ویژگی حالت ذخیره انرژی در مانیتور به آن اجازه می دهد تا انرژی کمتری مصرف کند، به خصوص زمانی که با مانیتور کار نمی کنید. همچنین زمانی که با رایانه خود در شرایط کم مصرف مانند حالت خواب کار می کنید با تنظیم حالت power saving mode مصرف برق برای نمایش تصویر کاهش می یابد. این امر به صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه های برق کمک می کند. آنچه در حالت ذخیره انرژی مانیتور اتفاق می افتد این است که مانیتور نور پس زمینه خود را کاهش می دهد. همچنین ممکن است پس از مدتی عدم فعالیت، مانیتور خاموش شود. در حالت ذخیره انرژی مانیتور وضوح و نرخ تازه سازی تصویر کاهش پیدا می کند. در برخی موارد فعال شدن خودکار حالت power saving mode می تواند به دلیل وجود ایراد سخت افزاری در مانیتور باشد. جهت رفع این مشکل می توانید مانیتور خود را به کادر مجرب تعمیر مانیتور زودکمک بسپارید. 

غیرفعال کردن حالت power saving mode

 علت پایین آمدن کیفیت رنگ مانیتور را در این مقاله بخوانید. 

علت های فعال شدن حالت ذخیره انرژی در مانیتور

1. عدم فعالیت: پس از مدت مشخصی که با مانیتور کار نمی کنید، حالت ذخیره انرژی مانیتور برای صرفه جویی در مصرف انرژی به طور پیش فرض فعال می شود.     

2. تنظیمات برق مانیتور: گاهی تنظیمات برق سیستم شما طوری پیکربندی شده است که وقتی نمایشگر برای مدت طولانی عدم فعالیت را تشخیص می دهد حالت ذخیره انرژی به صورت خودکار فعال می شود.

3. کابل های معیوب: اگر کابل های مانیتوری که به سیستم متصل هستند معیوب یا شل باشند، مانیتور به دلیل از دست دادن متناوب سیگنال دریافتی به حالت ذخیره انرژی می رود.

4. مشکلات مربوط به کارت گرافیک: مشکلات مربوط به سخت افزار یا درایو کارت گرافیک نیز می توانند در نهایت منجر به فعال شدن حالت ذخیره انرژی در مانیتور شوند. از این جهت مطمئن شوید که از نسخه به روز شده درایورهای کارت گرافیک استفاده می کنید.

5. گرمای بیش از حد: افزایش دمای زیاد سیستم شما می تواند باعث بروز مشکلاتی شود که در نهایت می تواند منجر به فعال شدن حالت ذخیره انرژی در مانیتور شود.

در سایر موارد فعال شدن حالت ذخیره انرژی در مانیتور می تواند به علت تنظیمات بایوس، مانیتور یا سخت افزار معیوب، نرخ تازه سازی یا وضوح تصویری که توسط مانیتور پشتیبانی نمی شوند باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ همچنین بخوانید: علت بهم ریختگی رنگ مانیتور چیست؟

غیرفعال کردن حالت ذخیره انرژی در مانیتور

برای غیرفعال کردن این حالت به Control Panel بروید و گزینه Power Options را انتخاب کنید. در بخش Select a Power Plan روی گزینه Show Additional Plans کلیک کنید. سپس گزینه High Performance را فعال کنید. روی گزینه آبی Change Plan Settings کلیک کنید. سپس Turn Off Display را روی مقدار Never تنظیم کنید. این کار را روی حالت باتری و شارژ اعمال کنید. اکنون با زدن Save Changes تنظیمات را ذخیره کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1403/02/13-12:58

درود بر شما هانی عزیز

اگر با راهنمایی های موجود در مقاله موفق به رفع مشکل نشده اید، لازم است که مانیتور از نزدیک بررسی شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خدمات می توانید با 1662 تماس بگیرید.

هانی
1403/02/12-21:28

سیستم من صفحه ی آبی اومد و خاموش شد و روشن میکنم میزنه ذخیره ی انرژی و... نمیدونم مشکل از چیه. رم رو دراوردم تمیز کردم . ریستارت کردم و....

چیکار کنم

شایان دلجو
1402/12/09-17:32

ممنون از مقاله مفیدتون