در صورت خراب شدن و آسیب دیدن سوکت سی پی یو یا پردازنده مادربرد لپ تاپ، آیا قابل تعمیر است؟


پاسخ ها

سی پی یو یکی از قطعات اصلی و مهم لپ تاپ است و چنانچه دچار خرابی یا مشکلی شود لپ تاپ کارایی و عملکرد درست خود را از دست می‌دهد. 

محل قرارگیری سوکت سی پی یو در لپ تاپ کجاست؟
CPU یا پردازنده لپ تاپ روی مادربرد نصب می‌شود. همچنین برای خنک کردن این قطعه یک فن در کنار یا روی آن نصب می‌شود تا دائم آن را خنک کند.

نشانه‌های خرابی و علائم سوختن سوکت CPU لپ تاپ :

  • بعد از زدن دکمه پاور، تصویر و صدایی از لپ تاپ بلند نمی‌شود.
  • بعد از زدن دکمه پاور و روشن کردن، لپ تاپ راه اندازی نمی‌شود.
  • خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ.
  • تصویر صفحه لپ تاپ هنگ می‌کند.
  • بعد از زدن دکمه پاور پیغام صفحه آبی مرگ روی تصویر لپ تاپ مشاهده می‌شود.
  • بعد از زدن دکمه پاور صدای بوق از لپ تاپ بلند می‌شود.

چنانچه به هر دلیلی سوکت CPU مادربرد لپ تاپ آسیب ببیند و یا خراب شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات بیشتر در لپ تاپ و تا زمان تعمیر آن، لپ تاپ را روشن نکنید و جهت تعمیر سوکت cpu مادربرد لپ تاپ به یک مرکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید.

آیا سوکت CPU مادربرد لپ تاپ قابلیت تعویض را دارد؟

اگر از لپ تاپ استفاده می‌کنید بستگی دارد سی پی یو نصب شده روی مادربرد لپ تاپ از نوع جدا شدنی باشد یا لحیم شده که ممکن است جواب این سوال متفاوت باشد. در مدل‌هایی از لپ تاپ که پردازنده به مادربرد لحیم شده است امکان تعویض CPU لپ تاپ به تنهایی وجود ندارد و در صورت خراب شدن باید مادربرد تعویض شود. ولی اگر سی پی یو از نوع جدا شدنی باشد، می توانید آن را با قطعه جدید تعویض کنید.

کاربر گرامی با توجه به موارد ذکر شده، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر لپ تاپ خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

زود کمک

1400-12-03 10:38:56

پاسخ خود را بنویسید