معرفی بهترین دستگاه های ماینر

بهترین دستگاه های ماینر با حل معادلات ریاضی به استخراج بیت کوین می پردازند. وارد شدن به دنیای ارزهای دیجیتال یکی از روش های نوین کسب درآمد است که در سال های اخیر به شدت ترند شده است. ماین کردن یا استخراج ارزهای دیجیتال تنها یکی از روش های کار در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال است که برای آن باید دستگاه ماینر در اختیار داشته باشید. از آنجا که انتخاب بهترین ماینر کار راحتی نیست بسیاری از کسانی که قصد وارد شدن به این بازار را دارند برای خرید بهترین دستگاه های ماینر دچار سردرگمی می شوند. پیش از آن که اقدام به خرید دستگاه ها ی ماینر کنید بهتر است کمی اطلاعات در این حوزه کسب کنید تا بتوانید با دید باز یک تصمیم درست بگیرید. دستگاه های ماینر در ایران تا سال 1398 به راحتی فعالیت می کردند و هیچ منع قانونی درباره استفاده از این دستگاه ها وجود نداشت. اما در خرداد ماه سال 1398 مقامات قضایی شروع به اعمال محدودیت هایی درباره استفاده از این دستگاه ها کردند و در نهایت تا پایان تابستان همان سال تعداد بسیار زیادی از دستگاه های ماینر در کشور توقیف شد. امروزه اما تمام دستگاه های ماینر در ایران برای فعالیت نیاز به مجوز وزارت صنعت و معدن دارند.

بهترین دستگاه های ماینر

مروری بر بهترین دستگاه های ماینر در ایران

در این بخش به بررسی برخی از بهترین دستگاه های ماینر موجود در ایران می پردازیم.

بهترین دستگاه های ماینر

Whatsminer M30S

این دستگاه که در اکتبر سال 2020 به بازار عرضه شد در لیست بهترین ماینرهای موجود در ایران معرفی می شود. این ماینر سخت افزاری است که نیاز به کامپیوتر یا نرم افزار میزبان ندارد و ولتاژ ورودی حداقل 200 ولت و حداکثر 240 ولت را پشتیبانی می کند.

یکی از مزیت های این دستگاه گارانتی آن است که تا 180 روز اعتبار دارد. البته باید توجه داشته باشید که چنانچه خریدار بدون اینکه دستگاه ایرادی داشته باشد تصمیم به عودت دستگاه بگیرد تنها60 درصد از مبلغ خرید به خریدار بازگردانده می شود.

از مشخصات دیگر این دستگاه می توان به نرخ هش 90 تراهش بر ثانیه و توان مصرفی 3600 وات اشاره کرد. چنانچه قصد خرید این دستگاه را دارید بهتر است بدانید که این ماینر در دمای بین 5 تا 35 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد خود را دارد. پس اگر می خواهید از این ماینر حداکثر بهره وری را داشته باشید باید دمای مناسب برای عملکرد آن را نیز فراهم کنید.

✅ تعمیر پاور ماینر به صورت تخصصی با زودکمک. 

Whatsminer M31S

این دستگاه که به گفته برخی بهترین ماینر از برند MicroBT است در سال 2020 به بازار عرضه شده است. این مورد یکی از بهترین دستگاه های ماینر میان رده است که قدرتی برابر با 70 تراهش بر ثانیه دارد. وزن این دستگاه برابر با 12.5 کیلوگرم بوده و توان آن نیز 3220 وات است. محدوده دمای این ماینر بین 5 تا 40 درجه سانتیگراد متغیر است و شرکت سازنده برای خنک کردن دستگاه 2 فن در آن تعبیه کرده است.

میانگین قیمت این ماینر به دلار برابر با 1399 دلار و درآمد آن در سال برابر با ۰.۱۶۷۱۹۴۳۳ بیت کوین است. با این حساب بدون در نظر گرفتن هزینه های مکان و همچنین دستگاه های خنک کننده، نرخ بازگشت سرمایه در این مدل برابر با یک سال و ده ماه است.

Bitmain Antminer S7

این دستگاه که یکی از بهترین دستگاه های ماینر است جزو آخرین نسلی است که بیت کوین را از بیت مین استخراج می کند. اگرچه این دستگاه جزو بهترین ماینرها بوده و مزیت های فراوانی دارد، اما نباید از مصرف بالای برق آن چشم پوشی کرد.

بنابراین در صورتی که قصد خرید این دستگاه را دارید باید خود را برای پرداخت هزینه ولتاژ بالای برق آماده کنید. در این دستگاه منبع تغذیه همراه با خود ماینرها است و دیگر نیازی به خرید منبع تغذیه به صورت جداگانه وجود ندارد. نرخ هش در این ماینر 95 تراهش بر ثانیه بوده و مصرف برقی برابر با 3250 وات دارد.

اگرچه این دستگاه ماینر در محدوده دمایی 5 تا 40 درجه بهترین عملکرد را دارد، اما لازم است توجه داشته باشید که این میزان مصرف برق در دمای اتاق یعنی 25 درجه سانتیگراد یا 77 درجه فارنهایت است و در شرایط دمایی دیگر می تواند متفاوت باشد.

استفاده از این دستگاه به ازای هر کیلووات بر ساعت 0.12 دلار است. برای راه اندازی این ماینر نیاز به یک رابط کاربری گرافیکی MinerLink دارید و با داشتن اعتبار استخر استخراج می توانید به شروع عملکرد استخراج بپردازید.

+AntMiner L3

در صورتی که به دنبال سریع ترین دستگاه های ماینر برای استخراج می گردید این دستگاه قطعا یکی از آنهاست. این ماینر یک کنترل پنل داخلی دارد و بنابراین در صورت استفاده از آن نیاز به کامپیوتر میزبان جداگانه ندارید. مصرف برق در این مدل 800 وات بوده و دستگاه یک کانکتور PCI Express نیز دارد.

بهترین ماینر

Antminer D3

زمانی که صحبت از بهترین دستگاه های ماینر می شود قطعا باید انتظار دیدن دستگاه  Antminer D3 را نیز در این لیست داشته باشیم. این دستگاه در واقع بهترین ماینر برای استخراج بیت کوین Dash است. البته بسیاری از ماینرها از این سخت افزار برای استخراج دش کوین و در نهایت تبدیل آن به بیت کوین استفاده می کنند.

ابعاد این دستگاه برابر با 320 × 130 × 190 میلی متر بوده و همین مساله موجب می شود تا در صورت داشتن چند دستگاه ماینر کاربر بتواند چیدمان دستگاه های خود را در فضایی کم و بهینه داشته باشد. در این دستگاه ماینر تمامی کانکتورهای PCIe روی یک برد هش به PSU متصل می شوند.

نرخ هش در این دستگاه برابر با 19.3 گیگاهش بر ثانیه است که البته می تواند در بازه 5% نیز تغییر مثبت یا منفی داشته باشد. توان مصرفی دستگاه Antminer D3 در دمای 25 درجه سانتیگراد برابر با 1200 وات بوده که با راندمان 93 درصد فعالیت می کند. قیمت دلاری این دستگاه ماینر برابر با 249.95 دلار است و برای فعالیت نیاز به منبع تغذیه جداگانه دارد.

Antminer S19 Pro

این دستگاه که توسط برند Bitmine تولید شده یکی از دستگاه های پرچم دارد شرکت بیت مین بوده و به سرعت به یکی از بهترین ماینرها در بین کاربران تبدیل شد. قیمت دلاری این دستگاه برابر با 2330 دلار بوده و قدرت آن نیز 110 تراهش بر ثانیه است.

ابعاد این ماینر برابر با 195 × 290 × 370 میلی متر بوده و صدایی برابر با 81 دسیبل دارد. این دستگاه با برق 220 ولت سازگاری داشته و توان مصرفی آن برابر با 3250 وات است. وزن این مورد از بهترین دستگاه های ماینر برابر با 15 کیلوگرم بوده و حداکثر دمای قابل تحمل آن 40 درجه سانتیگراد است. اگرچه 4 فن در این دستگاه تعبیه شده، اما باید به دمای دستگاه و محیط توجه کنید تا از 40 درجه بالاتر نرود.

از آنجا که درآمد این دستگاه در حدود ۰.۲۶۲۷۲۷ بیت کوین در سال است، نرخ بازگشت سرمایه در آن تقریبا برابر با یک سال و نه ماه است. البته توجه داشته باشید که در هنگام محاسبه نرخ بازگشت سرمایه تنها هزینه خرید دستگاه محاسبه شده و هزینه های جانبی نظیر هزینه مکان نگهداری، دستگاه های خنک کننده و مواردی از این دست در این محاسبه در نظر گرفته نشده است.

بهترین ماینر در ایران

T3 43T Innosilicon

یکی دیگر از گزینه های موجود در لیست بهترین دستگاه های ماینر دستگاه T3 43T است که توسط برند اینوسیلیکون تولید شده و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. قدرت این دستگاه برابر با 43 تراهش بر ثانیه بوده و مصرف برقی معادل 2100 وات دارد. یکی دیگر از مواری که موجب شده این دستگاه در رده بهترین ماینرها قرار گیرد وزن کم (در حدود 10 میلوگرم) آن است.

اگرچه این دستگاه معایبی نیز دارد که از آن جمله می توان به هزینه نسبتا زیاد در مقایسه با سایر دستگاه های هم رده و با توجه به درآمد بیت کوین آن اشاره کرد. این دستگاه 3599 دلار قیمت داشته و نرخ تولید بیت کوین در آن برابر با ۰.۱۰۲۷۲۳۱۷ است . البته نرخ بازگشت سرمایه در این مدل یک سال و هشت ماه است که نسبت به سایر دستگاه ها عدد مناسبی است.

دستگاه Avalon 1166

دستگاه Avalon 1166 نیز یکی دیگر از موارد لیست بهترین دستگاه های ماینر است که توسط برند کنان به بازار عرضه شده است. این دستگاه که یکی از بهترین ماینرها است نسبت به دستگاه های دیگر تا حدودی جدیدتر بوده و 12.8 کیلوگرم وزن دارد. قدرت این دستگاه برابر با 56 تراهش بر ثانیه است و توان مصرفی در حدود 3192 وات دارد.

شرکت تولید کننده 4 فن درون این دستگاه تعبیه کرده که وظیفه خنک کردن آن را بر عهده دارند. حداکثر دمای قابل تحمل این دستگاه 35 درجه سانتی گراد است. این دستگاه 1480 دلار قیمت داشته و درآمد آن برابر با ۰.۱۳۳۷۷۲۵۰ بیت کوین در سال است. نرخ بازگشت سرمایه در این دستگاه 2 سال و چهار ماه است.

بیشتر بخوانید: تعمیر دستگاه ماینر

معرفی بهترین ماینرها

بهترین ماینرها در مقیاس صنعتی

در ادامه این بخش به معرفی چند دستگاه استخراج ارز دیجیتال که در مقیاس صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند خواهیم پرداخت. این ماینرها در واقع بهترین دستگاه های ماینر در مقیاس صنعتی هستند.

  • Bitmain Antminer S17 +: که قدرت آن برابر با 73 تراهش بر ثانیه بوده و 2920 وات نیز میزان مصرف برق در آن است.

  • Bitmain Antminer S17 Pro: در این دستگاه که یکی از بهترین ماینرها در مقیاس صنعتی است قدرت برابر با 53 تراهش بر ثانیه و مصرف برق نیز 2094 وات است.

  • Innosilicon ASIC Miner T3 +: این ماینر قدرتی برابر با 52 تراهش بر ثانیه و مصرف برقی معادل 2100 وات دارد.

  • Micro BT Whatsminer M20 S: با 68 تراهش بر ثانیه قدرت و مصرف برق 3360 وات

  • Ebit E12 +: که قدرت آن برابر با 50 تراهش بر ثانیه بوده و مصرف برق نیز در آن 2500 وات است.

  • Avalon Miner 1066 50TH Canaan ASIC: همانطور که از نام این دستگاه نیز مشخص است قدرتی برابر با 50 تراهش بر ثانیه داشته و مصرف برق آن برابر با 3250 وات است.

  • bitmain Antminer T17 +: با قدرت 64 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 3200 وات

  • Micro BT Whatsminer M21 S: آخرین مورد از بهترین دستگاه های ماینر نیز قدرتی برابر با 56 تراهش بر ثانیه داشته و معادل 3360 وات نیز برق مصرف می کند.

3 تا از بهترین ماینر های 2024

Innosilicon A11 Pro

Innosilicon A11 Pro یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ماینر در سال 2024 است که به‌طور خاص برای استخراج اتریوم طراحی شده است. این دستگاه با قدرت پردازش 2000 MH/s و مصرف انرژی 2200 وات، کارایی بسیار بالایی در استخراج اتریوم دارد. طراحی بهینه و تکنولوژی پیشرفته آن، موجب کاهش حرارت و افزایش دوام دستگاه می‌شود.

همچنین، A11 Pro به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌راحتی با هزینه‌های انرژی کمتر، استخراج بیشتری انجام دهند. با توجه به روند افزایش قیمت اتریوم، این ماینر می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای ماینرهای حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران باشد که به دنبال بازدهی بالا هستند.

MicroBT WhatsMiner M50S

MicroBT WhatsMiner M50S یکی دیگر از دستگاه‌های برتر در سال 2024 است که با قدرت پردازش 126 TH/s و مصرف انرژی 3300 وات عرضه می‌شود. این ماینر با توجه به فناوری نوآورانه خود، به کاربران امکان می‌دهد تا به‌صورت کارآمدتر و با هزینه‌های کمتری نسبت به رقبای خود، بیت‌کوین استخراج کنند.

طراحی جمع‌وجور و صدای کم این دستگاه، آن را به انتخابی مناسب برای کار در خانه یا دفاتر تبدیل کرده است، به‌طوری که ماینرها می‌توانند بدون مزاحمت به فعالیت خود ادامه دهند.

Bitmain Antminer E9

 Bitmain Antminer E9 یک دستگاه ماینر جدید و پیشرفته برای استخراج اتریوم است که در سال 2024 معرفی شده است. این دستگاه با قدرت پردازش 3 GH/s و مصرف انرژی 2250 وات، به‌خوبی توانسته است نیازهای ماینرهای اتریوم را برآورده کند.

E9 همچنین از فناوری‌های نوین برای کاهش حرارت و افزایش کارایی استفاده می‌کند، که باعث می‌شود کاربران بتوانند در مدت زمان طولانی‌تری به استخراج بپردازند. با توجه به روند رو به رشد بازار اتریوم، این دستگاه به یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

Person
زودکمک
1403/01/12-14:17

درود بر شما صادق محمدیان آرمات

شما می توانید با توجه به نیاز خود و ویژگی های هر یک از این دستگاه ها یکی از مدل ها را انتخاب کنید.

 

Person
صادق محمدیان آرمات
1403/01/09-05:18

آخرین پشنهاد شما در بهترین ها امتیازی که بهش میدین کدوم ایدآل تره یعنی اول تون کدومه؟؟؟؟