امروزه با فراگیر شدن استفاده کودکان از گوشی های هوشمند و همچنین لپ تاپ ها، نگرانی والدین نیز بیشتر شده است به طوری که والدین بیش از پیش به دنبال ابزارهای مراقبت از کودکان در اندروید و ویندوز هستند. ابزارهای مراقبت از کودکان در اندروید و ویندوز در واقع به والدین کمک می کند که بتوانند فرزند خود را به صورت آنلاین و آفلاین تحت نظر داشته باشند. بدین ترتیب با کنترل والدین در اندروید خیال آنها از بابت این که فرزندشان محتوایی نامناسب سن خود را مشاهده کند راحت خواهد شد. البته برنامه های کنترل کودکان در اندروید و ویندوز قابلیت های دیگری نیز دارد که آنها را محبوب کرده است. به عنوان مثال با استفاده از برنامه های مراقبت از کودکان در ویندوز و اندروید والدین می توانند محل فیزیکی فرزند خود را مشاهده کنند و این مساله باعث می شود که از امنیت وی نیز اطمینان کامل داشته باشند. این نرم افزارها حتی این قدرت را در اختیار والدین قرار می دهد که میزان استفاده فرزندشان از گوشی یا لپ تاپ را کنترل کنند. در این مقاله به بررسی برخی از این برنامه ها خواهیم پرداخت. در صورتی که گوشی شما نیاز به هرگونه تعمیراتی داشت می توانید برای انجام آن به مرکز زودکمک مراجعه نمایید.

مشاوره آنلاین در زودکمک

بهترین برنامه های مراقبت از کودکان در اندروید و ویندوز

یکی از نکاتی که درباره ابزارهای مراقبت از کودکان در اندروید و ویندوز لازم است بدانید این است که اگرچه تعداد فراوانی از این برنامه ها امروزه موجود و در دسترس هستند، اما همه آنها لزوما تمامی قابلیت ها را ندارند. به عنوان مثال در برخی از ابزارهای مراقبت از کودکان در ویندوز و اندروید امکان مشاهده پیام های متنی دریافت شده در گوشی فرزند نیز امکان پذیر است در حالی که در سایر برنامه های کنترل والدین در اندروید و ویندوز این قابلیت وجود ندارد. برای برقراری ارتباط بهتر با فرزندتان نیز توصیه می شود که پیش از نصب برنامه های کنترل والدین در ویندوز و اندروید با کودکان خود صحبت کرده و بایدها و نبایدهای استفاده از این دستگاه های هوشمند را برای آنها به صورت شفاف توضیح دهید.

در ادامه نیز آنها را از کنترل گوشی یا تبلتشان مطلع نمایید. البته برخی از برنامه های کنترل کودکان در اندروید و ویندوز قابلیت اجرای مخفیانه نیز دارند، اما بهتر است بدانید که اصل این برنامه ها و استفاده از آنها به معنی مخفی کاری و تجاوز به حریم کودکان و سایر افراد است و استفاده از آن توصیه نمی شود زیرا باعث از بین رفتن حس اعتماد بین افراد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: عیب یابی تخصصی موبایل

مراقبت از کودکان در اندروید

برنامه کنترل کودکان در اندروید Net Nanny

می توان گفت که هیچ سرویس کاملی برای مراقبت از کودکان در اندروید وجود ندارد، اما Net Nanny قطعا یکی از بهترین ها در این زمینه است. این ابزار برای هر دو سیستم عامل Android و ios در دسترس بوده و بر روی تبلت های کیندل فایر آمازون، ویندوز، مک و دستگاه های سیستم عامل Chrome که از Google Play پشتیبانی می کنند نیز قابل استفاده است. این برنامه کنترل کودکان در اندروید و ios می تواند موقعیت مکانی فرزند شما را ردیابی کرده و علاوه بر آن امکان کنترل هزینه ها و برنامه ها را نیز در هر دو سیستم عامل فراهم می کند.

 با استفاده از نسخه iOS این ابزار کنترل والدین در اندروید والدین این امکان را خواهند داشت که اغلب برنامه های مورد نظر خود را مسدود کنند، در حالی که در ورژن اندروید اجازه مسدود کردن تمامی برنامه های مورد نظر خود را خواهید داشت. علاوه بر این، Net Nanny اخیرا قابلیتی اضافه کرده است که به وسیله آن والدین می توانند در شبکه های اجتماعی نظیر Instagram، TikTok و YouTube نیز کودکان خود را تحت نظر داشته باشند. تنها قابلیتی که این برنامه کنترل کودکان در ios و اندروید ندارد، نظارت بر تماس ها و پیام ها در گوشی مورد نظر است.

مراقبت از کودکان در ویندوز

برنامه کنترل والدین در اندروید و ویندوز Norton Family

برنامه کنترل والدین Norton Family یک ابزار قدرتمند برای مدیریت و کنترل فعالیت های آنلاین فرزندان است. این برنامه امکانات متنوعی از جمله فیلترینگ محتوا، ردیابی مکان، محدود کردن زمان استفاده از دستگاه ها و همچنین مسدود کردن برنامه ها را فراهم می کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار مراقبت از کودکان در اندروید و ویندوز این است که والدین می توانند از طریق وب سایت مربوط به برنامه، تنظیمات و کنترل های خود را انجام دهند. این برنامه مراقبت از کودکان در ویندوز و اندروید بر روی انواع دستگاه ها از جمله Windows PC، iOS و Android قابل استفاده بوده و والدین می توانند از طریق برنامه های تلفن همراه یا وب سایت مربوطه، به راحتی فعالیت های آنلاین فرزندان خود را مدیریت کنند. این برنامه کنترل کودکان در اندروید و ویندوز همچنین قابلیت های مفید دیگری مانند محدودیت زمان روشن بودن صفحه نمایش، دسترسی و کنترل برنامه های خاص، فیلترهای محتوای بزرگسالان و ردیابی مکان را نیز ارائه می دهد.

برنامه کنترل والدین در اندروید و ویندوز Kaspersky Safe Kids

برنامه کنترل والدین در اندروید Kaspersky Safe Kids یک ابزار کاربردی و موثر است که به والدین این امکان را می دهد تا فعالیت های دیجیتال فرزندان خود را مدیریت کنند. این ابزار در کامپیوترها و لپ تاپ های شخصی ویندوز و مک و همچنین در تلفن های هوشمند امکان اجرا شدن دارد. عملکرد این برنامه بدین صورت است که با ارائه برنامه هایی به والدین کمک می کند تا بتوانند محتوای آنلاین نامناسب را فیلتر کرده، زمان استفاده از دستگاه های الکترونیکی را محدود کرده، و همچنین بر اطلاعات آنلاین فرزندان خود نظارت داشته باشند.

از طریق امکاناتی مانند مسدودسازی وب سایت ها، تعیین زمان استفاده، و نمایش گزارش های جزئی درباره فعالیت های آنلاین، برنامه مراقبت از کودکان در اندروید Kaspersky Safe Kids به والدین اعتماد می دهد که فرزندانشان در محیط امن و سالمی در دنیای دیجیتال فعالیت می کنند. این ابزار کنترل کودکان در اندروید همچنین امکاناتی نظیر مدیریت دسترسی به برنامه ها و بازی ها، ردیابی مکان، و هشدارهای فوری را نیز ارائه می دهد، که موجب کمک به والدین برای حفظ کنترل و نظارت بر تجربه آنلاین فرزندان خود می شود. این برنامه مراقبت از کودکان در ویندوز و اندروید در سیستم عامل iOS نیز قابل اجرا شدن است. در ادامه لازم به یاد آوری است که تعمیرات حرفه ای لپ تاپ در زودکمک همراه با گارانتی به شما ارائه می گردد.

برنامه مراقبت از کودکان در ویندوز و اندروید Qustudio

Qustodio یک نرم افزار چند قابلیتی است که برای سیستم عامل های Mac، رایانه های شخصی با سیستم عامل ویندوز، دستگاه های iOS و اندروید، تبلت های Amazon Fire، و در نهایت از فوریه 2021، Chromebook عرضه شده است. این ابزار مراقبت از کودکان در اندروید و ویندوز به والدین این امکان را می دهد که زمان استفاده از برنامه ها و دستگاه های خاص فرزندان خود را محدود کرده و نظارت دقیقی بر فعالیت های آنلاین آنها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: تعمیر تبلت ، تحویل فوری در محل

در این برنامه مراقبت از کودکان در ویندوز و اندروید قابلیت ردیابی مکان نیز برای دستگاه های iOS و اندروید در دسترس است و این امکان را فراهم می کند که بتوانید متوجه شوید که فرزندانتان در یک زمان کجا هستند. این سرویس فیلتر کردن وب را در دستگاه های iOS با قدرت بیشتری انجام می دهد، درحالی که نظارت بر متن و تماس فقط در دستگاه های اندروید فعال است. یکی از نقاط ضعف این ابزار کنترل کودکان در اندروید، ویندوز و آی او اس می تواند هزینه بالای آن باشد (تقریباً 138 دلار در سال)، اگرچه برخی اوقات کاربران با فعال کردن تخفیف 10 درصدی به آن دست پیدا می کنند.

کنترل کودکان در اندروید

ابزار کنترل کودکان در اندروید و آی او اس OurPact

برنامه کنترل والدین در اندروید و آی او اس Screen Time یک ابزار مفید برای مدیریت زمان استفاده از صفحه نمایش و کنترل برنامه ها بر روی دستگاه های همراه با سیستم عامل Android و iOS است. این برنامه مراقبت از کودکان در اندروید و آی او اس به والدین اجازه می دهد تا زمان استفاده از دستگاه و برنامه ها را محدود کرده و فعالیت های آنلاین فرزندان خود را تحت نظر داشته باشند. همچنین، امکاناتی مانند ردیابی موقعیت مکانی و فیلترینگ وب نیز در این برنامه گنجانده شده است. از طریق Screen Time، والدین می توانند الگوهای استفاده از دستگاه را مشاهده کرده و بهترین روش های مدیریت زمان آنلاین فرزندان خود را پیدا کنند. این برنامه کنترل کودکان در اندروید و iOS امکانات مفیدی را برای کنترل والدین فراهم می کند و به والدین کمک می کند تا با مراقبت از کودکان خود، فعالیت های آنلاین فرزندان خود را بهبود بخشیده و آنها را در مسیر استفاده بهینه از فضای مجازی هدایت کنند.

برنامه کنترل کودکان در اندروید ESET

این برنامه مراقبت از کودکان در اندروید تنها بر روی همین سیستم عامل فعال بوده و به یک پلتفرم واحد متصل می شود. تنها محدودیتی که این ابزار کنترل والدین در اندروید دارد عدم امکان کنترل پیامک ها یا مسدود کردن شماره در گوشی مورد نظر است. البته یکی دیگر از مواردی که در این ابزار کنترل کودکان در اندروید باید بدانید این است که سرویس ردیابی موقعیت مکانی و کنترل دستگاه در نسخه رایگان این برنامه وجود نداشته و برای استفاده از آن باید هزینه اشتراک پرداخت کنید. روند انجام کار بدین صورت است که در صورت تمایل این سرویس در ابتدا به مدت دو هفته به صورت آزمایشی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و پس از آن برای ادامه دسترسی به سرویس باید هزینه اشتراک یک سال که برابر با 30 دلار است را پرداخت نمایید. همین مساله باعث شده که بسیاری از افراد ترجیح دهند که به جای استفاده از این برنامه به سایر برنامه های کنترل کودکان که رایگان بوده یا هزینه کمتری دارند روی بیاورند.

برنامه کنترل کودکان در اندروید PLCspy

این ابزار مراقبت از کودکان در اندروید که برای کودکان 2 تا 8 سال معرفی شده یکی از بهترین برنامه ها برای والدین ایرانی در این زمینه است. امکانات این ابزار کنترل والدین در اندروید آنقدر جذاب و ساده است که بسیاری از والدین ایرانی را به خود جذب کرده است. در این برنامه مکان ردیابی موقعیت مکانی کودک به همراه تاریخچه مکانی او فراهم است. علاوه بر آن با استفاده از این ابزار والدین قادر خواهند بود که وب سایت های مختلف را دسته بندی کرده و با قرار دادن آنها در دسته نامناسب فرزند خود را از دسترسی به آنها بازدارند. یکی دیگر از ویژگی های جذاب این برنامه این است که امکان فیلتر کردن نتایج جست و جو نیز در آن وجود دارد. می توان گفت این ابزار یکی از ابزارهای عالی در زمینه کنترل کودکان در اندروید است که ویژگی هایی نظیر ردیابی مکانی، مسدود کردن برنامه ها، فیلتر کردن وب سایت ها، نظارت بر متن شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست را برای والدین کودکان 2 تا 8 ساله فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل باز نشدن برنامه های دانلود شده در لپ تاپ

کنترل والدین در اندروید

برنامه مراقبت از کودکان در ویندوز Salfeld Child Control

پس از بررسی نرم افزارهای مراقبت از کودکان در اندروید، این بار نوبت یک برنامه مخصوص لپ تاپ و کامپیوتر می رسد. نرم افزار Salfeld child contorl یکی از برنامه های بسیار قوی در زمینه مراقبت از کودکان در ویندوز است که آپدیت های جدیدی نیز ارائه داده است. با استفاده از این ابزار والدین می توانند با خیال راحت لپ تاپ یا کامپیوتر را در اختیار فرزندان خود قرار دهند بدون اینکه نگرانی از بابت محتوای نامناسب داشته باشند. با استفاده از این برنامه والدین قادر خواهند بود که ساعت های استفاده از دستگاه را برای کودکان محدود کنند یا تنها در ساعت های خاصی اجازه دسترسی به کامپیوتر را به کودکان بدهند. علاوه بر این امکان فیلتر کردن سایت های غیرمجاز و غیراخلاقی نیز در این برنامه وجود دارد. از دیگر قابلیت های این ابزار می توان به جلوگیری از دسترسی کودکان به برخی فولدرها و فایل های خاص، گزارش گیری از میزان و نحوه استفاده از کودکان از کامپیوتر، نمایش تمام فعالیت های انجام شده توسط کودک، تنظیم زمان قطع شدن اینترنت و خاموش شدن دستگاه، تنظیم بازه زمانی مجاز برای استفاده از یک برنامه یا بازی خاص، امکان استفاده در کامپیوترهای چندکاربره، امکان کنترل از راه دور و همچنین ایجاد محدودیت در حجم دانلود اشاره کرد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران