مادربرد , برد و برد اصلی نام هایی هستند که همگی به اصلی ترین و مهمترین قطعه به کار رفته در تلفن هوشمند اشاره دارند , برد موبایل در واقع قلب تپنده دستگاه شماست زیرا تقریبا تمام اجزا و قطعات به کار رفته در یک تلفن همراه از طریق این برد به یکدیگر متصل و هماهنگ می شوند . این برد مجموعه ای پیچیده از خازن ها , آی سی ها , مقاومت ها , دیودها و آلیاژهای مختلف فلزی است که همگی به یک منظور در کنار هم جمع شده اند و آن جان بخشیدن به تلفن همراه شماست , به همین جهت تعمیر برد موبایل سامسونگ نیازمند مهارت و تجربه بسیار بالا و تجهیزات مدرن می باشد , به خاطر فشردگی و پیچیدگی و همچنین تعدد قطعات به کار رفته روی این , در صورتی که تعمیرکار مهارت کافی برای تعمیر موبایل سامسونگ را نداشته باشد ممکن است به بقیه قطعات سالم روی برد نیز آسیب وارد کند , به همین جهت برای تعمیر برد موبایل سامسونگ پیشنهاد می شود با تیم تخصصی زود کمک تماس بگیرید تا با مناسبترین هزینه و کوتاهترین زمان ممکن پروسه تعمیر برد موبایل سامسونگ شما را  انجام دهند.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر برد موبایل سامسونگ

برای تعمیر برد موبایل سامسونگ به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر برد موبایل سامسونگ را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، برد موبایل سامسونگ خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

تعمیر برد موبایل سامسونگ با ارائه ضمانتنامه معتبر

همانطور که گفته شد برد جزو قطعا بسیار حساس و مهم در گوشی های همراه است و خرابی آنها می تواند در کل عملکرد دستگاه را مختل کند. به همین دلیل نیز تعمیرات برد از اهمیت زیادی برخوردار است. اهمیت تعمیر برد از یک سو برای سلامت خود برد و عملکرد گوشی مهم است و از سوی دیگر تاثیری که تعمیر این قطعه روی سایر قطعات دارد. بنابراین تعمیر برد با ضمانت خدمات ارائه شده می تواند خیال کاربران را راحت کند. در زودکمک به عنوان یک مرجع معتبر برای تعمیر گوشی های سامسونگ، تعمیر برد موبایل سامسونگ با ارائه ضمانتنامه معتبر انجام می شود تا به این ترتیب کاربران مطمئن شوند خدماتی که دریافت کرده اند کیفیت لازم را دارد و خیال شان از بابت تعمیر برد گوشی راحت باشد.

تعمیر برد موبایل سامسونگ

علائم خرابی برد موبایل سامسونگ

درست مانند بدن انسان , خرابی برد موبایل سامسونگ می تواند بسته به مدل آن نشانه های متعددی داشته باشد , اما چند نشانه متداول خرابی برد موبایل سامسونگ بدین شرح است :

  • معمولا موبایل شما در اکثر موارد روشن نمی شود
  • وای فای گوشی به درستی کار نمی کند
  • مشکلات صدا مخصوصا حین انجام مکالمه
  • از کار افتادن ناگهانی دوربین های گوشی
  • تخلیه سریع باتری و داغ شدن گوشی
  • هنگ کردن و ریستارت شدن دستگاه
  • خاموش و روشن شدن های پیاپی
  • مشاهده پیغام های Encrypt Unsuccessful یا Internal Storage Damaged بعد از روشن شدن گوشی

زمانی که یکی از اجزای  به کار رفته روی برد دچار خرابی شده باشد و در اثر آن جریان جاری روی برد دچار اختلال شود تشخیص این خرابی برای تعمیر برد موبایل سامسونگ بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود.

پیشنهاد برای مطالعه کاربران:  تاچ ال سی دی موبایل سامسونگ 

 

تعمیر برد موبایل سامسونگ

علل خرابی برد موبایل سامسونگ

استفاده سنگین و طولانی از گوشی سامسونگ

 گرما و حرارت بزرگترین دشمن برد گوشی می باشد , اگر در اثر انجام محاسبات سنگین مثل انجام بازی های سه بعدی , برد دستگاه به مدت طولانی در معرض گرمای زیاد قرار بگیرد , اتصالات نگهدارنده اجزای برد که معمولا از جنس آلومینیوم و مس هستند سست شده و این موضوع باعث می شود اتصالات اجزای برد دچار اختلال شوند. همچنین باتری خراب و مکانیزم شارژ کردن معیوب نیز می تواند باعث ایجاد گرمای زیاد در گوشی و در نتیجه آسیب به برد شوند. عامل دیگری که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود , استفاده از گوشی در حین انجام شارژ است . اگر گوشی شما در حین بیکار بودن نیز داغ می شود اکنون زمان آن است که گوشی را جهت تعمیر برد موبایل سامسونگ به تعمیرگاه تخصصی ارسال کنید.

آسیب ناشی از آبزدگی و نفوذ مایعات به گوشی

 این موضوع یکی از شایعترین اتفاقاتی است که برای گوشی های موبایل رخ می دهد . همانطور که همه می دانیم رطوبت و مایعات از دشمنان قدیمی برد های الکترونیکی هستند , به عبارات درج شده در تبلیغات گوشی ها مبنی بر ضد آب بودن زیاد متکی نباشید زیرا این گوشی ها نسبت به گوشی های معمولی در بهترین حالت مقداری مقاومت بیشتر در برابر رطوبت دارند. نفوذ مایعات به داخل گوشی علاوه بر ایجاد اتصال کوتاه باعث واکنش شیمیایی و سولفاته شدن قطعات و اتصالات برد گوشی می شود , هر چقدر مدت زمان در معرض بودن برد در برابر مایعات بیشتر باشد شانس تعمیر آن کمتر می شود , بنابراین اولین اقدام خاموش کردن گوشی و خشک کردن آن سپس اقدام برای شستشوی شیمیایی برد به منظور جلوگیری از سولفاته شدن آن است.

ضربه سخت به دستگاه و خراب شدن برد سامسونگ

 وقتی که وارد آمدن ضربه و یا سقوط رخ می دهد اکثر کاربران فقط وجود آسیب به صفحه نمایش و بدنه دستگاه را در نظر می گیرند اما این احتمال مهم مبنی بر وارد شدن آسیب به قطعات داخلی گوشی را نادیده می گیرند. پس به یاد داشته باشید آسیب به بدنه می تواند مساوی آسیب به برد گوشی باشد.

مشکلات پروسه تولید و خرابی برد گوشی سامسونگ

بله درست خواندید ! در بعضی از گوشی های تولید شده در برندهای مختلف به دلیل اشتباهات طراحی و مهندسی بیشترین خرابی آن مدل مربوط به برد آن می شود , به عنوان مثال گوشی نوت 4 و مشکل معروف eMMC آن که باعث میشد این گوشی به طور خودکار ریستارت شده در چرخه بوت گیر کند, یا مشکلات نوت 7 که باعث داغ شدن و انفجار باتری گوشی می شد. در این موارد تعمیر برد موبایل سامسونگ می تواند یک راه حل موقتی ولی موثر باشد.

روت کردن سیستم عامل موبایل سامسونگ

 سیستم عامل اندروید در حالت پیش فرض با محدودیت هایی به کاربران ارائه می شود , اما بسیاری از کاربران برای برداشتن این محدودیت ها دست به روت دستگاه می زنند , روت کردن یک دستگاه اندرویدی در نفس کار اشتباهی نیست اما زمانی که پروسه روت از مسیر اشتباهی اشتباه طی شود و یا خطای غیر مترقبه ای در این فرآیند اتفاق بی افتد باید با برد دستگاه خداحافظی کنید, همچنین روت کردن به دستگاه اجازه می دهد که تا پردازنده را در فرکانس بالاتری به کار بگیرد که همین موضوع می تواند باعث وارد آمدن آسیب به پردازنده و برد دستگاه شود , در این حالت نیاز به تعمیر برد موبایل سامسونگ ضروری خواهد بود.

تعویض برد موبایل سامسونگ

برد گوشی یکی از قطعات بسیار حساس و اصلی است و بدون آن عملا نمی توانید از موبایل خود استفاده کنید. بنابراین زمانی که امکان تعمیر برد وجود ندارد، مانند زمانی که برد گوشی سوخته و قابل بازیابی نیست، به ناچار باید با تعویض برد موبایل مشکل به وجود آمده در دستگاه را برطرف کرد. زمانی که برد از کار می افتد احتمالا گوشی حتی روشن هم نمی شود. با این حال تعویض برد گوشی کار بسیار حساسی است و به دقت زیادی نیاز دارد. اول از همه تشخیص این که واقعا برد باید تعویض شود یا خیر اهمیت زیادی دارد. سپس باید از برد اصلی دستگاه استفاده کرد و مطمئن شد که برد خریداری شده برای تعویض کاملا با مدل و برند دستگاه سازگار است. نکته مهم بعدی تعویض کردن این قطعه است. از آنجایی که برد در داخل دستگاه قرار دارد و برای دسترسی به آن باید گوشی باز شود و قطعات حساسی مانند ال سی دی یا فلت نمایشگر جدا شوند، تعمیرکاری که این کار را انجام می دهد باید مهارت بالا و دقت کافی داشته باشد تا آسیبی به سایر قطعات موبایل وارد نکرده و هزینه های بیشتری به بار نیاورد.

تعویض برد موبایل سامسونگ

معرفی بخش های مختلف برد گوشی

برای تعمیر یا تعویض برد بهتر است با قطعات مختلف و بخش های متفاوت یک برد آشنایی داشت. در کل برد گوشی شامل قطعات و بخش های زیر می شود:

  • پردازنده :

مغز متفکر گوشی پردازنده آن است که وظیفه پردازش و محاسبات را برعهده دارد , در صورت خرابی با استفاده از دستگاههای پیشرفته قابل تعویض خواهد بود اما در بیشتر مواقع نیاز به تعویض کامل برد خواهد بود.

  • eMMC :

همان حافظه اصلی گوشی است که در بین کاربران به هارد گوشی معروف است که به صورت یک آی سی روی برد قرار گرفته و وظیفه نگهداری اطلاعات را برعهده دارد , این قطعه در صورت خرابی قابل تعویض است.

  • مقاومت :

به عنوان یکی از بخش های مهم برد گوشی موظف است تا جریان برق برد را به سایر بخش ها انتقال دهد. مقاومت ها جزو قطعات قابل تعمیرند.

  • خازن :

از دیگر قطعات به کار رفته روی برد موبایل، خازن است که به عنوان منبع تغذیه ولتاژ شناخته می شود. به یاد داشته باشید که خازن ها قابل تعمیر نیستند و اگر از کار بیافتند باید تعویض گردند.

  • سیم پیچ :

قطعه بعدی در مقوله تعمیر برد موبایل سامسونگ سیم پیچ است , این بخش از ولتاژ محافظت می کند و در صورت خرابی پروسه روشن شدن دستگاه را دچار اختلال می کند.

  • دیود :

این قطعه ولتاژهای موبایل را در مقدار ثابت نگه می دارد.

  • ترانزیستور:

وظیفه این است که ولتاژ ورودی به برد را کنترل کند و در تعمیر برد موبایل سامسونگ نقش مهمی دارد.

تمام این قطعات از یک سو با هم و از سوی دیگر نیز با سایر قطعات گوشی نظیر میکروفون ها، اسپیکر یا سی پی یو در ارتباط اند.

پروسه تعمیر برد موبایل سامسونگ

در مواردی می توان مشکلات برد موبایل با تعویض قطعاتی که در قسمت قبل ذکر شدند را برطرف نمود. اما در اکثر موارد میزان آسیب دیدگی برد به اندازه ای است که تعویض آن ضروری می باشد. مراحل تعویض این قطعه عبارتند از:

در ابتدا قاب باز کن را به زیر درب پشت گوشی وارد کنید و لبه بالایی درب پشت را شل کنید , سپس لبه چپ و راست درب پشت را هم شل کنید و درب پشت موبایل را به آرامی بردارید. حالا باتری موبایل را خارج کنید و سیم کارت را از گوشی بیرون بیاورید. در این مرحله حافظه SD را رو به داخل فشار داده و از دستگاه بیرون بیاورید. در ادامه پیچ های نگهدارنده فریم میانی را باز کنید و آنرا جدا کنید, کانکتور دوربین اصلی را هم باز کنید. حالا لبه محفظه اسپیکر را به آرامی بلند کنید و این بخش را بیرون بیاورید. کانکتور دوربین سلفی وکانکتور تاچ یا دیجیتایزر را باز کنید. حالا کانکتور ال سی دی گوشی وکانکتور فوقانی سیم آنتن وای فای را باز کنید. در این مرحله باید پیچ نگهدارنده مادربرد را باز و این قطعه را جدا کنید وکانکتور دوربین اصلی روی برد را باز کرده و دوربین اصلی را جدا کنید. پس از تعویض برد گوشی ، مراحل ذکر شده را به صورت برعکس انجام دهید و دستگاه را تست کنید.

به یاد داشته باشید که انجام تعمیر و تعویض گوشی خصوصا قطعه حساس و پیچیده ای مثل برد اصلی بسیار پیچیده و نیازمند دانش و تخصص در این زمینه می باشد , توصیه می شود برای تعمیر برد موبایل سامسونگ , جهت جلوگیری از آسیب به بقیه قطعات گوشی با تکنسین های تعمیر موبایل در ارتباط باشید و با مشاوران ما در مجموعه زود کمک تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1401/09/19-15:44

سلام دوست عزیز، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره درج شده در سایت تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

کامران آصفی نیا
1401/09/07-19:20

علامت USB بالای صفحه اخیرا ظاهر شده و متنی هم راجع وصل کردن و یا قطع آن مطلع می‌کند و صفحه بدون دلیل روشن می‌شود علت و راه کار لطفا