تعمیر سنسور دوربین عکاسی یکی از تخصصی ترین خدماتی است که در مرکز زودکمک ارائه می شود. سنسور در دوربین های عکاسی نقش بسیار مهمی داشته و آن را همتراز قلب در بدن انسان می دانند. از همین رو تعمیر سنسور دوربین یکی از مواردی است که باید صرفا به دست افراد متخصص و باتجربه انجام شود. تعمیر حسگر دوربین توسط افرادی که با این قطعه آشنایی زیادی ندارند موجب وارد شدن خسارت های بیشتر به دستگاه و در نتیجه غیرقابل استفاده شدن دوربین می شود. سنسور دوربین در واقع بخشی است که نور را به سیگنال الکترونیکی تبدیل کرده و باعث می شود که تصاویر در دوربین ذخیره شوند.

عملکرد این بخش به این صورت است که نورهای بازتاب شده از سطح اشیا را به صورت الگو ثبت کرده و بدین وسیله می تواند تصاویر را در دوربین ذخیره کند. سنسورهای دوربین انواع مختلفی داشته و هر مدل دوربین ممکن است از نوع متفاوتی از سنسور استفاده کند.

 

ثبت سفارش آنلاین تعمیر سنسور دوربین

برای تعمیر حسگر دوربین به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیرسنسور دوربین را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، دوربین خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات دوربین، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

ثبت درخواست تعمیرات سنسور دوربین

نکات مهم در تعمیر سنسور دوربین

از آنجا که سنسور قطعه ای است که حساسیت بسیار بالایی دارد، در نتیجه مشکلاتی که ممکن است برای آن پیش بیاید نیز متفاوت و نسبتا زیاد است. در صورتی که تعمیر سنسور دوربین به دست افراد غیرحرفه ای انجام شود ممکن است مشکلات جدی در زمینه ثبت و ذخیره تصاویر در دوربین پیش بیاید یا حتی کار با دوربین غیرممکن شود. یکی از مسائلی که در هنگام تعمیر حسگر دوربین اهمیت بالایی دارد زمان انجام تعمیرات است. کار کردن با دوربینی که سنسور آن دچار مشکل شده می تواند موجب بروز آسیب ها و مشکلات جدی بیشتری شده و هزینه تعمیرات خیلی زیادی را به کاربر تحمیل کند. بنابراین چنانچه متوجه هرگونه ایراد در ثبت تصاویر شدید باید در اسرع وقت دوربین را نزد یک متخصص ببرید تا پیش از فراگیرتر شدن آسیب آن را تعمیر کنند. تعمیر سنسور در دوربین های عکاسی نیاز به لوازم پیشرفته و دانش فنی بالایی دارد، از همین رو اکیدا توصیه می شود که تعمیر حسگر در دوربین های عکاسی را به افراد متفرقه نسپارید. چنانچه عملکرد دوربین عکاسی شما دچار مشکل شد می توانید با مراجعه به مرکز زودکمک از تکنسین های حاضر در این مرکز جهت تعمیر دوربین  کمک بگیرید.

تعمیر سنسور دوربین

تعمیر حسگر دوربین عکاسی

سنسور دوربین در فرآیند ثبت و ذخیره تصاویر نقش دارد و خرابی آن باعث می شود که این روند به درستی انجام نشده و نور عکس ها نیز به حالت طبیعی ذخیره نشود. به طور کلی سنسورها در سه مدل CCD، CMOS و Foveon تولید می شوند و بسته به مدل دوربین و برند آن این قطعه در دوربین های مختلف متفاوت است. شیوه تعمیر سنسور دوربین در هریک از این مدل ها متفاوت بوده و هر کدام روش مخصوص خود را دارند.

برای اینکه تعمیر حسگر دوربین به درستی انجام شود لازم است که تکنسین به تمام نکات و ریزه کاری های مربوط به تعمیر هر مدل کاملا آگاه باشد تا ناخواسته آسیبی به این سنسورها وارد نکند. برای اینکه روند تعمیر سنسور در دوربین با کیفیت بالا انجام شود ابتدا باید تکنسین تعمیرکار دوربین را بررسی کرده و نوع سنسور و میزان آسیب وارد شده به آن را تشخیص دهد تا بتواند راهکار مناسبی برای تعمیر این قطعه اتخاذ کند.

بیشتر بخوانیم : تعویض لنز و کثیف شدن سنسور دوربین

تعمیر حسگر دوربین

تعویض یا تعمیر حسگر دوربین عکاسی؟

زمانی که صحبت از بروز خرابی در دستگاه های گران قیمتی مانند دوربین می شود، اولویت ما در مرکز زودکمک تعمیر قطعه آسیب دیده است تا هزینه های تعمیر سنسور دوربین پایین تر باشد. اما گاهی اوقات ممکن است قطعه به حدی آسیب دیده باشد که تعمیر حسگر دوربین امکان پذیر نباشد یا پس از تعمیر، قطعه عمر کوتاهی داشته و مجددا نیاز به تعمیر پیدا کند. در چنین مواردی طبیعتا تعمیر سنسور منطقی نبوده و بهتر است قطعه تعویض شود. تعویض سنسور باعث می شود که عملکرد دوربین در ثبت و ذخیره عکس ها به حالت عادی برگشته و کاربر بتواند مجددا به عکس برداری با دوربین خود بپردازد.

تعویض سنسور دوربین فرآیندی با حساسیت بسیار بالا است که باید در شرایط مخصوص و توسط افراد آموزش دیده انجام شود. تکنسین های حاضر در بخش مربوط به تعمیرات سنسور دوربین در مرکز زودکمک با شرکت در کلاس های و دوره های آموزشی پیشرفته، به ظرافت ها و تکنیک های تعویض سنسور کاملا آشنا بوده و به صورت حرفه ای این قطعه را تعویض می کنند. دقت کنید که سنسور جدید مورد استفاده باید حتما اصل باشد تا کاربر بتواند عکس های باکیفیتی را ثبت نماید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران