دوربین های به کار رفته در گوشی های آیفون کمپانی اپل همواره یکی از با کیفیت ترین دوربین های بازار موبایل بوده و هستند . با توجه به این که گوشی های اپل ویژگی هایی منحصر به فرد دارند تعمیرات آن ها باید توسط متخصصین تعمیر آیفون انجام شود. تعمیر دوربین آیفون معمولا پروسه ای زمان بر است چرا که برای دسترسی به آن باید قطعات متعددی از دستگاه جدا شوند. در این مطلب موارد مربوط به تعویض و یا تعمیر دوربین آیفون را بررسی خواهیم کرد. البته به یاد داشته باشید در اکثر گوشی های همراه حداقل دو دوربین به کار رفته است اما در این مطلب منظور ما صرفا دوربین اصلی دستگاه (در قسمت پشت) می باشد.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر دوربین آیفون

برای تعمیر دوربین آیفون به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعویض دوربین آیفون را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، تعویض دوربین آیفون خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات آیفون، تعویض کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 

علل خرابی و راه های تعمیر دوربین آیفون

  • مشکلات نرم افزاری

یکی از موارد تعمیر دوربین آیفون مربوط به مشکلات نرم افزاری می باشد. این مشکلات معمولا به شکل تصویر سیاه در برنامه دوربین ، تاری تصویر یا نداشتن فوکوس ، کار نکردن فلش دوربین ، چرخش اشتباه تصویر ،گم شدن آیکون دوربین و هنگ کردن آن اشاره کرد. اکثر این موارد با به روز رسانی دستگاه و یا انجام ریست فکتوری قابل رفع می باشند.

تعمیر دوربین آیفون

  • لرزش دوربین آیفون

در بعضی از مدل های آیفون مواردی وجود دارد که دوربین دستگاه دچار لرزش می شود به عبارت دیگر زمانی که درحال استفاده از دوربین آیفون می باشید شاهد لرزش یا موج روی تصویر دوربین خواهید بود. در این موارد باید تعویض دوربین آیفون صورت گیرد.

  • آب زدگی آیفون

متاسفانه بعضی از مدل های آیفون از طراحی ضد آب بهره‌مند نیستند و مقاومتی در برابر نفوذ آب ندارند. به همین دلیل آب زدگی منجر به از کار افتادن دوربین در چنین مدل هایی از آیفون می‌شود. در صورت رسیدن آب به دوربین معمولا ماژول دوربین به گونه ای آسیب می بیند که چاره ای جز تعویض دوربین آیفون نخواهد بود.

  • وارد شدن ضربه به دوربین موبایل اپل

وارد شدن ضربه به گوشی می تواند موجب از کار افتادن دوربین گوشی ‌شود. عموما به دلیل محل قرار گرفتن دوربین آیفون زمانی که ضربه به لبه فوقانی قاب آن وارد شود، احتمال خراب شدن ماژول های دوربین گوشی هم افزایش می‌ یابند چون هر دو ماژول دوربین اصلی و سلفی آیفون در لبه فوقانی قاب آن تعبیه شده اند. بنابراین وارد شدن ضربه یکی از اصلی ترین عواملی است که می ‌تواند منجر به خراب شدن دوربین آیفون شود. در این حالت معمولا نوع خرابی به گونه ای است که تعمیر دوربین آیفون امکانپذیر نخواهد بود.

  • وارد شدن فشار به دوربین موبایل اپل

علاوه بر وارد شدن ضربه ، تحت فشار قرار گرفتن دوربین نیز می تواند موجب وارد آمدن آسیب و در نتیجه از کار افتادن آن شود . به عنوان مثال کاربرانی گوشی آیفون خود را در جیب عقب شلوار قرار داده و در اثر فراموشی روی آن می نشینند ، در چنین حالتی با وارد آمدن فشار ناشی از وزن کاربر دوربین و نمایشگر گوشی دچار آسیب خواهند شد. در چنین حالتی نیز معمولا تعمیر دوربین آیفون میسر نبوده و نیاز به تعویض آن خواهید داشت.

بیشتر بخوانیم : تعمیر میکروفون موبایل آیفون

هزینه تعمیر دوربین آیفون

هزینه تعمیر دوربین آیفون با مدل دستگاه شما و همچنین میزان آسیب به آن ارتباط مستقیم دارد ، اگر از مدل های بالاتر آیفون استفاده می کنید می دانید که در این مدل ها از دو یا چند ماژول دوربین استفاده شده که در صورت نیاز ممکن است بیشتر از یک ماژول نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند. همچنین هزینه تعمیر و تعویض دوربین سلفی آیفون به مراتب کمتر از دوربین های اصلی گوشی می باشد.

مراحل تعویض دوربین گوشی اپل

همانطور که گفته شد به دلیل ساختار پیچیده آیفون پروسه تعویض دوربین آیفون سخت و زمان بر می باشد چرا که برای دستیابی به ماژول دوربین ابتدا باید قطعات زیادی از دستگاه جدا شوند تا دسترسی به آن میسر شود. پس از برداشتن پنل پشتی دستگاه با استفاده از حرارت و مکش ، قطعاتی از قبیل باتری ، کانکتور دکمه هوم ، کانکتور دوربین سلفی ، کانکتور صفحه نمایش و دیجیتایزر باید از دستگاه جدا شوند تا در نهایت امکان جداسازی دوربین اصلی مهیا می شود. پس از جدا سازی و خارج کردن ماژول دوربین و بعد از بررسی وضعیت و میزان خرابی دوربین ، عملیات تعمیر دوربین آیفون و یا در صورت نیاز تعویض آن انجام می شود.

تعمیر و تعویض دوربین آیفون در زود کمک

در صورتی که با مشکلات متعدد دوربین آیفون خود چه نرم افزاری و چه سخت افزاری مواجه هستید ، جهت دریافت مشاوره و یا خدمات تخصصی تعمیر و تعویض دوربین آیفون خود با کارشناسان ما در مجموعه زود کمک تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق تماس در سایت رسمی زود کمک از خدمات مشاوره ی آنلاین بهره مند شوید.

تعویض دوربین آیفون

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران