به دلیل این که موبایل های امروزی سطل آشغال ندارند، بازیابی اطلاعات اندروید در مواردی که به فایل های حذف شده نیاز دارید، بسیار راه گشا است. قصد داریم که در این مقاله روش های مختلف ریکاوری اطلاعات اندروید را بیان کنیم و در انتها نیز معروف ترین نرم افزارهایی را که به این منظور طراحی شده اند، معرفی نماییم. لازم به ذکر بازیابی اطلاعات لازم است توسط کارشناس انجام شود لذا لازم است برای بازیابی اطلاعات موبایل در اسرع وقت با کارشناسان  تعمیر موبایل تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین زودکمک

بازیابی اطلاعات اندروید با استفاده از کامپیوتر

برنامه ای که برای بازیابی اطلاعات اندروید از طریق رایانه مورد استفاده قرار می گیرد، نرم افزارEaseUS MobiSaver است که هم دارای نسخه ویندوز است و هم نسخه اندروید. قبل از شروع کار ریکاوری، نسخه ویندوز نرم افزار مربوطه را روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس نسخه اندوریدی را نیز برای تلفن هوشمند خود دانلود و نصب نمایید. البته توجه داشته باشید که این برنامه تنها برای موبایل هایی که روت شده اند، کاربرد دارد.

برنامه EaseUS MobiSaver را در موبایل باز کرده و تلفن را توسط کابل یو اس بی به رایانه خود متصل کنید. در مرحله بعد روی گزینه Start بزنید، تا برنامه شناسایی گردد و شروع به اسکن فایل ها نماید. پیش نمایش عکس ها و ویدئوهای ریکاوری شده در صفحه نرم افزار به شما نشان داده می شود. فایل های مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Recover بزنید، تا کلیپ ها و تصاویر در رایانه ذخیره شوند.

بازیابی اطلاعات اندروید

آموزش ریکاوری اطلاعات اندروید بدون استفاده از رایانه

امکان این که بتوانید داده های حذف شده گوشی یا تبلت اندرویدی خود را بدون رایانه ریکاوری کنید، وجود دارد. یکی از بهترین برنامه هایی که به این منظور به کار می رود، اپلیکیشن EaseUS MobiSaver for Android است. برای بازیابی اطلاعات اندروید توسط این برنامه پس از نصب و اجرای آن، روی دکمه START SCAN  که در صفحه اصلی وجود دارد، ضربه بزنید. پس از چند لحظه فایل های حذف شده نمایش داده می شوند.

پس از این که فرآیند اسکن اطلاعات به اتمام رسید، گزینه Recover را انتخاب کنید. با کلیک روی آیکن چشم کلیه فایل های بازیابی شده در اپلیکیشن EaseUS MobiSaver for Android نگهداری می شوند.

نحوه بازیابی فایل های اندروید بدون روت کردن گوشی

اگر تصور می کنید که برای بازیابی فایل ها حتما باید گوشی خود را روت کنید، با توجه به توصیه کارشناسان تعمیر موبایل  سخت در اشتباهید؛ زیرا امکان انجام ریکاوری بدون روت کردن موبایل وجود دارد. مراحل زیر را برای بازیابی اطلاعات اندروید بدون روت کردن انجام دهید:

  • ابتدا نرم افزار برنامه dr.fone – Recover را دانلود کرده و در رایانه خود نصب کنید.
  • سپس برنامه را باز نموده و گزینه Recover را انتخاب نمایید.

انتخاب گزینه Recover

  • در مرحله بعد از طریق کابل usb موبایل را به رایانه اتصال دهید و تا پایان فرآیند بازیابی فایل ها آن را جدا نکنید.
  • اکنون برنامه dr.fone – Recover موبایل را شناسایی کرده و تصاویر و ویدئوهای حذف شده را اسکن می کند.

شناسایی کرده و تصاویر و ویدئوهای حذف شده

  • فایل های مورد نظر را انتخاب نموده و روی گزینه Next کلیک نمایید، تا به صفحه بعدی هدایت شوید.

انتخاب فایل های مورد نظر

  • در این صفحه دو گزینه پیش روی شما قرار می گیرد که بهتر است روی Standard Mode کلیک کنید.

انتخاب گزینه  Standard Mode

  • پس از آن گزینه Start را برگزینید، تا ریکاوری اطلاعات آغاز گردد.
  • پس از اتمام بازیابی داده ها، موارد دلخواه را انتخاب کرده و در نهایت گزینه Recover را انتخاب نمایید.

تا چه مدت پس از حذف داده ها امکان ریکاوری وجود دارد؟

هنگامی که اطلاعاتی در موبایل یا تبلت حذف می شود، تا مدتی این داده ها به صورت یک سری فضاهای خالی توسط سیستم عامل اندروید شناسایی می شوند. بنابراین اگر هرچه زودتر برای بازیابی اطلاعات اندروید اقدام کنید، احتمال این که فرآیند ریکاوری با موفقیت انجام شود، افزایش می یابد.

به طور کلی امکان ریکاوری فایل های کوچک در مقایسه با فایل های حجیم بیشتر است. از این رو احتمال این که عکس ها بازیابی شوند، بسیار بیشتر از ویدئوهای بزرگ و با حجم بالا است.

معرفی چند برنامه برای ریکاوری اطلاعات اندروید

  • برنامه iMyFone

iMyFone یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات اندروید است که به کمک آن می توانید داده های از دست رفته انواع موبایل و تبلت را بازیابی نمایید. این برنامه قوی حتی می تواند اطلاعات موبایل های خراب را با موفقیت ریکاوری کند. از آنجا که iMyFone محیط کاربری ساده ای دارد به راحتی می توانید مجددا به اسناد و فایل های خود دسترسی داشته باشید. یکی از مزایای فوق العاده این نرم افزار آن است که از اطلاعات پیام رسان واتساپ نیز پشتیبانی می کند.

برنامه iMyFone

  • برنامه EaseUS

آمار بالای دانلود این اپلیکیشن در گوگل پلی بیانگر محبوبیت آن است. توسط برنامه EaseUS می توانید فایل های صوتی، تصویری و ویدئوهای حذف شده خود را دوباره به دست بیاورید. فرقی نمی کند که تلفن هوشمند شما از چه برندی باشد، در هر صورت این نرم افزار منحصر به فرد قادر است اطلاعات حذف شده را برگرداند.

برنامه EaseUS

  • برنامه DiskDigger

این نرم افزار اغلب برای ریکاوری تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد، اما قابلیت بازیابی ویدئو ها را نیز داراست. DiskDigger را می توانید از طریق گوگل پلی دانلود کرده و برای بازیابی اطلاعات اندروید به کار ببرید.

برنامه DiskDigger

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران