکنیک هایی است که به کاربر کمک می کند تا دسته فیک را با قیمت دسته اصلی خریداری نکند. تشخیص دسته فیک پلی استیشن روش های متفاوتی دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم تا کاربران بتوانند از خرید دسته اورجینال اطمینان حاصل کنند. خرید دسته فیک یکی از تجربه های ناخوشایندی است که تعدادی از گیمرها با آن مواجه شده اند. از همین رو اطلاع از تکنیک های تشخیص دسته اصلی پلی استیشن می تواند تجربه خرید خوبی را برای گیمر به همراه داشته باشد. نکته ای که درباره این مساله باید بدانید این است که دسته های سری قدیمی پلی استیشن یا همان دسته فت که در قسمت تاچ پد دارای نور رنگی هستند همگی اصل بوده و نسخه فیک آنها در بازار موجود نیست. تکنیک های گفته شده در این مقاله تنها برای دسته های سری جدید پلی استیشن 4 کارایی داشته و بدین وسیله می توان انواع تقلبی را از اصلی متمایز کرد. در صورتی که پلی استیشن شما در هنگام کار دچار مشکل شد می توانید با مراجعه به مرکز زودکمک از تکنسین های این مرکز برای تعمیر پلی استیشن کمک بگیرید.

ثبت درخواست آنلاین زودکمک

تشخیص دسته فیک پلی استیشن با کمک جعبه

یکی از روش هایی که به کمک آن تشخیص دسته فیک پلی استیشن امکان پذیر می شود توجه به جعبه محصول و بررسی کامل آن است. بر روی جعبه دسته های اورجینال پلی استیشن تمامی عبارات و کلمات به زبان انگلیسی نوشته شده است. بنابراین در صورت مشاهده زبانی غیر انگلیسی روی جعبه محصول بهتر است در خرید آن دقت کنید. برای تشخیص دسته اصلی پلی استیشن همچنین باید به املای کلمات و نگارش آنها نیز دقت کنید. وجود هرگونه غلط املایی یا نگارشی در عبارات انگلیسی روی جعبه نیز نشان دهنده فیک بودن دسته است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که زبان ژاپنی استثنا نبوده و حتی اگر نوشته روی جعبه محصول به زبان ژاپنی نیز باشد به احتمال 95 درصد دسته فیک است. از جمله زبان های دیگری که به وفور بر روی جعبه دسته فیک پلی استیشن مشاهده می شود زبان عربی است.

تشخیص دسته فیک پلی استیشن

استفاده از محتویات جعبه برای تشخیص دسته اصلی پلی استیشن

یکی دیگر از مواردی که امکان تشخیص دسته اصلی کنسول بازی پلی استیشن را برای کاربران فراهم می کند محتویات جعبه محصول است. در جعبه دسته های اصلی پلی استیشن هرگز کابل شارژ و شارژر وجود ندارد در حالی که در محصولات تقلبی این لوازم در جعبه محصول قرار دارند. بنابراین با مشاهده شارژر درون جعبه محصول تشخیص دسته فیک پلی استیشن امکان پذیر می شود.

توجه به ویژگی های دسته روشی برای تشخیص دسته اصلی پلی استیشن

به طور کلی کیفیت اجناس تقلبی در اکثر موارد نسبت به اجناس اصل پایین تر است و دسته پلی استیشن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین برای تشخیص اصل بودن دسته پلی استیشن بهتر است ظاهر آن را با دقت بررسی کنید. در صورتی که متوجه تراز نبودن دکمه ها یا فنری نبودن آنها شدید دسته ای که در اختیار دارید فیک بوده و اورجینال نیست. بدنه دسته های اورجینال هیچگونه خط و خش یا ساییدگی نداشته و از لحاظ کیفی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. وزن دسته های اصلی نسبت به وزن دسته های تقلبی بیشتر است اما این تفاوت وزن تنها با ترازو قابل اندازه گیری است. در واقع وزن دسته های فیک به دلیل استفاده از پلاستیک های بی کیفیت 20 گرم از نمونه های اصلی کمتر است.

بیشتر بخوانیم : خاموش شدن ناگهانی دسته کنسول

تشخیص دسته فیک پلی استیشن

روشنایی نور دسته پلی استیشن

اگر قبلا نیز دسته پلی استیشن داشته اید احتمالا می دانید که در نمونه های اصلی نور دسته در تمام مدتی که به شارژ متصل است روشن می ماند. برای تشخیص دسته فیک پلی استیشن می توان از این ویژگی استفاده کرد و در صورتی که نور دسته در تمام طول شارژ روشن نماند می توان متوجه شد که دسته فیک است. اما نور دسته پلی استیشن ویژگی دیگری نیز دارد که می تواند برای تشخیص دسته اصلی پلی استیشن راهگشا باشد و آن رنگ نور است. در نمونه های اصلی نور دسته به رنگ سفید روشن است در حالی که نور دسته های غیر اورجینال به رنگ فیروزه ای است.

تشخیص دسته اصلی پلی استیشن با توجه به دکمه ها

در انواع اصلی علامت های روی دکمه های دسته حاشیه بسیار باریکی دارند در حالی که در نمونه های تقلبی این حاشیه پهن تر است. بنابراین در صورتی که علامت های روی دسته درشت تر باشند می توان متوجه شد که دسته ای که در اختیار دارید فیک است. از دیگر نشانه های تشخیص دسته فیک پلی استیشن می توان به جنس دکمه ها اشاره کرد. در انواع اصلی جنس دکمه ها مخصوصا دکمه share و option صاف و براق هستند اما این قضیه در دسته های فیک به دلیل استفاده از پلاستیک های بی کیفیت وجود ندارد. پس با بررسی دکمه های share و option امکان تشخیص دسته اصلی پلی استیشن برای ما فراهم می شود. علاوه بر آن در دسته های اورجینال پلی استیشن دکمه PS در جای خود ثابت است در حالی که در نمونه های تقلبی این دکمه عموما شل بوده و می توان آن را با انگشت شست تکان داده یا از جای خود خارج کرد. دکمه های نمونه های اصلی ارتفاع مناسبی داشته و اعمال فشارهای جزئی نیز واکنش نشان می دهند. در حالی که در نمونه های تقلبی در اغلب موارد با فشار دادن دکمه ها متوجه گیر کردن آنها خواهید شد.

بیشتر بخوانیم: علت از کار افتادن دکمه های دسته کنسول بازی

تشخیص دسته اصلی پلی استیشن

توجه به آنالوگ استیک ها

یکی از مواردی که برای تشخیص دسته فیک پلی استیشن باید به آن توجه کرد حرکت آنالوگ استیک های چپ و راست دسته است. در نمونه های اصلی آنالوگ استیک ها پس از جا به جایی به شکلی مشابه و با سرعت ثابت به حالت اول بازمی گردد، در حالی که در نمونه های تقلبی حرکت این استیک ها دچار ناهماهنگی بوده و در این حین وضعیت دسته نیز تغییر می کند. علاوه بر آن برای تشخیص نمونه اصلی می توان به جنس این استیک ها نیز توجه کرد. در دسته های فیک با لمس استیک های آنالوگ متوجه جنس پلاستیکی و ضخیم آنها خواهید شد در حالی که در نمونه های اصلی جنس این استیک ها لاستیکی و نرم است. صدای دکمه ها نیز یکی دیگر از راهکارهای تشخیص دسته اصلی پلی استیشن است. صدای دکمه های آنالوگ L3 و R3 در دسته های اورجینال یک کلیک ضعیف است در حالی که این صدا در دسته های تقلبی به صورت بسیار بلندتر، توخالی و پلاستیکی شنیده می شود. زمانی که دسته اصلی را تکان می دهید هیچ صدایی نباید از درون آن شنیده شود در حالی که در هنگام تکان دادن دسته های فیک از داخل آنها صداهای ریزی شنیده می شود.

تشخیص دسته اصلی پلی استیشن با بررسی پیچ آن

پیچی که شرکت سونی در لوازم جانبی کنسول های بازی PS4 تولیدی خود استفاده می کند در تمام موارد مشابه است. این پیچ به صورت سفارشی ساخته شده و از همین رو نمی توان آن را در لوازم جانبی تقلبی پیدا کرد. برای تشخیص دسته اصلی کنسول بازی پلی استیشن باید به فرورفتگی + شکل وسط آن دقت کنید. در نمونه های تقلبی این فرورفتگی نسبت به نمونه های اصلی بزرگ تر بوده و حتی با مقایسه عکس آنها در اینترنت نیز می توانید این تفاوت را تشخیص دهید.

ویژگی های باتری در دسته های اصلی پلی استیشن

یکی دیگر از مواردی که به ما در تشخیص دسته فیک پلی استیشن کمک می کند باتری درون دسته است. البته شاید بررسی این مورد به سادگی موارد دیگر نباشد. برای تشخیص دسته اصلی پلی استیشن لازم است که با دقت به باتری داخل دسته نگاه کنید. در نمونه های اصلی باتری استفاده شده نسبتا ضخیم بوده و ظرفیت 800 میلی آمپری دارند. علاوه بر این در دسته های اصلی آرم، جزئیات مشخصات و حتی کد QR نیز روی باتری حک شده و رنگ آنها نیز معمولا خاکستری تیره است. باتری استفاده شده در دسته های تقلبی اما معمولی و نازک بوده و جزئیات کمی روی آن نوشته شده است. علاوه بر این رنگ آنها در نمونه های تقلبی سفید بوده و ظرفیت باتری به کار رفته نیز بین 300 تا 600 میلی آمپر است.

دسته های اصلی پلی استیشن

تشخیص دسته اصلی پلی استیشن از روی لوگو و چاپ ها

علامت پلی استیشنی که روی دسته های فیک مشاهده می شود بین دو کلمه P و S فاصله دار است در صورتی که در نمونه های اصلی لوگوی هک شده کاملا مشابه لوگوی هک شده روی خود پلی استیشن است. علاوه بر این برای تشخیص دسته فیک پلی استیشن لازم است به چاپ روی دسته ها نیز دقت کنید. در نمونه های اصلی این چاپ به صورت محو بوده و حاشیه های چاپ ها کاملا واضح نیست. در صورتی که در دسته های تقلبی چاپ روی دسته ها کاملا واضح بوده و حاشیه مشخصی دارند.

تفاوت ظاهر USB در دسته های اصلی و تقلبی

یکی از مهم ترین راه های تشخیص دسته اصلی پلی استیشن ظاهر پورت یو اس بی است. در نمونه های اصلی روی پورت یو اس بی علامت USB به صورت فرورفته هک شده است در صورتی که در نمونه های تقلبی و فیک این علامت به صورت برآمده مشاهده می شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران