اتصال ماشین لباسشویی به وای فای و گوشی این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید دستگاه خود را از راه دور به راحتی کنترل کنید. مثلا دستور خاموش یا روشن شدن ماشین را صادر کرده و یا چرخه شستشوی مدنظر خود را برگزینید. حتی می توانید در صورت بروز هر مشکلی دستگاه را عیب یابی نمایید. در واقع با این کار چنانچه لباسشویی شما ایراد پیدا کند؛ زودتر متوجه این مسئله شده و اقدامات لازم را برای تعمیر انجام می دهید. در این مقاله قصد داریم که نحوه اتصال لباسشویی به وای فای و گوشی را بیان کنیم، پس لطفا این نوشتار را تا انتها مطالعه نمایید.

مشاوره آنلاین زودکمک

آموزش اتصال ماشین لباسشویی به وای فای و گوشی

امروزه نسل جدیدی از لباسشویی روانه بازار مصرف شده که هوشمند بوده و دارای قابلیت اتصال به اینترنت هستند. می‌توانید آن ها را به تبلت و یا خود موبایل خود متصل کنید و حتی در مواقعی که در منزل نیستید، فرمان آغاز یا توقف شستشو را به دستگاه بدهید. مراحل اتصال ماشین لباسشویی به وای فای و گوشی در چند برند معروف در ادامه نوشتار آورده شده است.

اتصال ماشین لباسشویی به وای فای و گوشی

نحوه وصل کردن لباسشویی ال جی به وای فای

 1. دانلود برنامه Smart ThinQ

در اولین گام لازم است که نرم افزار Smart ThinQ را دانلود کرده و بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید. این برنامه برای هر دو نسخه اندروید و ios طراحی شده است؛ بنابراین مشکلی در این رابطه نخواهید داشت. پس از نصب این برنامه که مخصوص ماشین لباسشویی ال جی طراحی شده، باید یک حساب کاربری باز کنید، تا بتوانید وارد محیط نرم افزار شوید. البته اگر از قبل حساب فیسبوک یا گوگل داشته باشید، می توانید از این اکانت ها برای ورود به نرم افزار Smart ThinQ استفاده نمایید.

2. فعال کردن قابلیت اتصال به وای فای در لباسشویی ال جی

اکنون وقت آن رسیده که قابلیت اتصال لباسشویی به وای فای را روشن کنید. اگر دستگاه شما از این ویژگی پشتیبانی کند، حتماً روی بدنه آن دکمه مخصوص این کار تعبیه شده است. برای فعال کردن وای فای ابتدا دستگاه را روشن نموده و پس از آن دکمه Delay Start را پیدا نمایید. این دکمه را فشرده و به مدت ۳ ثانیه در همین حالت نگه دارید. این کار باعث می‌شود که قابلیت وای فای در ماشین لباسشویی روشن گردد.

3. وصل کردن ماشین لباسشویی به نرم افزار Smart ThinQ

در گام بعدی برای اتصال ماشین لباسشویی به وای فای و گوشی لازم است که نرم افزار Smart ThinQ بتواند لباسشویی را شناسایی کند، پس باید بین این دو ارتباط برقرار نمایید. به این منظور برنامه Smart ThinQ را اجرا کرده و از قسمت بالای صفحه روی آیکون + کلیک کنید. از بین لیست دستگاه های نشان داده شده، روی اسم لباسشویی خود ضربه بزنید، تا به نرم افزار اتصال داده شود.

4. اتصال لباسشویی ال جی به اینترنت

در این مرحله ضروری است که ماشین لباسشویی به وای فای وصل شود. برای این کار وارد بخش شبکه وای فای موبایل شوید و به دنبال لباسشویی ال جی بگردید. پس از پیدا کردن نام دستگاه، روی آن ضربه بزنید و رمز وای فای را به دقت وارد کنید. در این حالت ماشین لباسشویی هم به برنامه Smart ThinQ متصل شده است و هم به شبکه وای فای. پس می توانید از طریق امکانات و قابلیت های مختلف Smart ThinQ آن را از راه دور کنترل نمایید.

5. روشن کردن ریموت استارت

در مرحله آخر نیز باید ریموت استارت را فعال کنید، تا اتصال ماشین لباسشویی به وای فای و گوشی با موفقیت به پایان برسد. در ماشین لباسشویی ال جی یک دکمه برای ریموت استارت روی بدنه دستگاه تعبیه شده است. باید این دکمه را فشرده و برای ۳ ثانیه نگه دارید. بعد از این که چراغ دکمه ریموت استارت روشن شد، این قابلیت فعال می شود و می توانید دستگاه ال جی را از راه دور با تلفن هوشمند خود کنترل کنید.

نحوه اتصال لباسشویی به وای فای و گوشی در برند سامسونگ

1. اضافه کردن لباسشویی به برنامه SmartThings 

  • در گام اول برای اتصال لباسشویی به وای فای و گوشی باید نرم افزار SmartThings را دانلود و بر روی موبایل خود نصب کنید. سپس یک حساب کاربری ایجاده کرده و از طریق آن وارد برنامه شوید.
  • در مرحله بعد دستگاه را به برنامه SmartThings اضافه کنید. برای این کار گزینه Add Device را انتخاب کرده و از طریق بخش By devices type  روی گزینه Washer ضربه بزنید.
  • پس از آن لباسشویی سامسونگ را برگزیده و نهایتا نیز مدل دستگاه خود را انتخاب نمایید.

2. روشن کردن اعلانات مربوط به لباسشویی سامسونگ در موبایل

به این منظور لازم است که وارد بخش تنظیمات شوید و از طریق قسمت Notifications اعلانات را فعال کنید.

3. کنترل ماشین توسط گوشی

برای دادن دستورات لازم به ماشین لباسشویی سامسونگ کافیست که برنامه SmartThingsرا اجرا کرده و دستگاه خود را برگزینید. اکنون می توانید چرخه شستشو دلخواه را انتخاب کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1403/01/16-12:43

درود بر شما زهرا نیک عزیز

اگر طبق راهنمایی های موجود در مقاله موفق به فعال کردن این مورد نشده اید، ممکن است که دستگاه شما این قابلیت را پشتیبانی نکند.

زهرا نیک
1403/01/15-11:10

لباسشویی الجی ۸ کیلویی اسمارته ولی گزینه ای به نام وای فای نداره چطور فعالش کنم؟