تعمیر دسته ایکس باکس وان، وقتی ضروری می شود که خرابی و گیر کردن دکمه ها به یک مشکل اساسی در عملکرد دستگاه تبدیل شود. برای گیمرها این اتفاق مساوی است با یک فاجعه تاسف بار، مخصوصا اگر وسط یکی از مراحل بازی های آنلاین رخ بدهد! اما در صورت بروز این مشکل، باید به جای کوبیدن دسته بازی به دیوار، به دنبال تعمیر ایکس باکس وان اس خود باشید. ممکن است بعد از گذشت مدتی طولانی، قطعات داخل دسته های بازی با مشکل مواجه شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. ظرافت های ساختاری دسته ها باعث شده است که تعمیر دسته ایکس باکس وان تنها با مهارت ویژه ای امکان پذیر باشد. ما در این مقاله مشکلات و تعمیر دسته ایکس باکس وان را شرح داده ایم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

ثبت درخواست تعمیر دسته ایکس باکس وان

برای تعمیر دسته ایکس باکس وان به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر دسته ایکس باکس وان را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، دسته ایکس باکس وان خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات ، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

ثبت درخواست تعمير دسته ایکس باکس وان

نحوه تعمیر دسته ایکس باکس وان

دو پنل پلاستیکی، دسته های بازی ایکس باکس وان اس را پوشانده اند و ظاهری زیبا به آنها داده اند. دکمه های جهت نما روی این پنل ها قرار دارند و کلیدها دیگر روی آنها قرار گرفته اند. دسته های ایکس باکس بی سیم هستند و از طریق بلوتوث به کنسول متصل می شوند. به همین دلیل، کار نکردن دسته ها، متصل نشدن، قطع و وصل شدن، خرابی دکمه و خرابی باتری ها، باعث کار نکردن دسته های بازی xbox می شوند. هریک از این ایرادها و مشکلات، از خرابی یکی از بخش های داخلی ناشی می شوند. برای همین، برای تعمیر دسته ایکس باکس وان اس، پنل ها باید باز شوند. در صورت خراب شدن دسته های ایکس باکس، باید آنها را به یک متخصص یا مرکز تعمیر ایکس باکس معتبر بسپارید.

برای تعمیر دسته ایکس باکس وان، ابتدا پوشش باتری را باز می کنند و پس از آن، به سراغ باز کردن پنل ها با ابزارهای خاص می روند. در این مرحله، برد دسته قابل مشاهده است و موتورهای بازخورد هپتیک نیز در گوشه ها دیده می شوند. تعویض این موتورها، برخی از مشکلات دسته را رفع می کنند. بسته به نوع ایراد، با تعویض بردها و خازن ها، تعمیر یا تعویض کلیدها و بستن پنل ها، فرایند تعمیر دسته ایکس باکس وان انجام می شود.

 

تعمیر ایکس باکس وان اس

تعمیر دسته ایکس باکس وان، وقتی ضروری می شود که خرابی و گیر کردن دکمه ها به یک مشکل اساسی در عملکرد دستگاه تبدیل شود.

مراحل تعمیر دسته ایکس باکس وان

برای تعمیر دسته های بازی ایکس باکس، ابزار مخصوصی نیاز است که شامل یک پیچ گوشتی تخت، یک پیچ گوشتی T8H و یک پیچ گوشتی T6 می شود. نیاز است چند تکه پنبه یا دستمال تمیز مرطوب هم برای تمیز کردن اجزا داخلی دسته ها داشته باشید. تعمیر دسته ایکس باکس وان به دلیل ظرافت هایی که نیاز دارد بهتر است توسط متخصص انجام شود تا از آسیب زدن به دسته ها جلوگیری شود. اما اگر مهارت و تجربه کافی دارید، می توانید تعمیر ایکس باکس وان اس را به صورت زیر انجام می شود:

1- ابتدا پنل های پشتی دسته را با احتیاط باز کنید و باتری دسته ایکس باکس را خارج کنید.

2- با استفاده از پیچ گوشتی تخت، پنل های پلاستیکی که با دستگیره به بدنه متصل شده اند را بکشید و باز کنید.

3- در این مرحله از تعمیر دسته ایکس باکس وان، پیچ ها را باز کنید و کاور جلو دسته را باز کنید.

 

مراحل تعمیر دسته ایکس باکس وان

 

4- شوک های دسته را بالا بکشید، آنها را باز کنید و در صورت نیاز تعویض کنید.

5- توجه داشته باشید که اگر فضای داخلی دسته خاکی یا آلوده بود، حتما باید با پارچه یا پنبه مرطوب آن را تمیز کنید. همین کار ساده از بروز مشکلات بیشتر و تعمیر دسته ایکس باکس وان  در آینده جلوگیری می کند.

6- در صورت خرابی دکمه ها می توانید آنها را با نمونه های سالم تعویض کنید.

7- تعمیر یا تعویض برد الکتریکی دسته در مواقع لزوم نیز، یکی از کارهایی است که به رفع مشکلات دسته بسیار کمک می کند.

8- در این مرحله از تعمیر دسته ایکس باکس وان، کنترلر را بچرخانید و از یک پیچ گوشتی T6 برای باز کردن چهار پیچ آن استفاده کنید. همین پیچ گوشتی را برای بیرون آوردن مدار هم به کار ببرید.

9- پس از تعویض قطعاتی که آسیب دیده اند و تمیز کردن آلودگی های داخل دسته، مراحل قبلی را به صورت برعکس انجام دهید و دسته را ببندید. به این صورت فرایند تعمیر دسته ایکس باکس انجام می شود.

 

 


تعویض آنالوگ دسته ایکس باکس

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین بخش هایی که در فرایند تعمیر دسته ایکس باکس وان مورد توجه قرار می گیرد، آنالوگ است. معمولا وقتی این قطعه از کار می افتد، امکان تعمیر دسته ایکس باکس وان و ترمیم آن وجود ندارد و حتما باید تعویض شود. ویژگی ساختاری آنالوگ آن را غیر قابل تعمیر می کند و در مواقع بروز مشکل، این قطعه باید تعویض شود. آنالوگ مدل های متنوعی دارد که از میان همه آنها، نوع طوسی از بقیه مناسب تر است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این قطعه از کار بیفتد، تنها، جایگزین کردن آن با قطعه جدید و اورجینال، باعث برطرف شدن مشکل می شود. با تعویض این قطعه، شما می توانید دوباره از دسته بازی کنسول خود استفاده کنید، به طوری که تا مدت ها نیاز به خرید دسته جدید نداشته باشید.

 

 

تعویض آنالوگ دسته ایکس باکس

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/24-11:05

درود بر شما مرتضی محمدی عزیز

شما میتوانید برای بررسی دستگاه خود با شماره 1662 تماس بگیرید.

مرتضی محمدی
1402/04/21-14:22

سلام دسته من گوشگوبیش کار نمیکنه چطور و کحا باید تحویلتون بدم برای تعمییر

زودکمک
1402/02/27-01:36

درود بر شما ذبیح الله بختیاری عزیز

از همراهی شما سپاسگزاریم.

برای دریافت اطلاعات از دمات تعمیرات با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

زودکمک
1402/01/05-15:24

درود بر شما ارمان صادقیان عزیز

شعبه ولیعصر در ایام نوروز تعطیل می باشد. لطفا برای دریافت خدمات تعمیرات به شعبه ستارخان مراجعه نمایید.

نشانی: ستارخان – بین شادمهر و بهبودی – کوچه نجاری – پلاک ۱۸ – طبقه همکف

ارمان صادقیان
1401/12/29-21:01

سلام جناب ببخشید شعبه انقلاب ادرسش رو میتونید بنویسید برام زیر این پیام ؟

 

ذبیح الله بختیاری
1401/12/27-16:12

دسته ایکس باکس وان هم تعمیر میکنید روشن نمیشه اصلا

زودکمک
1401/10/24-14:35

سلام دوست عزیز. جهت اطلاع از هزینه ها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ماهان
1401/10/13-14:40

قیمت تعمیر آنالوگ چقدر میشه