تعمیر فن کامپیوتر

فن کامپیوتر از قطعاتی است که به سرویس و تعمیر دوره‌ ای مشخص نیاز دارد. بی ‌توجهی نسبت به تعمیر فن کامپیوتر، سبب بروز اشکال در این قطعه و افت کیفی عملکرد آن می‌گردد. در صورت خرابی فن و افت کیفی عملکرد آن، این قطعه دیگر قادر به تهویه هوای درون کامپیوتر نخواهد بود. در نتیجه، دمای قطعات موجود در کیس کامپیوتر افزایش یافته و موجب بروز خرابی و اشکال در این قطعات می شود. از این رو، کارشناسان تعمیرات کامپیوتر توصیه می‌کنند خرابی‌ های مرتبط با فن کامپیوتر جدی گرفته شده و در اسرع وقت برطرف گردند. در ادامه، فرآیند تعمیر و تعویض فن کامپیوتر را بررسی می کنیم.

در صورتی که شما نیز با مشکل و اختلال در عملکرد فن سیستم خود مواجه شده اید، می توانید تعویض یا تعمیر فن کامپیوتر خود را به کارشناسان مجرب تعمیرات کامپیوتر در تهران زودکمک بسپارید.

تعمیر فن کامپیوتر

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر مادربرد به صورت کاملا تخصصی، فقط در زودکمک. 

نشانه های خرابی و نیاز به تعمیر فن کامپیوتر

در این بخش به علائمی که نشان دهنده اختلال در این قطعه می باشند و منجر به نیاز به تعمیر تخصصی فن کامپیوتر می شوند اشاره می کنیم. این نشانه ها عبارتند از:

  • شنیده شدن صداهای غیرمعمول از کامپیوتر

  • داغ شدن بیش از حد کامپیوتر

  • آهسته یا متوقف شدن چرخش فن

  • بروز خرابی های مکرر در کامپیوتر

در ادامه، هر یک از این علائم را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر پاور کامپیوتر خودت رو به زودکمک بسپار. 

 شنیده شدن صداهای غیرمعمول از کامپیوتر

شنیده شدن صداهای غیرمعمول از سیستم، می تواند یکی از هشدارهای نیاز به تعمیرات تخصصی فن کامپیوتر باشد. در صورتی که صداهای خراش، تق تق یا وزوز را از سیستم خود شنیدید، این مورد می تواند نشانه ای از خرابی فن باشد. این صداها می توانند ناشی از فرسوده شدن یاتاقان های فن یا وجود مانعی در چرخیدن فن باشد، که در این صورت لازم است که نسبت به تعمیر یا تعویض فن کامپیوتر اقدام کرد.  

داغ شدن بیش از حد کامپیوتر

بالا رفتن بیش از حد دمای کامپیوتر می تواند از علائم دیگر نشان دهنده نیاز به تعمیر فن کامپیوترو خرابی این قطعه باشد. وظیفه اصلی فن خنک کردن قطعات است، بنابراین اگر به درستی کار نکند، ممکن است دمای داخل کامپیوتر افزایش پیدا کند.

آهسته یا متوقف شدن چرخش فن

در صورتی که متوجه شدید فن سیستم با سرعت کمتری نسبت به حد معمول می چرخد یا به طور کلی از چرخش ایستاده است، لازم است که نسبت به تعمیر یا عوض کردن فن کامپیوتر خود اقدام کنید.

بروز خرابی های مکرر در کامپیوتر

پیشتر گفتیم که فن به خنک کردن قطعات داخلی کیس کمک می کند. لذا در صورت بروز اختلال در عملکرد این قطعه، ممکن است با خرابی های مکرر و پی در پی قطعات مختلف کامپیوتر مواجه شوید. چرا که بالا رفتن دمای داخلی کیس موجب آسیب رسیدن به قطعات سیستم می شود. بنابراین در این مواقع نیز ممکن است که به تعمیر فن کامپیوتر نیاز باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک روش بررسی دمای کارت گرافیک کامپیوتر رو اینجا یاد بگیر. 

تعویض فن کامپیوتر

تعویض فن کامپیوتر در مواقعی انجام می گیرد که تعمیر فن امکان پذیر نباشد. مراحل عوض کردن فن کامپیوتر عبارتند از:

  • شناسایی نوع و اندازه فن

  • تهیه کردن فن جدید

  • خاموش کردن و از برق کشیدن سیستم

  • باز کردن قاب کیس کامپیوتر

  • جدا کردن فن قدیمی و نصب فن جدید در کیس

  • بستن مجدد قاب کیس

  • روشن کردن کامپیوتر و تست آن با فن جدید

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران