فراموش کردن رمز عبور گوشی، مسئله ای نگران کننده است که در ادامه این مقاله، با راهکارهای آن آشنا می شوید. بدیهی است که با فراموش کردن پسورد موبایل، نمی توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و یا با دستگاه کار کنید. در این صورت باید با روش های باز کردن قفل گوشی آشنا باشید تا بتوانید مجددا با موبایل خود کار کنید. این روش ها در گوشی های اندرویدی و ios متفاوت هستند و هریک از تولید کنندگان موبایل، ترفندهای خاصی را برای بازیابی رمز عبور گوشی طراحی کرده اند. در صورت فراموش کردن رمز عبور گوشی و عدم بازیابی آن با راهکارهای ارائه شده، تیم تعمیرات موبایل زودکمک برای ارائه تخصصی ترین خدمات در این زمینه، در خدمت شما هستند.

 

فراموش کردن رمز عبور گوشی

هنگام فراموش کردن رمز عبور گوشی چه کنیم؟

چنانچه پسورد گوشی هوشمند یا تبلت خود را فراموش کرده اید، بهتر است پیش از هرگونه اقدام ناگهانی و عجولانه، کمی در مورد راهکارهای این مشکل جستجو کنید. اول رمزهایی را که احتمال می دهید درست باشند امتحان کنید تا در صورت امکان، بدون نیاز به ریکاوری یا اقدامات این چنینی، بتوانید مشکل را برطرف کنید. اما اگر بعد از چند تلاش به نتیجه مثبت نرسیدید، باید از روش های دیگر استفاده کنید. ریست فکتوری، بهترین راه حل در هنگام فراموش کردن رمز عبور گوشی است که در گوشی های آی او اس و اندروید هم کاربرد دارد. اما روش های دیگری همچون استفاده از سرویس FIND MY MOBILE، Google Find My Device، اندروید ریکاوری مود و ... هم برای این منظور وجود دارند که در ادامه با جزئیات آنها بیشتر آشنا می شوید.

💾 خارج کردن امن رم از گوشی 

فراموش کردن رمز عبور گوشی

بازیابی رمز عبور گوشی سامسونگ با استفاده از FIND MY MOBILE

در صورت فراموش کردن رمز عبور گوشی در برند سامسونگ، می توانید از FIND MY MOBILE کمک بگیرید. بازیابی پسورد موبایل سامسونگ با این روش بسیار ساده است و معمولا کاربران برای اجرای آن با مشکل یا محدودیت خاصی مواجه نمی شوند. درواقع این تنها روش بازکردن قفل گوشی اندروید بدون ریست فکتوری است که در گوشی هایی با اندروید بالاتر از 4 قابل اجراست. اگر قبلا حساب کاربری سامسونگ خود را فعال کرده اید و حالا پسورد یا پترن گوشی را فراموش کرده اید، به آدرس findmymobile.samsung.com  بروید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور، وارد صفحه FIND MY MOBILE شوید. اگر گوشی شما به اینترنت متصل باشد، می توانید با استفاده از قابلیت UNLOCK که در منو سمت چپ قرار دارد، رمز گوشی خود را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

بازکردن قفل گوشی اندرویدی با استفاده از  Google Find My Device

فراموش کردن رمز عبور گوشی در موبایل های اندرویدی، دیگر چالش چندان پیچیده و غیر قابل حلی نیست. گوگل به عنوان گسترش دهنده اندروید، امکانات ویژه ای را برای کاربران این سیستم عامل در نظر گرفته که یکی از آنها Google Find My Device است. Find My Device برای این طراحی شده است که در صورت گم کردن گوشی خود بتوانید محل دقیق آن را روی نقشه ببینید. وارد صفحه www.google.com/android/find شده و از طریق گزینه Erase Device موبایل خود را ریست فکتوری کنید. البته با این کار، تمام اطلاعات و تنظیمات موبایل شما هم پاک می شوند. نکته دیگر این که برای استفاده از این سرویس باید گزینه Find My Device را از قبل فعال کرده باشید و یک اکانت گوگل فعال، در گوشی خود داشته باشید.

بازیابی پسورد موبایل اندرویدی با ریست فکتوری

آخرین راهکار هنگام فراموش کردن رمز عبور گوشی، ریست فکتوری است. اگر اکانت سامسونگ و گوگل ندارید، راهی جز بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه وجود ندارد. این کار باید از طریق اندروید ریکاوری مود انجام شود؛ چون رمز فراموش شده و به تنظیمات دسترسی ندارید. دکمه ولوم پایین و پاور را نگه دارید تا گوشی ریستارت شود؛ سپس ولوم بالا و پاور را بگیرید تا وارد صفحه اندروید ریکاوری مود شوید. البته دسترسی به ریکاوری مود در گوشی مختلف، ممکن است متفاوت باشد. در صفحه ریکاوری مود گزینه Reset Factory را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

باز کردن پسورد گوشی آیفون

فراموش کردن رمز عبور گوشی در موبایل اپل، اگر گوشی شما جیلبریک شده است، نرم افزارهای جانبی به شما کمک می کنند که قفل را بدون ریست فکتوری باز کنید. البته با توجه به این که گوشی جیلبریک شده و امنیت آن پایین است، خطر چنین روش هایی بالاست. بنابراین مطمئن ترین روش برای بازیابی رمز عبور آیفون اپل، ریست فکتوری کردن آن است. برای انجام این کار شما نیاز به کامپیوتر و نصب برنامه آیتونز دارید. آخرین نسخه آیتونز را نصب کرده و آن را در کامپیوتر خود اجرا کنید. حالا دکمه پاور و یکی از دکمه های ولوم بالا یا پایین را بگیرید تا اسلایدر خاموش کردن گوشی نمایش داده شود. پس از این که گوشی خاموش شد، کلید پاور را نگه داشته و آیفون را به کامپیوتر وصل کنید. کلید پاور را تا زمان وارد شدن به حالت ریکاوری مود رها نکنید. به این ترتیب، آیتونز از شما می خواد که از بین گزینه های Restore یا Update یکی را انتخاب کنید که در این شرایط، گزینه Restore مد نظر است. پس از انتخاب Restore and Update گوشی اپل به تنظیمات کارخانه بازنشانی می شود.

باز ردن پسورد گوشی آیفون

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران