ارتقای کامپیوتر قدیمی

ارتقای کامپیوتر قدیمی برای بهبود سرعت و عملکرد سیستم انجام می شود. اگر شما هم سیستمی قدیمی دارید که از عملکرد کند و پشتیبانی نکردن آن از یک سری برنامه های خاص خسته شده اید و می خواهید آن را ارتقا دهید، در این مقاله با ما همراه باشید. با به روزرسانی کامپیوتر قدیمی خود، می توانید را بهبود بخشید. در ادامه، به نحوه ارتقا کامپیوتر قدیمی و مواردی که می توانید در سیستم خود آن ها را ارتقا دهید می پردازیم.

ارتقای کامپیوتر قدیمی

✔ واحد تعمیر کامپیوتر زودکمک، با ارائه تمامی خدمات تخصصی تعمیرات انواع کامپیوتر در خدمت شماست. 

نحوه ارتقای کامپیوتر قدیمی

به روزرسانی کامپیوتر قدیمی از طریق ارتقای سخت افزاری قطعاتی مانند رم، هارد، کارت گرافیک و سی پی یو انجام می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

ارتقا کامپیوتر قدیمی با ارتقای رم آن

ارتقا رم کامپیوتر و افزایش ظرفیت آن موجب بهبود سرعت و عملکرد سیستم به صورت قابل توجهی می شود. برای مثال، جهش رم سیستم از 8 به 16 گیگابایت، یک افزایش عملکرد عالی برای کامپیوتر قدیمی شما محسوب می شود. همچنین، در صورتی که از سیتم خود برای ویرایش حرفه‌ای محتوای تصویری مانند فیلم ‌های با کیفیت بالا استفاده می کنید، نیاز به رم بیشتر تا 32 گیگابایت خواهید داشت.

✔ رم مورد نیاز کامپیوتر باید چه ظرفیتی داشته باشد؟ 

ارتقا هارد کامپیوتر برای به روزرسانی سیستم

ارتقا هارد کامپیوتر نیز از راه های ارتقای کامپیوتر قدیمی است. اضافه کردن یک درایو ذخیره‌ سازی SSD به کامپیوتر قدیمی می تواند سرعت آن را به طور چشمگیری افزایش دهد. اگر سیستم کنونی شما با استفاده از هارد درایو کار می‌کند، استفاده از درایو 2.5 اینچی SSD گزینه‌ای بسیار عالی خواهد بود که تفاوت زیادی در تجربه‌ی کاربری ایجاد می‌کند. بازدهی کامپیوتر شخصی با درایو SSD بسیار افزایش پیدا می‌کند و زمان کمتری هم برای بارگذاری سیستم‌عامل منتظر می‌مانید.

اگر کامپیوتر شخصی شما از درایو 2.5 اینچی SSD ساتا استفاده می‌کند، می ‌توانید از درایوهای NVMe M.2 برای ارتقا و به روزرسانی آن استفاده کنید. این ارتقا هم موجب افزایش سرعت سیستم می‌شود اما به‌ اندازه‌ حافظه های SSD محسوس نیست. برای استفاده از درایوهای M2 نیز لازم است که کامپیوتر به درگاه M2 PCIe مجهز باشد.

ارتقای کارت گرافیک برای ارتقای کامپیوتر قدیمی

قطعه دیگری که با تعویض و ارتقای آن می توان عملکرد سیستم کامپیوتر را ارتقا داد، کارت گرافیک است. ارتقا کارت گرافیک حتی در ترکیب با پردازنده‌ های مرکزی (CPU) نسبتاً قدیمی هم کارایی زیادی دارد. البته اگر سی پی یو سیستم شما عمر زیادی دارد و نیاز به ارتقا پیدا کرده است، احتمالاً باید کل سیستم کامپیوتر را ارتقا دهید.

برای تعویض کارت گرافیک روی کامپیوتر رومیزی، باید کارت گرافیک قدیمی را از مادربرد و اتصال برق جدا کرده و کارت جدید را جایگزین آن کنید. گفتنی است که برای تعویض کارت گرافیک، لازم است که به میزان مصرف برق کارت و توان پاور خود توجه داشته باشید.

✔ تعمیر کارت گرافیک

به روزرسانی کامپیوتر قدیمی با ارتقای CPU

از دیگر روش های ارتقا کامپیوتر قدیمی، ارتقا CPU کامپیوتر است. ارتقای سی پی یو، تنها در کامپیوترهای رومیزی امکان پذیر است و  در لپ ‌تاپ ‌ها پشتیبانی نمی ‌شود. برای این منظور، ابتدا باید پردازنده ‌های سازگار با مادربرد خود را بررسی کنید. سوکت مادربرد که محل اتصال CPU به مادربرد است، باید از پردازنده‌ جدید پشتیبانی کند.

پیشنهاد می شود که با ارتقا سی پی یو، مادربرد سیستم هم ارتقا دهید. عدم ارتقای مادربرد همزمان با سی پی یو، موجب محروم ماندن از برخی قابلیت ‌ها می شود. برای مثال، همه مادربردهای AMD X470، از پردازنده ‌های AMD Ryzen 3000 پشتیبانی می‌کنند، اما به قابلیت PCIe 4.0 مجهز نیستند که باید هم در پردازنده و هم در مادربرد پشتیبانی شود.

ارتقا کامپیوتر قدیمی

✔ علت صدای زیاد فن کامپیوتر و نحوه رفع این مشکل 

هزینه ارتقای کامپیوتر قدیمی چقدر است؟

هزینه ارتقا کامپیوتر قدیمی به عواملی مختلفی از جمله نوع و ظرفیت رم و هارد در نظر گرفته شده برای ارتقا و سایر قطعات مانند سی پی یو، مادربرد و کارت گرافیک دارد. برای ارتقای کامپیوتر قدیمی خود با بهترین قیمت، می توانید با زودکمک به شماره 1662 تماس گرفته و با کارشناسان ما صحبت کنید تا از هزینه به روزرسانی کامپیوتر خود مطلع شوید و درخواست خود را ثبت کنید. همچنین، می توانید به صورت آنلاین در سامانه زودکمک نیز درخواست ارتقا کامپیوتر قدیمی خود را ثبت بفرمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران