در این مقاله، با نکاتی در مورد بازیابی اطلاعات کامپیوتر و نحوه انجام این کار آشنا می شوید. ریکاوری هارد، کار دشواری است و نیاز به مهارت و دانش فنی و تخصصی بالایی دارد. چنانچه اشتباهی در انجام مراحل بازیابی اطلاعات کامپیوتر رخ دهد، ممکن است دیتاها به طور کامل حذف شده و دیگر قابل دسترسی و استفاده نباشند. بنابراین توصیه اکید می کنیم که برای بازیابی اطلاعات رایانه خود، از تکنسین های ماهر و مراکز معتبر کمک بگیرید. زودکمک، ضمن انجام اقدامات لازم برای تعمیر هارد ، از نوین ترین روش ها و ابزار و برنامه ها برای ریکاوری اطلاعات رایانه استفاده می کنند. کارشناسان مجرب ریکاوری، ضمن رعایت اخلاق حرفه ای در کار، حریم شخصی مشتریان را محترم شمرده و محرمانگی اطلاعات آنها را به بهترین شکل، حفظ می کنند. برای دریافت خدمات بازیابی اطلاعات کامپیوتر، درخواست خود را در سامانه زودکمک یا اپلیکیشن آن ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید.

بازیابی اطلاعات کامپیوتر

توصیه اکید می کنیم که برای بازیابی اطلاعات کامپیوتر خود، از تکنسین های ماهر و مراکز معتبر کمک بگیرید.


ثبت سفارش آنلاین بازیابی اطلاعات کامپیوتر

برای بازیابی اطلاعات کامپیوتر به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست بازیابی اطلاعات کامپیوتر را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، بازیابی اطلاعات کامپیوتر خود را توسط مجرب ترین تکنسین های بازیابی اطلاعات، بازیابی کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

هزینه بازیابی اطلاعات کامپیوتر

برای برآورد قیمت ریکاوری کامپیوتر، باید دستگاه و هارد آن با دقت عیب یابی شوند. گاهی اطلاعات به گونه ای حذف شده اند که بازیابی آنها ساده بوده و نیاز به ابزار یا نرم افزار خاصی ندارد. در این صورت، لازم نیست هزینه چندانی پرداخت کنید. اما گاهی باید برای دسترسی مجدد به فایل های حذف شده، مسیر دشوارتری را طی کرد.

در این شرایط، هزینه بازیابی اطلاعات کامپیوتر، کمی بیشتر خواهد بود. اما در برخی از موارد، مسئله نرم افزاری نیست و فرمت شدن اطلاعات یا عدم امکان دسترسی به آنها، ناشی از خرابی های فیزیکی یا سخت افزاری است. اینجا باید هزینه تعمیرات هارد و تعویض قطعات یا جراحی آن را نیز به قیمت نهایی ریکاوری رایانه اضافه کرد.

بیشتر بخوانیم : بازیابی اطلاعات لپ تاپ

روش های ریکاوری اطلاعات کامپیوتر

عملیات بازیابی اطلاعات کامپیوتر، به روش های مختلفی انجام می شود. رایج ترین روش، البته بین کاربران، استفاده از نرم افزارهایی است که به این منظور طراحی و ارائه شده اند. با این که برخی از این نرم افزارها کاربردی هستند، مشکلاتی هم دارند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم. جراحی هارد و ترمیم و تعویض هد، پلاتر، برد و ... هم روش دیگری است که پس از ترمیم هارد، منجر به ریکاوری اطلاعات آن می شود. یکی از بهترین روش ها برای ریکاوری رایانه، استفاده از دستگاه pc3000 است. این دستگاه، دارای یکی از پیشرفته ترین فناوری های بازیابی اطلاعات است و بخش قابل توجهی از دیتاها را در دسترس کاربر قرار می دهد. تیم تعمیرات کامپیوتر زودکمک از این دستگاه برای بازگردانی اطلاعات انواع کامپیوتر و هارد دیسک استفاده می کنند.

آیا نرم افزاری های ریکاوری اطلاعات کاربردی هستند؟ 

اگر چه نرم افزارهای تخصصی خوبی برای بازیابی اطلاعات کامپیوتر وجود دارند، استفاده از این برنامه ها مستلزم در نظر گرفتن و رعایت کردن نکاتی است که باید از آنها اطلاع داشته باشید. اول این که استفاده از این نرم افزارها برای همه کاربران مناسب نیست. برای کار کردن با این برنامه ها باید دانش کافی در حوزه ریکاوری داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است اشتباه کنید و موجب پاک شدن حجم بیشتری از فایل های سیستم خود شوید. از طرفی، برخی از نرم افزارهای ریکاوری، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و کاربرد آنها در بازیابی فایل ها بسیار پایین است. در مجموع بهتر است برای دسترسی به دیتاهایی که از حافظه سیستم تان حذف شده اند، از کارشناسان باتجربه در حوزه ریکاوری کمک بگیرید.

آیا نرم افزاری های ریکاوری اطلاعات کاربردی هستند؟ 

بازیابی اطلاعات کامپیوتر پس از نصب ویندوز

اگر بخشی از اطلاعات خود را بعد از نصب ویندوز از دست داده اید، احتمالا ریکاوری آنها کار سختی نیست. معمولا فایل های ذخیره شده در درایو C، در حین عوض کردن ویندوز، حذف می شوند. (البته در صورت رعایت یک سری نکات، این اتفاق نمی افتد) برای بازیابی اطلاعات کامپیوتر بعد از نصب ویندوز، می توانید از نرم افزارهایی همچون Aidfile Recovery Software یا Auslogics File Recovery استفاده کنید. البته برای کار کردن با این برنامه ها باید اطلاعاتی در زمینه ریکاوری داشته باشید. لذا بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه خطا و اشتباه، این کار را به تکنسین های ریکاوری در واحد تعمیرات کامپیوتر  زودکمک بسپارید.

بیشتر بخوانیم : برگرداندن عکس های پاک شده در اینستاگرام

بازیابی فیلم های حذف شده کامپیوتر

اگر هارد آسیب ندیده باشد، بازیابی فیلم های کامپیوتر در بیشتر موارد امکان پذیر است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. بسیاری از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات کامپیوتر، این کار را انجام می دهند. اما معایب این برنامه ها را در بخش های قبلی بررسی کردیم. بنابراین اگر اطلاعات چندانی در زمینه ریکاوری ندارید بهتر است خودتان برای بازیابی فیلم ها دست به کار نشوید. چرا که در صورت بروز خطا یا اشتباه انجام دادن مراحل، ممکن است ویدئوهای مورد نظرتان برای همیشه حذف شده و دیگر امکان بازگردانی آنها وجود نداشته باشد. تیم بازیابی اطلاعات رایانه، اقدامات لازم را برای بازگرداندن فیلم های شما انجام می دهند و می توانید مجددا از آنها استفاده کنید.

بازیابی فیلم های حذف شده کامپیوتر

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران