اتصال ساندبار به تلویزیون موجب می شود که کاربر بتواند از صدای باکیفیت در هنگام تماشای تلویزیون لذت ببرد. ساندبار یکی از تجهیزات صوتی است که قابلیت اتصال به تلویزیون را داشته و تجربه بی نظیری از صدا را برای کاربر به ارمغان می آورد. اتصال ساندبار به تلویزیون روش های مختلفی دارد که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم. چنانچه قصد خرید و وصل کردن ساندبار به تلویزیون خود را دارید باید توجه داشته باشید که محل قرارگیری ساندبار باید در نزدیکی تلویزیون باشد، پس پیش از خرید بهتر است در مورد محل قرارگیری آن تصمیم گیری کنید. در صورتی که دستگاه تلویزیون شما به هرمشکل سخت افزاری یا نرم افزاری دچار شد می توانید برای تعمیرات تلویزیون با مرکز زودکمک تماس بگیرید.  

اتصال ساندبار به تلویزیون

اتصال ساندبار به تلویزیون به وسیله HDMI ARC

یکی از بهترین روش های وصل کردن ساندبار به تلویزیون استفاده از HDMI ARC است. فناوری HDMI ARC دارای قابلیت حرکت دو طرفه صدا است و بنابراین صدا می تواند به صورت رفت و برگشتی در کابل حرکت کند. اتصال ساندبار به تلویزیون با استفاده از HDMI Arc یک روش اتصال سیمی بوده و بدین طریق پخش کننده به صورت مستقیم به ساندبار وصل می شود. البته استفاده از این روش در تمامی تلویزیون ها امکان پذیر نبوده و تنها در دستگاه هایی که از فناوری HDMI ARC پشتیبانی می کنند می توانید از این روش اتصالی استفاده نمایید. برای اطمینان از پشتیبانی کردن تلویزیون از این فناوری بهتر است پورت های تعبیه شده در پشت تلویزیون را بررسی کنید. وجود پورت HDMI در میان پورت های ورودی و خروجی نشان از پشتیبانی کردن تلویزیون از این فناوری دارد. نکته ای که باید به آن توجه کنید تفاوت نام HDMI ARC در برندهای مختلف است. این فناوری در تلویزیون های ال جی Simplink، در تلویزیون های شرکت پاناسونیک Viera Link، در تلویزیون سامسونگ Anynet و در تلویزیون های تولید شرکت سونی Bravia Sync نام دارند. برای استفاده از این روش جهت اتصال ساندبار به تلویزیون کافی است طبق روش گفته شده در زیر عمل کنید:

  • ابتدا یک سر کابل HDMI را به ساندبار و یک سر دیگر آن را به پورت مناسب در تلویزیون وصل کنید.
  • حال با استفاده از ریموت کنترل تلویزیون خروجی صدای دستگاه را به سیستم صوتی خارجی تغییر دهید.
  • در ادامه لازم است ARC را فعال نمایید. پس از این مرحله شما قادر خواهید بود که میزان صدای ساندبار خود را از راه دور کنترل کنید.
  • در مرحله بعدی باید به تنظیم صدای ساب ووفر بپردازید. این صدا به صورت پیش فرض در بالاترین حد ممکن تنظیم شده است و شما می توانید آن را به میزان دلخواه خود تنظیم نمایید.
  • خود ساندبار نیز تنظیمات متعددی دارد که می توانید با توجه به محتوای مورد تماشا و همچنین شرایط محیط آنها را تغییر داده و بهینه کنید.

وصل کردن ساندبار به تلویزیون به وسیله Bluetooth

روش دیگری که می توانید برای اتصال ساندبار به تلویزیون استفاده کنید بلوتوث است. روش بلوتوث یک روش بی سیم بوده و در نتیجه کیفیت صدای پخش شده در این روش در مقایسه با HDMI ARC کمتر است. استفاده از بلوتوث برای وصل کردن ساندبار به تلویزیون مزیتی دارد که بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از این روش استفاده کنند. مزیت استفاده از بلوتوث برای برقراری اتصال بین ساندبار و تلویزیون این است که در این روش نیازی به استفاده از سیم و کابل نیست و علاوه بر زیبا و مرتب تر بودن محل قرارگیری دستگاه ها، دیگر محدودیتی از لحاظ طول سیم مورد استفاده نیز وجود ندارد. برای استفاده از این روش مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا دکمه home را روی ریموت کنترل پیدا کرده و آن را فشار دهید.
  • در ادامه گزینه تنظیمات یا همان settings را انتخاب نمایید.

  • پس از وارد شدن به بخش تنظیمات مربوط به صدا گزینه sound output را فعال نمایید.
  • گزینه Bluetooth speaker list را انتخاب نمایید.

وصل ردن ساند بار به تلویزیون

  • در این مرحله باید در میان لیست نشان داده شده به دنبال نام دستگاه ساندبار خود گشته و آن را انتخاب کنید.
  • در نهایت برای فعال کردن ساندبار گزینه pair and connect را بزنید.

نکات جانبی مربوط به اتصال تلویزیون به ساندبار به کمک بلوتوث

چنانچه پس از انجام مراحل بالا اتصال ساندبار به تلویزیون برقرار نشد می توانید عملیات زیر را انجام دهید:

  • یک مرتبه ساندبار را از برق کشیده و آن را مجددا به برق وصل کنید. در ادامه مراحلی که در بالا گفته شد را مجددا اجرا نمایید.
  • زمانی که لیست دستگاه های دارای بلوتوث نشان داده شد تمامی دستگاه ها را از لیست حذف نموده و پس از آن مجددا گزینه جست و جو را انتخاب نمایید.

اتصال یاندبار به تلویزیون

  • اگر پس از وصل کردن ساندبار و تلویزیون باز هم صدا از ساندبار خارج نمی شد بهتر است دکمه Home تلویزیون را زده و سپس وارد بخش تنظیمات شوید. در مرحله بعدی از منوی general گزینه accessibility و در ادامه multi-output audio را انتخاب نمایید.
بیشتر بخوانیم: تعمیر سینما خانگی

اتصال تلویزیون به ساند بار

وصل کردن ساندبار به تلویزیون با استفاده از وای فای

یکی دیگر از روش های بی سیم اتصال ساندبار به تلویزیون استفاده از وای فای است. در این روش لازم است که هر دو دستگاه تلویزیون و ساندبار از وای فای پشتیبانی کنند. برای استفاده از این روش اتصالی کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا باید به دنبال دکمه source ساندبار گشته و آن را فشار دهید. این دکمه یا در روی ریموت کنترل ساندبار تعبیه شده یا در بخش پشتی آن.
  •  گوشی موبایل خود را به همان وای فای که تلویزیون به آن متصل است وصل کنید.

تصال تلویزیون به ساندبار با استفاده از وای فای

  • چنانچه تلویزیون شما سامسونگ است برنامه Samsung smart things را روی گوشی موبایل خود نصب نمایید. در صورتی که از برندهای دیگر تلویزیون استفاده می کنید می توانید از سایر اپلیکیشن هایی که به همین منظور در اینترنت در دسترس هستند استفاده نمایید.
  • اپلیکیشنی که نصب کرده اید را روی گوشی تلفن خود نصب کرده و در ادامه روی علامت بعلاوه (+) ضربه بزنید.
  • گزینه device را انتخاب نمایید.

اتصال تلویزیون به ساندبار با وای فای

  • حال گزینه AV را انتخاب کنید.
  • در لیست نمایش داده شده مدل ساندبار خود را پیدا کرده و روی نام آن ضربه بزنید.
  • در نهایت برای وصل کردن ساندبار به تلویزیون باید گزینه start را انتخاب نموده و صبر کنید تا اتصال برقرار شود.

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر تلویزیون دوو در کوتاه ترین زمان ممکن و در محل شما.

نحوه وصل کردن ساندبار بلوتوثی به تلویزیون فاقد قابلیت بلوتوث

در صورتی که تلویزیون مورد نظر شما از قابلیت بلوتوث پشتیبانی نکند برای اتصال ساندبار به تلویزیون می توانید از روش های جایگزین استفاده نمایید. در ادامه دو روش جایگزین را برای وصل کردن ساندبار به تلویزیون های فاقد قابلیت بلوتوث توضیح داده شده است:

  • وصل کردن تلویزیون های دارای پورت AUX به ساندبار: در صورتی که پورت AUX در پشت تلویزیون شما وجود دارد می توانید با تهیه یک آداپتور بلوتوثی و وصل کردن آن به پورت AUX پشت تلویزیون شرایط را برای وصل کردن ساندبار و تلویزیون فراهم کنید. بدین منظور کافی است آداپتور را روشن کرده و آن را در حالت TX قرار دهید. حال صبر کنید تا دستگاه همگام سازی را انجام داده و صدا از ساندبار پخش شود.
  • اتصال ساندبار به تلویزیون های فاقد قابلیت AUX: چنانچه در پشت تلویزیون پورت AUX را مشاهده نمی کنید باید به دنبال پورت دیگری به نام RCA بگردید. این پورت نیز عملکردی مشابه پورت AUX داشته و می توان از آن برای وصل کردن ساندبار به تلویزیون استفاده کنید. برای استفاده از این روش نیز کافی است یک آداپتور بلوتوثی ساندبار تهیه کرده و آن را به پورت RCA وصل کرده و روی حالت TX قرار دهید.

نحوه وصل کردن ساندبار بلوتوثی به تلویزیون بدون بلوتوث

وصل کردن ساندبار بدون قابلیت بلوتوث به تلویزیون

روش هایی که در قسمت قبل گفته شد مختص وصل کردن ساندبارهای دارای قابلیت بلوتوث به تلویزیون است. اما چنانچه ساندبار شما از قابلیت بلوتوث پشتیبانی نمی کند باید از روش های دیگری جهت اتصال ساندبار به تلویزیون استفاده کنید. بدین منظور ابتدا باید یک رسیور بلوتوثی به جک 3.5 میلی متری خریداری کنید. حال این رسیور را به قسمت جک 3.5 میلی متری در ساندبار وصل کنید. سپس برای وصل کردن ساندبار به تلویزیون کافی است ساندبار را روی حالت RX قرار دهید. در صورتی که ساندبار شما مشکل پیدا کرده و نیاز به کارشناسی تخصصی دارید با واحد تعمیر صوتی تصویری زودکمک تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران