ریست کردن یخچال یکی از راهکارهای ساده ای است که می تواند مشکلات سطحی و ارورهای یخچال را برطرف کند. گاهی ممکن است کاربر کدهای غیرطبیعی بر روی صفحه نمایش یخچال مشاهده کند که خبر از اختلال در سنسورهای دستگاه می دهند. در مواردی که این اختلال ها سطحی باشند به راحتی می توان با ریست کردن یخچال آنها را برطرف کرد. به طور کلی در صورتی که با هر یک از موارد زیر مواجه شدید می توانید اقدام به ریست یخچال کرده و مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. در صورتی که مشکل حل نشد با کارشناسان نمایندگی تعمیر یخچال زودکمک تماس بگیرید.

  • مشاهده یک کد عجیب بر روی صفحه نمایش
  • متفاوت بودن دمای مواد غذایی درون یخچال با دمای نشان داده شده بر روی صفحه نمایش یخچال
  • اختلال در عملکرد چراغ های LED دستگاه یا چشمک زدن آنها

فرآیند ریست کردن در یخچال ها نسبتا ساده بوده و در این مقاله به طور کامل به مراحل انجام آن در یخچال های برندهای مختلف خواهیم پرداخت. در صورتیکه در انجام این فرآیند با مشکل مواجه شدید می توانید با تماس با مرکز سخت افزار ایران از همکاران این مرکز راهنمایی بگیرید. در این مرکز امکان اعزام تکنسین فنی به محل مشتری جهت انجام تعمیرات یخچال های مختلف نیز وجود دارد.

مشاوره آنلاین زودکمک

ریست کردن یخچال سامسونگ

سامسونگ یکی از برندهای برتر در زمینه تولید لوازم خانگی بوده و در بسیاری از خانه ها می توان تولیدات این برند را مشاهده کرد. برای ریست کردن یخچال سامسونگ بسته به نوع دستگاه می توانید به یکی از دو روش زیر عمل کنید:

  • نحوه ریست کردن در یخچال ساید بای ساید سامسونگ:

در این مدل یخچال ها برای ریست شدن دستگاه ابتدا باید دکمه های energy saver و lighting را پیدا کنید. توجه داشته باشید که در برخی مدل ها دکمه ای تحت عنوان energy saver وجود ندارد و به جای آن باید از ترکیب دکمه های power cool و power freeze استفاده کنید. این دکمه ها عموما در دو سمت صفحه نمایش قرار دارند. پس از پیدا کردن این دکمه ها آنها را به مدت 10 ثانیه به صورت همزمان فشار دهید. در حین فشار دادن این دکمه ها به صفحه نمایش نگاه کنید. در صورتی که تمامی دکمه های صفحه نمایش روشن شده و پس از یک ثانیه خاموش شوند ریست به درستی انجام شده است. توجه داشته باشید که در صورتی که فرآیند ریست بدون مشکل پیش رفته باشد بر روی صفحه نمایش نباید کدهای خطا (EF، EC و E1) نشان داده شوند.

  • ریست یخچال سامسونگ:

در اولین مرحله باید دکمه های energy saver و lighting را به صورت همزمان به مدت 5 ثانیه فشار داده و به صفحه نمایش یخچال نگاه کنید. در این هنگام مشاهده می کنید که تمامی چراغ های نمایشگر به مدت دو ثانیه روشن شده و سپس خاموش می شوند. این اتفاق بدان معنی است که ریست شدن به درستی انجام شده است.

نحوه ریست کردن یخچال های موجود در بازار


نحوه ریست یخچال ال جی

برند ال جی نیز از پرفروش ترین برندهای موجود در بازار بوده و یخچال های تولید شده در این برند نیز یکی از محبوب ترین یخچال ها در بین کاربران هستند. علیرغم محبوبیت بالا و عملکرد رضایت بخش، این دستگاه ها نیز در برابر ارورهای سطحی مصون نیستند. روش ریست کردن یخچال ال جی و رفع تداخلات نرم افزاری در آن به این صورت است:

  • از میان دکمه های صفحه نمایش یخچال، دکمه express را یافته و آن را به مدت 5 ثانیه فشار دهید. توجه داشته باشید که در برخی مدل ها ممکن است دکمه ای تحت عنوان express وجود نداشته باشد. در چنین مواردی برای ریست یخچال ال جی، بسته به مدل یخچال لازم است دکمه Reset freeze، water filter یا fresh air filter را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
  • در همین حین به نمایشگر یخچال نگاه کنید. خاموش شدن تمامی چراغ های نمایشگر به مدت یک تا دو ثانیه و روشن شدن مجدد آنها نشانه ریست شدن یخچال است.

نحوه ریست یخچال ال جی


روش ریست کردن در یخچال های ساید بای ساید دوو و اسنوا

ریست کردن یخچال های تولید شده توسط برندهای دوو و اسنوا به یک شکل است. در این مدل یخچال ها برای ریست شدن دستگاه باید یکی از دکمه های Sleep یا Reset را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا زمانی که چراغ ها روشن شده و مجددا خاموش شوند. البته در برخی از مدل ها ممکن است دکمه های دیگری به جز دو دکمه عنوان شده به ریست یخچال اختصاص داده شده باشند که برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه نمایید.

روش ریست کردن در یخچال های ساید بای ساید دوو و اسنوا


نحوه ریست یخچال ساید بای ساید بوش

ریست کردن دستگاه در یخچال های بوش عموما بسیار ساده است زیرا در بسیاری از مدل های این دستگاه دکمه ای تحت عنوان reset در صفحه نمایش تعبیه شده است. برای ریست کردن یخچال های بوش کافی است دکمه ریست را فشار داده و آن را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. خاموش و روشن شدن تمامی چراغ های صفحه نمایش به منزله اتمام فرآیند ریست خواهد بود.

نحوه ریست یخچال ساید بای ساید بوش


چگونگی انجام فرآیند ریست در یخچال های برند جنرال الکتریک

روش انجام فرآیند ریست در یخچال های جنرال الکتریک به شرح زیر است:

  • یکی از ساده ترین روش های ریست یخچال جنرال الکتریک این است که دکمه ریست را فشار داده و آن را تا زمانی که چراغ قرمز روی صفحه نمایش خاموش شود نگه دارید.
  • در صورتی که یخچال شما فاقد دکمه ریست بود می توانید با نگه داشتن همزمان دکمه های type، Child lock و alarm این کار را انجام دهید.
  • توجه کنید که برخی مواقع مشکلات یخچال جنرال الکتریک ناشی از برد آن بوده و با ریست کردن دستگاه برطرف نخواهند شد. در صورتیکه با چنین شرایطی مواجه شدید اکیدا توصیه می شود که از دستکاری بیشتر دستگاه خودداری کرده و تعمیر آن را به افراد متخصص بسپارید.

چگونگی انجام فرآیند ریست در یخچال های برند جنرال الکتریک


روش ریست کردن دستگاه در یخچال های بکو

ریست کردن یخچال در تمامی مدل های گفته شده در بالا تا حدود زیادی مشابه یکدیگر بود. اما یخچال های بکو در این زمینه کمی متفاوت عمل می کنند. شیوه ریست یخچال های بکو بدین صورت است:

  • به صفحه نمایش یخچال خود نگاه کنید.
  • اولین دکمه از سمت راست دکمه قفل است.
  • دکمه قفل و اولین دکمه از سمت چپ صفحه نمایش را به صورت همزمان فشار داده و به مدت 8 ثانیه نگه دارید.
  • پس از 8 ثانیه باید مشاهده کنید که درجه صحیح یخچال بر روی صفحه نمایش نشان داده شده است که این عمل به منزله اتمام فرآیند ریست خواهد بود.
  • توجه داشته باشید که در یخچال های بکو پس از ریست شدن دستگاه چراغ ها خاموش و روشن نمی شوند و تنها نمایش درجه یخچال به معنی اتمام فرآیند خواهد بود.
  • در صورتی که پس از اتمام 8 ثانیه ارور نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش از بین نرفت لازم است که برای رفع مشکل از تکنسین های متخصص تعمیرات یخچال کمک بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/03-10:26

درود دلفی عزیز

ارور F2 مربوط به فن پشت کاور یا فن فریزر میباشد که توسط تکنسین باید بررسی شود شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر برای نحوه دریافت خدمات با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

دلفی
1402/11/02-07:08

لطفا ریست کردن یخچال التو رو بذارید ممنون میشم علامت f2ظاهر شده ومرتب چشمک میزنه

 

زودکمک
1402/09/07-11:04

درود بر شما رضا اسدی عزیز. زودکمک از همراهی شما سپاسگزار است.

جهت ریست کردن یخچال جنرال خود باید ابتدا دستگاه را از برق جدا نمایید. حداقل 30 ثانیه منتظر بمانید تا تمام قابلیت های الکتریی آن تخلیه شود. سپس یخچال را به برق وصل کنید. از تنظیمات یخچال بررسی نمایید که همه تنظیمات به حالت پیش فرض بازگشته اند. ممکن است راه های دیگری نیز وجود داشته باشد که تنها می توانید از طریق تماس با کارشناسان زودکمک راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

رضا اسدی
1402/09/06-21:00

سلام وقتتون بخیر ..جنرال بست رو چجوری ریست میکنن