یکی از محصولات پر طرفدار شرکت اپل، لپ تاپ های مک بوک هستند. استفاده از این لپ تاپ در محیط های برنامه نویسی، طراحی گرافیک و نرم افزار هایی که صرفاً برای سیستم عامل مک ارائه می شوند رایج است. با توجه به مزایای نصب ویندوز روی مک بوک عده زیادی از کاربران اقدام به نصب ویندوز روی این سیستم می کنند، اما نصب ویندوز روی مک بوک می تواند مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که بعد از نصب ویندوز روی مک بوک چه مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید.

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در لپ تاپ های اپل و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست تعمیر مک بوک خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

 نصب ویندوز روی مک بوک

  • درایو ها و سخت افزار

زمانی که اقدام به نصب ویندوز روی مک بوک می کنید ممکن است با مشکلاتی از جمله، مشکلات مربوط به درایور ها و سخت افزاری های دستگاه مواجه شوید. درایور های مورد نیاز برای سخت افزار های داخلی لپ تاپ اپل مانند کارت گرافیک، کارت صدا و تراشه های دیگر باید به درستی نصب شوند تا دستگاه به صورت مطلوب عمل کند. در صورتی که درایور ها به درستی نصب نشوند می تواند باعث پایین آمدن سرعت دستگاه و کاهش بهره وری آن شود.

اینو بخون حتما به کارت میاد: علت نصب نشدن برنامه در مک بوک چیست؟

  • نصب نرم افزار های مورد نیاز

در صورتی که برای نصب ویندوز روی مک بوک نیاز به نرم افزار خاصی داشته باشید، این امکان وجود دارد که نصب و پشتیبانی این نرم افزار ها در ویندوز  روی مک بود دشوار باشد. تعدادی از نرم افزار هایی که صرفاً برای سیستم عامل مک ارائه می شوند، قابلیت اجرا روی ویندوز را ندارند و یا نیاز به نرم افزار های خاص دارند.

مشاوره آنلاین زود کمک

  • کندی در عملکرد

نصب ویندوز روی مک بوک ممکن است باعث کندی عملکرد دستگاه شود و بهره وری دستگاه را پایین بیاورد. این مشکل می تواند به علت نیاز به سخت افزار های قدرت مند، نصب آنتی ویروس و برنامه های امنیتی و همچنین نصب برنامه های مود نیاز برای اجرای نرم افزارهای دیگر باشد.

  • نگهداری و پشتیبانی

بعد از نصب نصب ویندوز روی مک بوک به پشتیبانی و نگهداری بیشتری نیاز پیدا می کنید. برای مثال باید به صورت مرتب برنامه ها و درایور های مورد نیاز را به روز رسانی کنید تا دستگاه به صورت بهینه عمل کند. همچنین در صورتی که بخواهید از ویندوز استفاده کنید باید هزینه های اضافی مانند خرید لایسنس ویندوز را در نظر بگیرید.

  • امنیت

نصب ویندوز روی مک بوک ممکن است باعث آسیب به امنیت دستگاه شود. ویروس ها و هکر ها می توانند از طریق شبکه های اینترنتی برای نفوذ به سیستم عامل ویندوز استفاده کنند و از این راه به داده ها و فایل های شما دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب ویندوز روی مک 

سوالات متداول

1-علت نداشتن صدا مک بوک پرو بعد از نصب ویندوز 10 چیست؟

سیستم عامل مک

بعد از نصب ویندوز 10 روی مک بود نیاز دارید تا درایور های مورد نیاز برای سخت افزار های داخلی لپ تاپ اپل مانند کارت گرافیک، کارت صدا و تراشه های دیگر را مجدد نصب کنید. در این سیستم نصب درایور ها صرفا باید از طریق Windows Support Software که توسط Bootcamp ساخته شده است انجام شود. دانلود بسته درایو های WSS بعد از باز کردن Bootcamp در سیستم عامل MacOS ، از طریق تولبار منوی Action را باز کنید و روی گزینه Download Windows Support Software Softwate کلیک کنید.
به این نکته توجه کنید که دانلود درایور فقط باید توسط دستگاه مورد نظر برای نصب ویندوز 10 انجام شود زیرا دانلود درایور ها برای نوع دستگاه متفاوت است. همچنین بهتر است قبل نصب درایور ها ویندوز را مجدد نصب کنید و تا اتمام نصب دایور ها به اینترنت متصل نشوید تا دانلود درایور ها از طریق Windows Update انجا نشود.

قبل از تمام این مراحل باید بررسی کنید که آیا نصب ویندوز 10 روی مک بوک شما سازگار است یا خیر. ویندوز 10 برای دستگاه های زیر قابل استفاده است:

  • MacBook introduced in 2015 or later

  • MacBook Air introduced in 2012 or later

  • MacBook Pro introduced in 2012 or later

  • Mac mini introduced in 2012 or later

  • iMac introduced in 2012 or later1

  • iMac Pro (all models)

  • Mac Pro introduced in 2013 or later

در صورتی که با انجام تمام مراحل فوق باز هم مشکل قطع بودن صدا بعد از نصب ویندوز روی مک بوک را داشتید می توانید با زود کمک تماس گرفته تا متخصصین مربوط از راه دور و با استفاده از برنامه Any Desk مشکل شما را برطرف نمایند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران