تعمیر توربین دندان پزشکی از خدمات مهمی است که در مرکز زودکمک ارائه می شود. توربین ها یکی از تجهیزات متداول به کار رفته در مطب های دندان پزشکی هستند که در ترمیم دندان، سوراخ کردن دندان و درمان دندان های آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما هم گذرتان به دندان پزشکی افتاده باشد قطعا ابزارهای چرخشی که سری های متفاوتی دارند را دیده اید، این ابزارها همان توربین ها بوده و خراب شدن آنها می تواند کل فعالیت دندان پزشک را مختل کند. از همین رو تعمیر توربین دندان پزشکی در کوتاه ترین زمان ممکن یکی از اولویت های دندان پزشکان است. این توربین ها به مرور زمان و در اثر استفاده دچار ایراد شده و باید از تکنسین های متخصص برای تعمیر توربین دندانپزشکی کمک گرفت.

در صورتی که این دستگاه ها دچار ایراد شدند می توانید با تلفن های مرکز زودکمک تماس گرفته و پس از ثبت اطلاعات، درخواست خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، کارشناسان تماس این مرکز با تکنسین های متخصص تعمیر توربین های دندان پزشکی هماهنگ کرده و اولین تکنسین در دسترس برای تعمیر تجهیزات دندان پزشکی به محل شما اعزام می شود.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر توربین دندان پزشکی

برای تعمیر توربین های دندانپزشکی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر توربین دندانپزشکی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد، توربین دندانپزشکی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

تعمیر توربین دندان پزشکی

چه زمانی باید برای تعمیر توربین دندان پزشکی اقدام کنیم؟

یکی از سوالاتی که اغلب برای افراد پیش می آید این است که از روی چه نشانه هایی می توانیم متوجه شویم که توربین دچار خرابی شده و باید نسبت به تعمیر توربین دندان پزشکی اقدام کنیم؟ دندان پزشکانی که با توربین های دندان پزشکی کار کرده اند حتما به نحوه عملکرد صحیح آن نیز آشنا هستند و به سرعت متوجه هرگونه تغییر در کار توربین خواهند شد. نشانه های خرابی توربین بسیار ساده بوده و با کمی دقت به راحتی می توان متوجه آنها شد. به عنوان مثال یکی از مهم ترین علائم خرابی توربین ایجاد سر و صدای زیاد و نامعمول است. اگرچه فعالیت توربین ها همراه با تولید صدا است، اما این صدای تولید شده نباید از حالت معمول خارج شده یا بیشتر شود. صحیح نبودن میزان روغن کاری توربین ها نیز یکی از عواملی است که می تواند موجب تولید صدای ناهنجار و غیرعادی در توربین ها شود. در صورتی که در حین کار متوجه عدم حرکت روان فرز شدید نیز باید نسبت به تعمیر توربین دندانپزشکی مورد استفاده خود اقدام نمایید. تعمیر دوربین های دندان پزشکی در صورتی که به موقع انجام شود از پیشرفت آسیب جلوگیری کرده و مانع از تحمیل هزینه های بیشتر تعمیرات بر دندان پزشک می شود.

هزینه تعمیر توربین دندانپزشکی

زمانی که صحبت از تعمیر لوازم الکترونیکی و موارد این چنینی می شود یکی از اصلی ترین سوالات درباره هزینه انجام تعمیرات است. بسیاری از کاربران علاقه دارند بدانند که هزینه تعمیر توربین دندان پزشکی چقدر می شود. در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه تعمیر توربین های دندان پزشکی تا حد بسیار زیادی به میزان خرابی و قطعات آسیب دیده بستگی دارد. در صورتی که میزان خرابی دستگاه زیاد باشد طبیعتا هزینه تعمیر توربین دندانپزشکی نیز بیشتر خواهد بود. در چنین مواردی عموما زمان انجام تعمیرات نیز طولانی تر می شود. چنانچه قطعات دچار آسیب دیدگی شدید شده باشند به نحوی که تعمیر آنها امکان پذیر نباشد تنها راه رفع ایراد تعویض قطعه خواهد بود و این تعویض قطعه هزینه دیگری را به هزینه انجام تعمیرات اضافه می کند. در مرکز زودکمک اولویت تکنسین ها با تعمیر قطعات آسیب دیده است و تا زمانی که قطعه ای غیرقابل تعمیر نباشد پیشنهاد تعویض قطعه مطرح نمی شود. در مورد قطعه تعویضی نیز تنها از قطعات نو و اورجینال که کیفیت بسیار بالایی دارند استفاده می شود تا دستگاه بتواند عمر طولانی تری داشته باشد و در آینده کمتر به تعمیرات احتیاج پیدا کند.

علل اصلی خرابی توربین دندان پزشکی

توربین ها یکی از تجهیزات اساسی در مطب های دندان پزشکی هستند و کاربردهای بسیار زیادی دارند. دکتر دندان پزشک با کمک این توربین هاست که می تواند دندان آسیب دیده را سوراخ کرده و نسبت به ترمیم آن اقدام کند. علاوه بر آن در بسیاری از موارد از توربین ها برای پیشگیری از سرایت پوسیدگی و بیماری های دندانی به سایر دندان ها نیز استفاده می شود. از همین رو می توان متوجه شد که این دستگاه یکی از پرمصرف ترین تجهیزات دندان پزشکی است. اگرچه پر استفاده بودن این وسیله خود یکی از دلایلی است که موجب خرابی آن می شود اما قطعا تنها دلیل نیست. در ادامه به مواردی می پردازیم که موجب خرابی توربین شده و کاربر را وادار می کند تا برای تعمیر توربین دندان پزشکی به مراکز معتبر مراجعه کند.

تعمیر توربین های دندانپزشکی

نگهداری غیراصولی و نامناسب

تمامی تجهیزات و لوازم دندان پزشکی نیاز مراقبت و نگهداری اصولی دارند. نگهداری اصولی باعث افزایش عمر مفید دستگاه و تجهیزات آن شده و فرد را از تعمیر توربین های دندان پزشکی بی نیاز می کند. یکی از مواردی که می تواند موجب وارد شدن آسیب به توربین ها شود عدم تخلیه محتویات داخل توربین است. گاهی ممکن است برخی مواد به درون توربین نفوذ کرده و موجب انسداد آن شوند. این انسداد باید سریعا رفع شود تا توربین عملکرد صحیح خود را بازیابد. بیرون آوردن غیراصولی محتویات داخل توربین موجب وارد شدن آسیب به آن و در نتیجه نیاز به تعمیر توربین دندانپزشکی می شود. چنانچه با روش صحیح رفع انسدادهای توربین آشنایی ندارید بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه کرده یا از تکنسین های مرکز زودکمک برای این کار کمک بگیرید.

عدم روغن کاری در بازه های زمانی مشخص

عملکرد توربین های دندان پزشکی بر اساس چرخش سری ها است و همین امر به مرور زمان می تواند موجب استهلاک و خرابی قطعات شود. یکی از مسائلی که می تواند تا حدود زیادی از خرابی قطعات مختلف توربین های دندان پزشکی جلوگیری کند روغن کاری آن به صورت صحیح و در بازه های زمانی مناسب است. روغن کاری باعث روان تر شدن حرکت بخش های مختلف شده و در نتیجه نیاز به تعمیر توربین دندان پزشکی را به تعویق می اندازد.

تنظیم نبودن فشار توربین

فشار توربین باید در یک رنج مشخص تنظیم شود. عدم تنظیم مناسب این فشار می تواند باعث شود که توربین ها از حالت صحیح خارج شوند و این مساله موجب وارد شدن فشار به قطعات مختلف و در نتیجه آسیب دیدگی آنها می شود. بنابراین برای افزایش عمر توربین و کمتر شدن نیاز به تعمیر توربین دندانپزشکی لازم است که فشار آن را طبق دفترچه راهنما تنظیم کنید.

وارد شدن فشار یا ضربه غیرعادی

توربین های دندان پزشکی خود جایگاه مخصوصی دارند که بهتر است در همان بخش نیز نگهداری شوند. قرار دادن توربین ها در این فضای مخصوص باعث محافظت از آنها شده و احتمال آسیب دیدگی این تجهیزات را کمتر می کند. در صورتی که توربین ها در محل مخصوص قرار نگیرند احتمال وارد شدن فشار به آنها یا آسیب دیدگی در اثر زمین خوردن بالا می رود و کاربر مجبور به تعمیر توربین دندان پزشکی می شود. بنابراین برای نگهداری بهتر از توربین ها و کمتر شدن هزینه تعمیر توربین های دندان پزشکی لازم است هر قسمت در جایگاه مخصوص خود نگهداری شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران