نحوه فعال کردن فیس تایم

در این مقاله قصد داریم به توضیح نحوه فعال کردن فیس تایم در دستگاه های اپل بپردازیم. فیس تایم یکی از برنامه هایی است که در دستگاه های تولیدی شرکت اپل وجود دارد و به کاربر این امکان را می دهد که با مخاطبین خود از طریق این برنامه تماس تصویری یا صوتی برقرار کنند. در صورتی که در اولین مرتبه ای که گوشی خود را روشن کرده اید این قابلیت را روشن نکرده اید اکنون با استفاده از توضیحات ارائه شده در این مقاله می توانید از نحوه فعال کردن فیس تایم اطلاع پیدا کرده و آن در گوشی خود فعال کنید. فیس تایم یکی از پرکاربردترین برنامه ها در دستگاه های آیفون است و از همین رو نحوه فعال کردن facetime نیز همواره جزو یکی از اولین سوالات کاربران از کارشناسان تعمیر آیفون  بوده است. در این مقاله علاوه بر نحوه فعال کردن این برنامه، چگونگی غیرفعال کردن برنامه فیس تایم را نیز بررسی می کنیم تا در صورت تمایل بتوانید آن را غیرفعال کنید. چنانچه هریک از دستگاه های اپل شما دچار ایراد شد می توانید با مراجعه به زودکمک یا استفاده از خدمات غیرحضوری ، از تکنسین های حاضر در این مرکز برای رفع ایراد دستگاه خود کمک بگیرید.

نحوه فعال کردن فیس تایم و استفاده از آن

برای اطلاع از نحوه فعال کردن فیس تایم کافی است مراحل گفته شده در ادامه را به ترتیب طی کنید:

  • در اولین قدم باید به بخش تنظیمات یا همان setting گوشی آیفون خود بروید.

  • صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه FaceTime را مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید.

نحوه فعال کردن فیس تایم

  • در مقابل گزینه فیس تایم یک سوئیچ مشاهده می کنید. برای فعال کردن FaceTime باید روی این سوئیچ کلیک کنید.

حال باید تنظیماتی انجام دهید که مخاطبین شما بتوانند از طریق شماره تلفن یا آدرس ایمیل اپل آیدی با شما تماس بگیرند. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه مربوط به تنظیمات برنامه فیس تایم به دنبال گزینه use apple ID for FaceTime گشته و روی آن ضربه بزنید.

آموزش فعال کردن فیس تایم

  • در این قسمت از شما خواسته می شود که وارد حساب اپل آیدی خود شده و مخاطبین مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

پس از انجام مراحل گفته شده درباره نحوه فعال کردن فیس تایم، برای اینکه بتوانید از طریق آن به برقراری تماس بپردازید باید مراحل زیر را طی کنید:

  • از روی صفحه اصلی آیفون خود برنامه فیس تایم را باز کنید.

  • در گوشه بالا و سمت راست صفحه ای که در مقابل شما باز شده گزینه add (+) را مشاهده می کنید. روی این گزینه ضربه بزنید.

فعالسازی فیس تایم

  • حال باید آدرس ایمیل، نام یا شماره تلفن مخاطبی که قصد برقراری تماس با وی دارید را در کادر مشخص شده وارد نمایید.

  • از میان لیست جست و جو مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چگونه فیس تایم را فعال کنیم؟

  • در این مرحله از فعال کردن FaceTime، برای برقراری تماس باید از میان گزینه های تماس صوتی یا تماس تصویری یک مورد را انتخاب نمایید.

  • حال تماس برقرار خواهد شد و می توانید از آن لذت برده و با دوستان خود به راحتی معاشرت کنید.

نحوه فعال کردنFacetime

نحوه غیرفعال کردن Facetime

تا این بخش با نحوه فعال کردن فیس تایم آشنا شده اید، اما گاهی اوقات ممکن است برخی افراد ترجیح دهند که برنامه فیس تایم را روی گوشی خود غیرفعال کنند. غیرفعال کردن فیس تایم بسیار ساده بوده و با انجام چند قدم می توانید آن را انجام دهید. بدین منظور کافی است طبق روش زیر عمل کنید:

  • برای غیرفعال کردن FaceTime در آیفون ابتدا باید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید. توجه داشته باشید که این بخش را با تنظیمات برنامه فیس تایم اشتباه نگیرید.

  • در پایین صفحه روی گزینه FaceTime کلیک کنید.

  • حال کافی است که روی سوئیچ رو به روی نام برنامه ضربه بزنید تا به حالت غیرفعال درآید. 

نحوه غیرفعال کردن Facetime

استفاده از ایموجی و انیموجی در فیس‌تایم

برای این‌که بتوانید در تماس ویدئویی از ایموجی یا انیموجی روی صورت خود استفاده کنید؛ دوبار روی صفحه ضربه بزنید تا نوار منو ظاهر شود. سپس روی گزینه‌ی Effects ضربه بزنید. سپس شکلک مورد نظر خود را انتخاب کنید تا روی صورت شما قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که استفاده از انیموجی یا همان شکلک پویا تنها در آیفون 10 به بالا که از تکنولوژی TrueDepth پشتیبانی می‌کند، امکان‌پذیر است.

استفاده از افکت‌ در تماس تصویری‌ فیس‌تایم

به همان شیوه‌ای که از ایموجی و انیموجی استفاده کردید، می‌توانید افکت‌های مختلفی را به تصویر خود اضافه کنید. افکت‌ها شامل افزودن متن به تصویر، حالت آبرنگ، افکت کتاب‌های کمیک، فیلم‌های قدیمی و نقاشی با جوهر می‌باشد. همچنین می‌توانید برای خرید افکت‌های بیشتر از طریق اپ‌استور اقدام کنید.

چرا موفق به فعال کردن FaceTime نمی شوید؟

در برخی موارد ممکن است افراد پس از انجام تمامی مراحلی که در بخش نحوه فعال کردن فیس تایم گفته شد همچنان در فعالسازی این برنامه و برقراری تماس از طریق آن دچار مشکل شوند. در ادامه این بخش راهکارهایی برای رفع مشکل فعال نشدن فیس تایم آورده شده است. چنانچه پس از انجام این راهکارها همچنان موفق به فعال کردن FaceTime نشدید بهتر است به مرکز زودکمک مراجعه کرده و از افراد متخصص بخواهید که مشکل دستگاه را رفع کرده و فیس تایم را فعال نمایند. راهکارهای اولیه ای که به شما برای رفع مشکل فعال نشدن فیس تایم کمک می کنند عبارتند از:

ریستارت کردن دستگاه

یکی از ساده ترین و در عین حال کارآمدترین روش های رفع باگ های نرم افزاری جزئی در دستگاه های الکترونیکی راه اندازی مجدد آن است. این مساله با راه اندازی مجدد سیستم عامل و نرم افزارهای دستگاه، تا حدودی باعث رفع برخی مشکلات نرم افزاری شده و در نتیجه می تواند به حل مشکل فعال نشدن فیس تایم نیز کمک کند.

بررسی اتصال اینترنت

همانطور که می دانید برقراری تماس از طریق فیس تایم بر پایه اینترنت است و در صورتی که اتصال اینترنت به درستی برقرار نباشد این برنامه نیز نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد. چنانچه در فعال شدن فیس تایم با مشکل مواجه شدید بهتر است یک مرتبه دیگر اتصال اینترنت دستگاه را بررسی کرده و از صحیح بودن آن اطمینان حاصل کنید.

به روزرسانی نرم افزار

نرم افزارهایی که توسط شرکت های مختلف ارائه می شوند عموما همراه با باگ های بسیار جزئی هستند. شرکت های تولیدکننده این نرم افزارها در هر به روزرسانی سعی در کم کردن این باگ ها و بهبود نرم افزار می کنند. گاهی اوقات ممکن است با ارائه یک ورژن جدید از نرم افزار، ورژن قبلی کارایی خود را تا حدودی از دست بدهد. بنابراین برای اینکه مشکلی در نحوه فعال کردن فیس تایم نداشته باشید بهتر است همواره از آخرین ورژن برنامه فیس تایم روی دستگاه خود استفاده نمایید.

فعال کردن آی مسیج

 در برخی موارد گزارش شده که صحیح نبودن فعالسازی آی مسیج اختلالاتی در فعال کردن FaceTime ایجاد می کند. بنابراین یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند به رفع مشکلات فیس تایم کمک کند اطمینان از فعالسازی صحیح آی مسیج است.

بررسی مجدد تنظیمات امنیتی

در بخش تنظیمات امنیتی دستگاه، کاربر می تواند مشخص کند که چه برنامه هایی مجوز دسترسی به دوربین و میکروفون را دارند. فیس تایم یک برنامه تماس صوتی و تصویری است و چنانچه مجوز دسترسی به دوربین یا میکروفون را نداشته باشد امکان اجرای صحیح را نخواهد داشت. اگر فیس تایم دستگاه شما دچار مشکل شده بهتر است به بخش تنظیمات امنیتی دستگاه رفته و مطمئن شوید که مجوز دسترسی به دوربین و میکروفون را به برنامه فیس تایم داده اید.

پاکسازی حافظه

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به رفع مشکل فعالسازی فیس تایم کمک کند خالی کردن بخشی از حافظه است. اشغال بودن بخش اعظم حافظه دستگاه نیز ممکن است در اجرای فیس تایم و فعالسازی آن اختلالاتی ایجاد کند.

بررسی تنظیمات شبکه

 صحیح نبودن تنظیمات وای فای نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند در روند فعالسازی برنامه فیس تایم اختلال ایجاد کند. پس قدم بعدی برای رفع مشکلات این برنامه، اطمینان از درستی اتصال به شبکه وای فای است.

تغییر زمان و تاریخ دستگاه

 زمان و تاریخ دستگاه عموما به صورت خودکار و بر اساس مقیاس ها و داده های جهانی تنظیم می شود، اما گاهی اوقات نیز ممکن است به دلایلی دستگاه شما تاریخ یا زمان صحیح را نشان ندهد. این مساله نیز می تواند موجب بروز اشکال در نحوه فعال کردن فیس تایم شود.

لازم به ذکر است شما کاربران عزیز می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق تماس با کارشناسان نمایندگی موبایل اپل دریافت نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران