روش های مختلفی برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون وجود دارد که شما می توانید بر اساس شرایط، امکانات و محدودیت های موجود، یکی از آنها را انتخاب و اجرا کنید. اگر تلویزیون شما هوشمند باشد، می توانید اتصال بین این دستگاه و گوشی را از طریق وای فای و به روش بی سیم یا وایرلس انجام دهید. میراکست و انواع کابل هم روش های دیگر برای اتصال موبایل اندرویدی به تلویزیون محسوب می شوند.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

پخش فیلم از گوشی اندروید روی تلویزیون   

پس از اتصال گوشی اندروید به تلویزیون می‌ توانید ویدئوی ذخیره شده در موبایل را از طریق یک نمایشگر بزرگتر مشاهده کنید. البته برای استفاده از این قابلیت باید هر دو دیوایس به شبکه وای فای مشترک متصل باشند. سپس لازم است جهت پخش فیلم مسیر زیر را طی کنید:

مرحله اول

ابتدا وای فای تلفن هوشمند و تلویزیون را فعال نمایید. توجه داشته باشید که برای پخش فیلم نیازی به اتصال به اینترنت ندارید، بلکه تنها فعال بودن وای فای کفایت می ‌کند.

مرحله دوم

در گام بعدی نوار مربوط به نوتیفیکیشن موبایل را در جهت پایین بکشید. سپس وارد قسمتSmartview  یا Cast شوید. دقت کنید که گزینه Smartview فقط در گوشی های سامسونگ وجود دارد.

مرحله سوم

اکنون به صفحه جدیدی هدایت می‌ شوید. باید در این صفحه به دنبال نام تلویزیون خود بگردید و آن را برگزینید. منتظر بمانید تا اتصال بین دو دستگاه برقرار شود تا بتوانید محتوای ویدئویی ذخیره شده در موبایل را در پنل بزرگ تلویزیون ببینید.

بیشتر بخوانید: تبدیل تلویزیون هوشمند به معمولی

اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از دانگل

یکی از روش‌ های کاربردی برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون استفاده از دانگل است. اگر تلویزیون شما هوشمند نیست به راحتی می ‌توانید با تهیه یک رابط بی سیم با قابلیت کستینگ آن را به تلفن همراه متصل کنید. دانگل‌ ها در انواع مختلفی در بازار مصرف موجود هستند که از جمله مهم‌ ترین آن هاChromecast  و Anycast می ‌باشند. نحوه متصل کردن این دو دانگل به تلویزیون مطابق زیر است:

دانگل Chromecast

کروم کست ها‌ توسط کمپانی گوگل طراحی و ساخته می شوند. این آداپتورها دارای یک سر HDMI یا USB هستند که می توانید آن را به تلویزیون متصل کنید. پس از این کار قابلیت کستینگ یا همان اشتراک گذاری تصویر برای شما فراهم می شود.

دانگل AnyCast

دانگل AnyCast یکی دیگر از تجهیزاتی است که در بازارهای داخلی ایرانی موجود است. برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون غیر هوشمند از طریق AnyCast نخست باید دانگل را به درگاه HDMI تلویزیون اتصال دهید. ناگفته نماند کابل USB برق مورد نیاز دانگل را تامین می‌ کند، لذا باید آن را به پورت USB تلویزیون متصل نمایید. سپس تنظیمات ورودی تصویر را روی پورت HDMI تغییر دهید.

البته در برخی از مدل‌ های جدید AnyCast لازم است نرم‌ افزاری را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا امکان اتصال فراهم شود. ممکن است مراحل اتصال دانگل به تلویزیون با توجه به مدل دستگاهی که خریده‌ اید، متفاوت باشد. از این رو بهتر است راهنمای سایت سازنده محصول را دانلود نموده و آن را به دقت مطالعه کنید.

اتصال تلویزیون به گوشی اندروید با میراکست

1-            کلید هوم کنترل را بزنید.

2-            آیکون Divice connector را انتخاب کنید.

3-            Screen share  را در منوی گوشی بزنید.

4-            گزینه  Miracast وSTART    را انتخاب کنید.

5-            Miracast   را در گوشی اجرا کرده و نام تلویزیون را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای اتصال آیفون به تلویزیون

اتصال موبایل اندرویدی به تلویزیون با کابل و رابط های MHL یا SlimPort

1-            گوشی را به آداپتور MHL یا SlimPort وصل کنید.

2-            گوشی را با استفاده از کابل های MHL یا SlimPort به تلویزیون وصل کنید.

3-            به این ترتیب محتوای گوشی در صفحه تلویزیون نمایش داده می شود.

وصل کردن گوشی اندروید به تلویزیون با WiFi Direct

1-            گزینه Wi-Fi را در منوی تنظیمات تلویزیون انتخاب کنید.

2-            Wi‑Fi Direct  را انتخاب کنید.

3-            در فهرستی که نمایش داده شد، گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا تصویر گوشی در تلویزیون، نمایش داده شود.

فیلم آموزش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

حجم ویدئو: 29.6MB
مدت زمان ویدئو: 00:00:57
موضوع ویدئو: روش های اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/07/08-15:45

درود بر شما مهتاب عزیز

 

اگر تمامی مراحل گفته شده را انجام داده اید و مشکل دستگاه شما برطرف نشده است باید از متخصص تعمیرات تلویزیون کمک بگیرید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر نیز می توانید با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

مهتاب
1402/06/10-18:48

سلام من همه ترفند هارو رفتم اما بازم گوشیم به تلوزیون وصل نمیشه باید چیکار کنم ؟