منظور از تعمیر لپ تاپ خاموش، لپ تاپی است که در هنگام روشن کردن آن، هیچ نشانه ای از به کار افتادن لپ تاپ از خود نشان نمی دهد. روشن نشدن لپ تاپ بیشتر در اثر یک نقص سخت افزاری اتفاق می افتد و تعمیر آن نیاز به عیب یابی دقیق دارد. یعنی کارشناس تعمیر برای پیدا کردن علت خرابی و تعمیر لپ تاپ خاموش، می بایست طیف گسترده ای از قطعات را مورد بررسی قرار دهد، زیرا ممکن است خرابی در بیش از یک قطعه دلیل رخ داده باشد. از همین رو، ممکن است تعمیر لپ تاپ خاموش نسبت به تعمیرات دیگر کمی زمان بر باشد.

ثبت سفارش آنلاین تعمیرلپ تاپ خاموش

برای تعمیر لپ تاپ خاموش به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر لپ تاپ خاموش را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، لپ تاپ خاموش خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات لپ تاپ، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

عیب یابی و تعمیر لپ تاپ خاموش

روشن نشدن لپ تاپ و نیاز به تعمیر لپ تاپ خاموش، به دلایل سخت افزاری اتفاق می افتد. خرابی در منبع برق، کابل، سوکت ها، باتری، مادربرد، رم و یا کارت گرافیک می تواند دلیل اصلی این مشکل باشد. البته در مواردی نیز چند مشکل به صورت همزمان رخ می دهد. برای مثال خرابی کابل شارژر، باعث بروز نوسان برقی و در نهایت آسیب به مدار تغذیه یا آی سی پاور لپ تاپ در مادربرد می شود. پس در هنگام تعمیر علاوه بر تعمیر مادربرد، نیاز به تعمیر یا تعویض کابل شارژر نیز وجود دارد تا از بروز مجدد مشکل جلوگیری کند. اما گاهی نیز ایرادی ساده مانند عدم اتصال درست بخش های مختلف کابل شارژ و آداپتور لپ تاپ، دلیل اصلی روشن نشدن آن است. توصیه می کنیم، پیش از ثبت درخواست پذیرش دستگاه در محل در سایت زودکمک، از خدمات مشاوره و پرسش آنلاین این سامانه استفاده کنید تا در صورت بروز مشکلات ساده ای مانند این، به راحتی آنها را رفع کنید. اما در صورت بروز مشکلات جدی تر نیاز به عیب یابی و تعمیر لپ تاپ خواهید داشت.

 

تعمیر لپ تاپ خاموش

 

خرابی در کابل شارژ یا شارژر

پیش از هر اقدامی برای تعمیر لپ تاپ خاموش این موارد را بررسی کنید:

  • از سلامت پریز مطمئن شوید. کافیست دستگاهی دیگر را به پریز وصل و آن را روشن کنید.
  • ظاهر شارژر و دو شاخه را بررسی کنید تا دچار نقصی نباشد.
  • ظاهر کابل را بررسی کنید تا مطمئن شوید، نشانه ای از سوختگی، تاخوردگی یا قطعی دیده نمی شود.
  • مطمئن شوید که شارژر به درستی به پریز وصل شده است.
  • از اتصال درست بخش های مختلف کابل به شارژر و سوکت شارژر در بدنه لپ تاپ مطمئن شوید.
  • اگر شارژر سالم مشابه دیگری که از نوع شارژ لپ تاپ خود دارید، روشن شدن لپ تاپ را با آن بررسی کنید.

در صورت مشاهده علائم سوختگی، مانند تغییر رنگ، بوی سوختگی، تا خوردگی شدید کابل، و هر گونه تغییر غیر عادی شارژر و کابل، احتمال خرابی شارژر و یا اجزای آن وجود دارد. استفاده مجدد از این شارژر می تواند آسیب بیشتری به دستگاه وارد کند. به همین دلیل فوراً نسبت به تعمیر یا تعویض شارژر لپ تاپ اقدام کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------

خرابی سوکت شارژ در مادربرد

اگر از سلامت شارژر خود مطمئن هستید، گام بعدی در بررسی و تعمیر لپ تاپ خاموش، بررسی سوکت شارژ دستگاه است. این سوکت ها به مرور زمان و با استفاده مکرر، دچار نقص می شوند. در صورت بروز خرابی در این قطعه، چاره ای جز مراجعه به تعمیرکار مجرب ندارید. زیرا تعمیر و تامین قطعات یدکی این قطعات نیاز به ابزار و دانش تخصص دارد. همکاران ما در زودکمک، همواره بر استفاده از قطعات جایگزین اصل تاکید داشته و در تمام مراحل تعمیر از قطعات اورجینال استفاده می کنند.

------------------------------------------------------------------------------------------------

خرابی باتری لپ تاپ

اگر دلیل نیاز شما به تعمیر لپ تاپ خاموش باتری لپ تاپ باشد، لپ تاپ بدون باتری و با اتصال شارژر روشن می شود. برای تست خرابی باتری، در صورت امکان باتری لپ تاپ را جدا کنید و شارژر را به لپ تاپ وصل کنید. اگر لپ تاپ روشن شد، ایراد در باتری و شما می بایست باتری را تعمیر یا تعویض کنید. اگر باتری لپ تاپ شما از نوع جدا نشدنی است، برای تست باتری نیاز به باز کردن لپ تاپ دارید که توصیه می کنیم توسط یک متخصص انجام شود.

برای تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ زودکمک کنار شماست! 😉

------------------------------------------------------------------------------------------------

Overheat یا داغ شدن لپ تاپ

بیشتر پردازنده های لپ تاپ دارای واحدی برای سنجش دمای CPU هستند که در صورت داغ شدن دستگاه، وظیفه خاموش کردن لپ تاپ را به عهده دارد. در صورت داغ شدن و خاموش شدن لپ تاپ، دستگاه تا زمان خنک شدن روشن نمی شود. استفاده از لپ تاپ و قرار دادن آن بر روی بافت پارچه ای سطح تخت و یا هر حالتی که باعث مسدود شدن مجرای جریان هوا شود، می تواند باعث بروز چنین مشکلی شود. همچنین گرفتگی کانال های جریان هوا با گرد و غبار و یا زباله های ریز می تواند به بروز مشکل مشابهی منجر شود. برای رفع این مشکل، نیاز به بازکردن لپ تاپ خواهید داشت. علاوه بر این، خرابی در واحد خنک سازی (فن و خمیر Thermal) نیز دلیل دیگر این مشکل است. در اکثر این موارد برای تعمیر لپ تاپ خاموش، نیاز به بازکردن لپ تاپ خواهید داشت.

------------------------------------------------------------------------------------------------

خرابی قطعات داخلی لپ تاپ

در صورتی که از سلامت لپ تاپ در رابطه با موارد بالا مطمئن هستید، به احتمال زیاد، خرابی در یکی از قطعات داخلی مانند، پردازنده، رم، خرابی کارت گرافیک و یا مادربرد دلیل اصلی نیاز شما به تعمیر لپ تاپ خاموش است. در همه این موارد برای بررسی دقیق و عیب یابی و تعمیر دستگاه، نیاز به دانش، تجهیزات و تجربه کافی دارید. توصیه اول و آخر ما برای رفع این مشکلات، مراجعه به مرکز تعمیر معتبر و متخصص در این زمینه است تا از بروز مشکلات جدی تر در لپ تاپ جلوگیری شود. سامانه زودکمک با تحویل گرفتن لپ تاپ در محل، تعمیر و تحویل آن در محل به همراه مشاوره و پرسش و پاسخ آنلاین تمامی این خدمات را در بالاترین سطح کیفی و همراه با ضمانت نامه تعمیر به شما ارائه می دهد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران